2015-06-02, 19:06
Medlem
Haha. Hur kränkt får man bli?

Det ska vara humor för i helvete!! En jävla sketch, som dessutom spelades in för 20 år sedan!! Vi kan inte låta dessa "gulingar" och andra icke-vita förstöra vårt kulturarv. De har redan fått censurera Pippi Långström, försökt med Tin-Tin. Säkert annan litteratur också. Nu försöker de med våran komedi. Humor-hjältar som Robert Gustafsson, Henrik Schyffert(nåja) och andra. Nu får vi inte ens skratta åt vad som helst heller längre.

Nu får det fan räcka! Acceptera våran kultur, eller get the fuck out. Hem till China din jävla guling. Gå och upplev kommunism. Se hur kul det är på nära håll.
Citera
2015-06-02, 19:35
Medlem
pelle49s avatar
Jag för min del visste inte vem Tobias Hubinette är men nu har jag googlat och upptäckt att han är kines! Då ska han ge fan i att yttra sig om svenska förhållanden.
Citera
2015-06-02, 19:39
Medlem
Detta faller väl Schyffert i smaken som numera ägnar sig åt ologiska politiskt korrekta utspel, så han som medskapare kan väl dra tillbaka sin vidriga rasist-sketch direkt?

Men generellt ska det inte finnas några lagar alls mot vad man får säga, anything goes.
Tobias Hübinette är ett negersvin.
Citera
2015-06-02, 20:09
Medlem
En länk till sketchen vore kanske på sin plats

https://www.youtube.com/watch?v=Uhh-58mAuyw
Citera
2015-06-02, 20:13
Medlem
Eurynomoss avatar
Den som behärskar det förflutna, behärskar framtiden; den som behärskar nutiden, behärskar det förflutna.

För övrigt kan jag bara beklaga (helt ickeironiskt) att Tobias inte har kommit över sitt eget adoptionstrauma och den identitetskris som utlöstes under puberteten.

Rötter, ursprung och härkomst är oerhört centrala spörsmål för oss människor.
Citera
2015-06-02, 20:20
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friskytt
Men generellt ska det inte finnas några lagar alls mot vad man får säga, anything goes. Tobias Hübinette är ett negersvin.

Han är åtminstone en käppkines

Kan vara den mest lättkränkta i det här landet. Minns att han skrev något som "ni sliter hjärtat ur min kropp" när några ungar gjorde miner åt honom, eller nåt. Sen tog han väldigt illa vid sig när någon sa tjing-tjong, eller är det kanske ching-chong i det här fallet.
Citera
2015-06-02, 20:42
Medlem
GlassKattens avatar
Löjligt såklart att förbjuda en sketch. Även om den är uttryckligen rasistisk eller whatever.

Men du, jag kan knappt läsa din röriga text..
Kanske ska du ta en grammatikkurs eller åtminstone lära dig styckeindelning (om svenska inte är ditt första språk förstår jag svårigheterna)!
Citera
2015-06-02, 20:48
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Alla som vill censurera den gångna historien är inget annat är Fascister.

Man ska inte ändra historien bara för att den inte passar ens trånga och lättkränkta åsiktskorridor. Är man så mån om att hålla på såhär så för all del åk till diktaturländer som värnar om detta. Nordkorea kan nog vara något.

Det här. Bra sagt.

Ska vi kanske börja censurera/ändra i Strindberg, Boudelaire, Poe, Joseph Conrad m.fl då de hade en trist syn på "negrer", "fruntimmer" eller "gulingar"?

Det är helt jävla orimligt att man ska censurera dåtidens litteratur, komik eller dylikt. Helt sinnesförvridet.
Citera
2015-06-02, 20:55
Medlem
ByeByeBostons avatar
Tobias Hübinette, docent och forskare i kritiska ras- och vithetsstudier, och adopterad från Korea

Vad är ras- och vithetsstudier?
Citera
2015-06-02, 21:02
Medlem
Kan man inte förbjuda Tobias Hubinette? I vilket annat land i Europa som helst skulle kinapuffen blivit totalt utskrattad om han höll på på samma sätt.
Citera
2015-06-02, 21:11
Medlem
gavlips avatar
I alla riktiga samhällen så skulle man stoppa den whinande charlatanen i en tunna och slänga i havet. Det är svenskarna med sin naivitet och åsneaktighet som har gjort att idioter som honom finns till.
Citera
2015-06-02, 21:17
Medlem
bristpafantasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Tobias Hübinette, docent och forskare i kritiska ras- och vithetsstudier, och adopterad från Korea

Vad är ras- och vithetsstudier?
Jag vet inte, men jag har svårt att tänka mig att svarthetsstudier existerar.

Är det inga krav på vem som får kalla sig för docent och forskare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in