2015-05-30, 19:07
Medlem
Jag tycker det känns pinsamt att inte har någon erfarenhet alls att köpa saker via internet, medan många av mina före detta kamrater kan köpa hem saker helt utan problem.

Det kan vara saker som att beställa en vara från någon internetbutik eller lägga till pengar på något spelkonto. Jag har ett Mastercard från Swedbank som är helt oduglig att använda på internet för tillfälle. På deras sida så står det man ska ansluta sig till "Verified by MasterCard Secure Code" vilket jag har noll koll om även om jag har läst igenom det minst 5 gånger nu. Jo jag vet, jag är trög. Men det handlar ju om ens egna pengar så man vill ju inte missförstå något.

Om det är något jag vet om att betala via internet så är det att betala räkning/faktura. Men i vissa fall så kan man inte använda den metoden om man ska säga så >.>
Citera
2015-05-30, 19:11
Medlem
Verify by Mastercard kan jag föreställa mig fungera liksom Verify by Visa. Det innebär att när man skriver kortnummer, cvc-kod och giltighetsdatum (när man handlar på internet) och sedan trycker på gå vidare kommer man till en extern sida i en ny flik där ett lösenord för Verify by Mastercard (eller Visa) måste anges. När det är gjort så stängs den sidan och man hamnar hos butiken igen. En extra säkerhetsåtgärd alltså.
Citera
2015-05-30, 21:23
Medlem
frank_pes avatar
För ett tag sedan hade en jag känner också problem att fixa lösenordet till MasterCard Secure Code hos skitbanken Swedbank, vi hittade först inte var man aktiverade och ställde in koden men om du söker på MasterCard Secure Code när du är inloggad på internetbanken i sökrutan så borde du hitta det.
Citera
2015-06-02, 10:19
Medlem
Jag kör med E-kort från Swedbank.
Där skapar jag skräpkort med begränsning på. Som går att använda precis överallt.
Då behöver man inte vara så orolig att lämna ut numret till nån mystisk e-butik..

Funkar perfekt tillsammans med Mobilt BankId.
ekort.swedbank.se

Lite offtopic.
Men som nätbetalning tycker jag E-kort är överlägset sitt vanliga kortnummer och Verified.
Senast redigerad av logar 2015-06-02 kl. 10:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in