• 1
  • 2
2005-10-13, 13:38
Medlem
Börjar bli jävligt trött på mitt lockiga hår! Är så lockigt så det inte enns hänger utan utan växer mer emot afro stil. O andra sidan har jag inte affro krull och bär jag toffs och kepa på det och sedan tar av rubbet i slutet av dagen så är det lite mer rakt. =)

Iaf, någon som något tips på vad man kan göra? Funderat på rak permanenta, men ska ju visst bli väldigt onaturligt då.
Helst skulle jag vilja ha som nu, fast lite mer rakt, inte spik rakt men rakare betydligt rakare så luggen hänger och håret inte putar ut nått otroligt på sidorna och där bak.

Funderat på rak tång, men finns så många olika och ska ju visst inte hålla speciellt länge, men kanske är ett alternativ för o se hur man trivs med lite rakare hår? Dessutom borde det väll gå o reglera "rakheten" med det?
Citera
2005-10-13, 13:48
Medlem
Anemis avatar
Vänj dig. Trösta dig med att jag är trött på mitt spikraka hår och skulle gärna vilja att det skulle vara lockigt.
Rakpermanent är inte snyggt, och du kommer inte undan med rakpermanent om du har varit lockig hela ditt liv. Sådana förändringar är bara skrattretande.
Snagga dig, kanske?
Citera
2005-10-13, 14:12
Medlem
s.lackers avatar
Klippmaskin 1mm löser ditt problem. Sen beror det ju också om man passar i det, men kanske värt ett försök?
Citera
2005-10-13, 14:18
Medlem
Hehe, då har jag hellre mitt långa lockiga hår!

Nämmen problemet är igenkligen inte att det är lockigt, problemet är att det är så lockigt så det är oformbart.
Antingen är det det är stora som gäller (o det är förbaskat osmidigt) eller är det 1cm kort hår me upp där fram lixom, verkar inte gå o forma mkt mer än så. =/
Skulle inte vilja ha spik rakt, skulle inte passa mig, men betydligt mkt rakare så det hänger lite mer iaf o inte står ut så extremt.
Citera
2005-10-13, 14:22
Medlem
skvimpens avatar
jag tycker att det är gulligt med lockigt hår på killar om det är lite längre (absolut inte längre än axlarna, typ hakan..) -har du bra shampo, balsam och borstar ut ordentligt borde det bli mjukt och gosigt.. eller? kan du inte posta bild? (utan ansikte..)? lättare att ge tips då..
Citera
2005-10-13, 14:23
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Det finns bra utslätande "no rinse-produkter" för att tämja lockigt hår.
Dock så krävs det att du rakfönar håret varje gång du skall torka det.
Men du slipper slitaget och det ev misslyckandet som rakpermanent kan medföra.
Hör med en frisör om produkter och metoder som passar dig.

Lockigt hår är helt ok, sålänge det inte ser risigt och slitet ut.
Testa schampoon och balsam som tämjer lockar.
Citera
2005-10-13, 14:29
Medlem
Någon som såhär på rak arm kan ge några tips? Att klampa in hos frisören o börja be om råd känns la lite mysko ifall man inte har planer på o klippa sig direkt...eller kanske är okey o göra så...?

Iaf, postar bild...dock inte nu då jag måste kila iväg.

Vad är rakfönar? "utslätande produkter"? Vad menar du med det?

Mitt hår har tagit sig friheten att gå ner till axlarna och trivs med att det ligger i den längden ungefär, men är som sagt för stort på bredden o djupet o väldigt okontrollerbart.
Och har märkt att det finns dom som tycker det är gulligt med lockigt o lite halv stort hår, fick sånna komentarer när jag började låta det växa och innan det blev så stort som det är nu.
Citera
2005-10-13, 16:04
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y4r0ze
Någon som såhär på rak arm kan ge några tips? Att klampa in hos frisören o börja be om råd känns la lite mysko ifall man inte har planer på o klippa sig direkt...eller kanske är okey o göra så...?

Iaf, postar bild...dock inte nu då jag måste kila iväg.

Vad är rakfönar? "utslätande produkter"? Vad menar du med det?

Mitt hår har tagit sig friheten att gå ner till axlarna och trivs med att det ligger i den längden ungefär, men är som sagt för stort på bredden o djupet o väldigt okontrollerbart.
Och har märkt att det finns dom som tycker det är gulligt med lockigt o lite halv stort hår, fick sånna komentarer när jag började låta det växa och innan det blev så stort som det är nu.

Man måste inte klippa sig för att få hjälp hos frisören.
Gå dit/ring och säg att du vill ha hjälp med att få ditt lockiga hår rakare,
samt boka tid för en tvätt och rakföning,
så får du se hur det går till på proffsvis, samt hur man använder produkterna.

När man rakfönar, så har man i en utslätande produkt i halvtorrt hår för att räta ut stråna, samt skydda från värme.
Och så fönar (blåser) man håret tofs för tofs samtidigt som man borstar det,
då blir det spikrakt och blankt.
Enkelt när man väl fått in vanan.

Jag har iof inte så väldigt lockigt hår, mer vågigt (se avatar),
men när jag använder en relaxolja (Kérastase Oléo Relax) och sen borstar det när jag fönar, så blir det spikrakt.
Folk har tillochmed trott att jag har peruk eller löshår för att det är så onaturligt rakt.
Citera
2005-10-13, 16:23
Medlem
fattonys avatar
Jag har också lockigt och gillar inte det. Men jag har lärt mig att leva med det. Fram till 11-12 års åldern var det ljusblont, då var det rätt ok. Men nu har jag råttfärgat lockigt hår
Citera
2005-10-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y4r0ze
1cm kort hår me upp där fram lixom
vad du än gör gå inte runt med ngn äcklig tintin-frissa. det var så satans jävla fult redan på 90-talet när det var "inne".
Citera
2005-10-13, 17:13
Medlem
Don Fadäsos avatar
Blir det tillräckligt långt så blir det inte lika lockigt. Jag har riktigt afrohår när mitt hår är kort men nu har jag en halvmeter hår eller längre. Då rätas det ut till lite längre korkskruvar av sin egen tyngd - dessutom är långt lockigt hår snyggt! Kort lockigt hår är det däremot inte.
Citera
2005-10-13, 17:49
Medlem
Catyas avatar
Jag har stora lockar med volym o så är mitt hår tjockt, ja, som en riktig pälsmössa! Visst att folk tycker att det är skitsnyggt, men kan ingen inse hur trött man blir på det speciellt på somrarna när det är varmt o jävligt... Har försökt tunna ur mycket, men likförbannat är det tjockt o stort...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in