Citat:
Ursprungligen postat av
CyrusGNetWork
Tänkbara alternativ.
Säkerhetställ så alla komponenter sitter i ordentligt, te.x RAM-minnet, grafikkortet, kablaget. Har du CD/DVD-enhet så kopplar bort kablaget där. Testa och startar upp datorn igen. Inga externa tillbehörer i? Te.x USB-minne, extern HDD?
Även detta har jag testat ett X antal gånger under dagen. Allt sitter som det ska. Det största problemet nu är ju dock att jag har en skärm som har valt att gå i dvala.
Som sagt så "dog" skärmen sist (snarare lade sig i viloläge, varför vet jag ej) och där är den fortfarande. När jag startar datorn så lyser inte ens lampan grön på skärmen direkt som den ska göra. Det är först när jag klickar på Power-knappen till skärmen som gör att den hoppar igång i fem sekunder för att visa mig en ruta där det står "
Monitor Going to Sleep." för att sedan lägga sig i viloläge igen. Synd att jag inte har en extra skärm för tillfället.
Men det som är så sjukt är att den fungerade klockrent innan den hamnade i min lya! En hyffsat bra speldator i all ära. Han sa dock att RAM-minnet var värdelöst och gammalt och att det möjligtvis kunde ställa till det lite. Jag har testat med 4 olika nu men det är samma skit ändå.
Som sagt är jag inte insatt speciellt mycket i det tekniska. Men ska jag köpa ett bra RAM-minne, om det kan vara det som spökar? Det tvivlar jag ju själv starkt på dock. RAM-minnet kommer bli inköpt oavsett, förutsatt att datorn funkar i första laget givetvis.
Mvh K