2015-05-31, 18:47
Medlem
Hej, jag har tänkt byta från p-plåster till p-piller/minipiller, så jag tänkte höra med er som använder det hur ni tycker om det? Vissa säger att minipiller ger färre biverkningar än p-piller men sånt går ju alltid att diskutera. Det känns som att jag är den enda i Sverige som använder p-plåster, känner nästan ingen som använder det, börjar undra lite varför det är så. Sedan tänkte jag också, att ni som får humörsvängningar etc av p-piller/minipiller, är ni känsliga för hormoner annars också? Jag har inte märkt av någon humörförändring alls, men jag har aldrig heller haft PMS eller liknande. Så vad tror ni? Är jätte tacksam för svar!
Citera
2015-06-01, 12:11
Medlem
Kombinerade p-piller, Zoely, och det går utmärkt.
Inga biverkningar, ingen mens, ingen viktuppgång och ingen påverkad sexlust. Det är ärligt talat som att jag inte äter dem alls.
Jag åt minipiller tidigare och hade inga som helst biverkningar på dem heller, men bytte för att få ett lite bättre skydd.

Ibland tror jag att tjejer gnäller på sina p-piller bara för att gnälla, eller för att ha en ursäkt för diverse mindre smickrande egenskaper och attribut.

Har du inte blivit påverkad av gulkroppshormonet tidigare bör du inte bli det av piller heller, med reservation för min egen logik.
Citera
2015-06-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asticote
Kombinerade p-piller, Zoely, och det går utmärkt.
Inga biverkningar, ingen mens, ingen viktuppgång och ingen påverkad sexlust. Det är ärligt talat som att jag inte äter dem alls.
Jag åt minipiller tidigare och hade inga som helst biverkningar på dem heller, men bytte för att få ett lite bättre skydd.

Ibland tror jag att tjejer gnäller på sina p-piller bara för att gnälla, eller för att ha en ursäkt för diverse mindre smickrande egenskaper och attribut.

Har du inte blivit påverkad av gulkroppshormonet tidigare bör du inte bli det av piller heller, med reservation för min egen logik.
Åh va trevligt, jag har faktiskt hört bra om Zoely, det är ganska nytt va? Jag har fått Trionetta utskrivet och jag hoppas att det inte kommer bli biverkningar från dem, men jag har även tänkt på att ta t.ex. Cerazette då jag helst vill skippa östrogen helt. Men är rädd för att det blir "obalans" eller vad man ska säga, dvs överskott på gulkroppshormon, vad jag har förstått det så ska helst östrogen och gestagen vara balanserat? Vilket minipiller använde du? Cerazette ska ju ha ungefär samma säkerhet som vanliga p-piller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in