2015-05-31, 12:55
Medlem
Det hela började i förrgår när jag satt hemma o drog en runk. Nä jag kom så fick jag riktigt jävla förbannat ont i huvudet. Efter ungefär en timma försvann det. Jag googlade lite och läste här på flashback och kom fram till att det verkade vara någon form av spännings huvudvärk och bestämde mig för att runka igen men att ta det lugnare den här gången. När jag tog det lugnt så fick jag ingen huvudvärk och allt var bra.

Jag glömde snart bort detta och igår kväll skulle jag runka igen och precis samma sak hände. Jag fick hur jävla ont i huvudet som helst. Det började sakta gå över och jag gick och la mig men problemet är att jag fortfarande har ont. Det gör inte jätteont men man märker det fortfarande ganska tydligt.

Vad bör jag göra? Är det dags att uppsöka läkare eller ska jag vänta lite till? Vad är det som kan ha hänt och kan det vara farligt? Svar uppfattas tack på förhand
Citera
2015-05-31, 13:07
Medlem
Om du plötsligt får en fruktansvärd huvudvärk som du aldrig haft maken till tidigare: sök läkare.
I ditt fall verkar det lugnt. Du kan ju skriva ett välformulerat inlägg här och allt. Det låter som spänningshuvudvärk. Obehagligt men inte farligt alls. Försök slappna av i axlar och nacke samt på lite sikt utarbeta en lämpligare onaniteknik än den du använder. Förmodligen spänner du dig väldigt i hals/nacke/axel/armregionen utan att direkt tänka på det.
Citera
2015-05-31, 13:14
Medlem
endures avatar
Hur ofta onanerar du?

Onani ökar förvisso dopamin- och oxytocinnivåerna i takt med upphetsning, men efter orgasmen så sjunker dessa nivåer till en nivå som är lägre än den du hade innan du ens började onanera.

Samtidigt så utlöses prolactin i större mängd efter orgasm. Prolactin kan ses som oxytocins (kärlekshormonet) motsats och hämmar libido. Efter orgasm håller dessa låga dopamin- och oxytocinnivåer och höga prolactinnivån i sig i upp till 17 dagar.

Onanerar du ofta har du alltså höga prolactinnivåer och låga dopamin- och oxytocinnivåer och just prolactin har visat sig ge huvudvärk bland annat vid höga nivåer. Nivån prolactin är som högst några dagar efter orgasmen och om du onanerar ofta kan den bli kumulativ.

Så... jag säger inte att du behöver sluta onanera, det är mer orgasmen (läs: utlösningen) som är problemet. Det finns förstås andra sätt att få orgasm än via hektisk friktion och utlösning, så kallade helkroppsorgasmer men då blir det lite av en flumtråd och tantraskit. Poängen är att du inte bör få utlösning så ofta.

Eller så är det bara att du har spänningar i kroppen. Låter inte som någonting akut i vilket fall som helst.
Citera
2015-05-31, 14:25
Medlem
Är det en kraftig bultande huvudvärk du får?
Isf kan det vara att ditt blodtryck är lite för högt.
Har haft samma problem men efter jag fick min blodtrycksmedicin så löste det sig.
Citera
2015-05-31, 14:46
Medlem
Tack för alla svaren. Just nu har det lugnat ner sig ganska mycket men jag har tagit en huvudvärkstablett och tagit det lite lugnt. Jag onanerar oftast 1 gång varje dag men ibland blir det fler gånger det beror lite på. Det som gjorde mig lite nervös var att huvudvärken inte släppte men eftersom att det inte gör jätteont just nu så antar jag att det inte är så allvarligt. Jag är förkyld nu ocksså. Kan det ha med saken att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in