Citat:
Ursprungligen postat av
mmmoookkk
Visst, vill man vara extra rädd om pengarna så lägger man in dom på ett sparkonto med ränta och inväntar en eventuell krasch.
Själv spelar jag med ganska hög utspridd risk och investerar mycket i aktier. Har ca 25% av mina investeringar i fonder. Som det är nu så klår aktierna fonderna trots diverse snedkliv(vardia, bla.) DOck kom jag igång på riktigt i Februari och sen dess så har ju börsen gått lite knackigt. Avanza ligger bara 4,23% upp sen dess.
JAg skulle nog i dagsläget utan att vara en expert råda honom att satsa på företag med högre risk som har stora möjligheter att skjuta iväg snart. Vore det en katastrof att förlora delar av det så bör han ju inte göra det men vill man vinna så måste man ju våga förlora också. Fast allt beror på hur mycket tid du är villig att lägga ner på det.
Jag har alla mina livsbesparingar i fonder och aktier. Dock tycker jag att jag har det så pass utspritt att risken är otroligt liten att jag skulle förlora allt. Målet är ju att öka kapitalet till att det är dags att köpa boende igen.
Det gäller att läsa på mycket om man ska hålla på med aktier. Det har jag lärt mig av mina misstag.