2015-06-08, 17:57
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Trams. Man behöver inte vara antingen nyliberal eller nazist. Det finns andra alternativ. Det är fullt möjligt - och logiskt - att tycka att vi ska ha en reglerad invandring som anpassas efter vad ekonomin klarar av utan att därför tycka illa om invandrare eller vara rasist.

Det där är ju något som ni rasister hoppas på och ständigt upprepar. Verkligheten ser dock annorlunda ut. Vi kommer inte att få något raskrig, eftersom de allra flesta svenskar inte är rasister.

Däremot kommer vi att få en politisk reaktion på de problem som en invandring på dagens nivå orsakar för både infödda svenskar och invandrare: brist på bostäder och brist på jobb. Samt höga samhällsekonomiska kostnader som även om de är övergående tränger undan andra angelägna investeringar.

Denna politiska reaktion är redan i full sving. SD ökar och kommer att fortsätta att öka tills dess de andra partierna anpassar sin politik till vad folk vill ha: en reglerad invandring som tar hänsyn till vad ekonomin klarar av. Denna anpassning är också på gång, vilket illustreras av allianspartiernas utspel under våren.

Den politiska processen fungerar alltså som det är tänkt, även om det finns en betydande tröghet i systemet. Domedagsvisionen om ett raskrig i Stockholms förorter kan du lägga på hyllan.

Självklart står inte valet mellan nyliberalism och nazism. Jag talar inte om nazism. Ordet vi avhandlar är 'rasism', vilken är en betydligt mer sammansatt och spretig åskådning.

Men jag vidhåller; om du inte accepterar fri invandring så är du i någon mening rasist. På den punkten har faktiskt nyliberalerna rätt.

I ljuset av detta synsätt tar jag alltså inte illa upp om du kallar mig rasist, eftersom jag även räknar dig till skaran...

Låt oss bara konstatera att vi har olika tro vad gäller framtiden. Min prediktion är långt mer pessimistisk än din, ja. Men någon djupare meningsmotsättning tror jag inte finns i frågan, så här två rasister emellan som båda vill se en begränsad invandring.

Du talar om raskrig, vilket väl är en dramatisering i syfte att förlöjliga. Det är ok. Men om du tror att vi inte kommer att få se utveckling mot kraftigt ökande motsättningar vad gäller religion och etnicitet, så är du enligt min mening helt enkelt naiv. Jag tror du underskattar dynamiken i samhällsutvecklingen, och faran med det som nu pågår.
Citera
2015-06-08, 18:19
Bannlyst
Är TS på fyllan heller har personen helt tappat greppet ? Rasister är inget bra folk och ingen i vårt land vill skilja på folk genom raser. Men dom som vill att Sverige ska lyckas i framtiden som nation bör nog fundera på all den massinvandring som landets utsätts inför?

För tio år sedan fick folk ta hit familjen efter ett tag. Det är INTE rimligt med dagens öppna gränser då har vi noll koll.
Citera
2015-06-08, 18:41
Medlem
Kan folk inte läsa?
Vad TS helt uppenbarligen påstår är att folk som gamla SvPare och andra nynassar är grus i maskineriet emot en normaliserad invandringspolitik.

Detta är helt rätt och riktigt.Den som tror att nynassar gör den svenska oppositionen emot massinvandring någon som helst förtjänst är ju helt dum i huvudet.

SD är varken några rasister eller extremister.SvP fanns för den bråkdelen vanvettsfolk och vi såg ju alla den ENORMA genomslagskraft de unkna gamla rasideerna hade hos svenskarna.

Rasister kanske inte förstör Sverige eftersom de utgör en närmast försvinnande liten bråkdel av befolkningen.

De hjälper dock sannerligen inte heller.
Citera
2015-06-08, 18:51
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Kan folk inte läsa?
Vad TS helt uppenbarligen påstår är att folk som gamla SvPare och andra nynassar är grus i maskineriet emot en normaliserad invandringspolitik.

Detta är helt rätt och riktigt.Den som tror att nynassar gör den svenska oppositionen emot massinvandring någon som helst förtjänst är ju helt dum i huvudet.

SD är varken några rasister eller extremister.SvP fanns för den bråkdelen vanvettsfolk och vi såg ju alla den ENORMA genomslagskraft de unkna gamla rasideerna hade hos svenskarna.

Rasister kanske inte förstör Sverige eftersom de utgör en närmast försvinnande liten bråkdel av befolkningen.

Du inser väl att bara genom att använda ett ord som 'massinvandring' så är du en rasist i mångas ögon? På vilket fundamentalt sätt är du inte rasist?
Citera
2015-06-08, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Du inser väl att bara genom att använda ett ord som 'massinvandring' så är du en rasist i mångas ögon? På vilket fundamentalt sätt är du inte rasist?

Tja,jag tror inte att du eller egentligen någon annan heller äger rätten till den ultimata definitionen av begreppet rasist.
Tycker du att jag är rasist bara för att jag använder ordet massinvandring så må det stå dig fritt att tycka så.
Jag anser att det finns en klar skillnad emellan Adolf Hitler och Jimmie Åkesson till exempel och har inga större problem med min definition av begreppet rasism och det må stå mig fritt att göra den gränsdragningen.

Man kan göra hårklyveri av ett redan klyvt hårstrå om så vill..men det leder aldrig till något substansiellt viktigt.
Citera
2015-06-08, 19:05
Medlem
Ignoranta idioteter som går på känslor förstör sverige
Citera
2015-06-08, 19:14
Bannlyst
I dag ställer vänsterradikala till med problem

Citat:
Kan folk inte läsa?

Vet knappt varför tråden lever vidare men det du säger är det korrekta "Rasister utgör en närmast försvinnande liten bråkdel av befolkningen"

Dom jagas av både polis och säpo. Sen tror jag att vänsterradikala är den grupp som ställer till med mer problem för vårt samhälle? De flesta som röstar på SD sitter i soffan och är över 40 år
Senast redigerad av Harigapa 2015-06-08 kl. 19:19.
Citera
2015-06-08, 19:17
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Tja,jag tror inte att du eller egentligen någon annan heller äger rätten till den ultimata definitionen av begreppet rasist.
Tycker du att jag är rasist bara för att jag använder ordet massinvandring så må det stå dig fritt att tycka så.
Jag anser att det finns en klar skillnad emellan Adolf Hitler och Jimmie Åkesson till exempel och har inga större problem med min definition av begreppet rasism och det må stå mig fritt att göra den gränsdragningen.

Man kan göra hårklyveri av ett redan klyvt hårstrå om så vill..men det leder aldrig till något substansiellt viktigt.

Poängen är att du gärna betecknar andra som rasister samtidigt som du inte uppskattar att själv bli kallad för det, samtidigt som du tycks förneka att det existerar någon allmängiltig definition av begreppet. Ser du inte det problematiska i det?

Ja, det finns en skillnad mellan Åkesson och Hitler. Där är vi överens. Men det finns många som anser att så inte är fallet.

Min strategi är därför att tillämpa rasistbegreppet på alla dem som inte förespråkar fri invandring (dit vi båda hör), för att på så sätt visa det absurda i rasiststämpeln.

90% av "antirasisterna" är hycklare.
Citera
2015-06-08, 19:19
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harigapa
Vet knappt varför tråden lever vidare men det du säger är det korrekta "Rasister utgör en närmast försvinnande liten bråkdel av befolkningen"

Nej, det är inte korrekt så länge du inte kommer med en definition av begreppet rasist!
Citera
2015-06-08, 19:44
Bannlyst
Ska jag slösa 5 minuter av mitt liv och svara på just DIN fråga? OK 1992 då var jag 27 år och migration var inte ens med på världskartan på den tiden handlade det mesta om för mig att få sömn och att vem som skulle ta föräldraledighet "wabbdagar" nytt ord.

Tillbaka till din fråga jag gifte in mig i en familj där föräldrarna jobbade på sjukkassan och en var polis. Vi träffades hela släkten när barn skulle döpas och syskon skulle giftas sen dessutom grill fester med grannar på gatan..

1992 i den staden jag bodde i med medel Svensson som jag träffade så var det alltid ett djävla skitsnack om invandrare. Det var bara så! Jag hade haft utlänningar i skolan både på 60 och 70 - Talet dom var inget problem för mig och jag fattade inte då det stora sammanhanget. (The big picture) Jag var naiv och tänkte bara på mitt hus mina barn och min släkt.

Nu i dag 25 år senare ÄR migrationen ett problem det tycker jag med jag tror att många som var våra föräldrar som ogillade migration är borta på det ena eller andra sättet, därför har Sverige kunnat ändrats?

Detta är inte flummigt äldre folk har dött eller fått alzheimers dom kan inte rösta och vi som var med för 25 år sedan hade ett bra Sverige vi vill inte mista det vi hade.

Dagens 25 åringar vet inte hur bra vi levde och skiter i levnadsstandard?

Till sist för varje år som går kommer det 50 000 nya som röstar för fri invandring glöm aldrig det. Det här blev inte bra men du får ta det ändå för du fattar vad jag har gått igenom.
Citera
2015-06-08, 20:06
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harigapa
Ska jag slösa 5 minuter av mitt liv och svara på just DIN fråga? OK 1992 då var jag 27 år och migration var inte ens med på världskartan på den tiden handlade det mesta om för mig att få sömn och att vem som skulle ta föräldraledighet "wabbdagar" nytt ord.

Tillbaka till din fråga jag gifte in mig i en familj där föräldrarna jobbade på sjukkassan och en var polis. Vi träffades hela släkten när barn skulle döpas och syskon skulle giftas sen dessutom grill fester med grannar på gatan..

1992 i den staden jag bodde i med medel Svensson som jag träffade så var det alltid ett djävla skitsnack om invandrare. Det var bara så! Jag hade haft utlänningar i skolan både på 60 och 70 - Talet dom var inget problem för mig och jag fattade inte då det stora sammanhanget. (The big picture) Jag var naiv och tänkte bara på mitt hus mina barn och min släkt.

Nu i dag 25 år senare ÄR migrationen ett problem det tycker jag med jag tror att många som var våra föräldrar som ogillade migration är borta på det ena eller andra sättet, därför har Sverige kunnat ändrats?

Detta är inte flummigt äldre folk har dött eller fått alzheimers dom kan inte rösta och vi som var med för 25 år sedan hade ett bra Sverige vi vill inte mista det vi hade.

Dagens 25 åringar vet inte hur bra vi levde och skiter i levnadsstandard?

Till sist för varje år som går kommer det 50 000 nya som röstar för fri invandring glöm aldrig det. Det här blev inte bra men du får ta det ändå för du fattar vad jag har gått igenom.

Tack för ditt inlägg. Jag sympatiserar med det du skriver till 100%

Kanske är det så att man behöver några år på nacken för att inse vidden av det som händer i vår tid. Nivån på invandringen är helt ohållbar. Alla inser detta, utom några få verklighetsfrånvända idealister. Men det tragiska är att det hjälper inte. De flesta låtsas som det regnar.

Svenska folket har drabbats av en kollektiv psykos. Kanske, kanske är ett uppvaknande i sikte.
Citera
2015-06-08, 23:01
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Kan folk inte läsa?

SD är varken några rasister eller extremister. SvP fanns för den bråkdelen vanvettsfolk och vi såg ju alla den ENORMA genomslagskraft de unkna gamla rasideerna hade hos svenskarna.

Visst är rasismen ett problem, men man ska inte överdriva dess betydelse. Att SvP fick ett enormt genomslag för sina rasidéer hos svenskarna stämmer ju inte alls. I så fall hade de inte lagt ner partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in