Citat:
Ursprungligen postat av
Bassiehof
Om inte moppen kostade över 30000 kände sig grabben lite utanför eller? Är det därför du har fått uppfattningen att över 100000 för en mopedbil inte är löjligt mycket dyrare än en moped för 37000? Du skulle väl inte jobba för en lön under 37000 per månad heller, eller hur bortskämda lilla unge? Lär dig värdet på pengar.
Här var det bittert.
Gillar att du målar upp hela mitt liv baserat på vilken moppe jag hade som tonåring.
Min syn på pengar har dock ingenting med den här tråden att göra, så det kommer jag inte vidare diskutera här.
Till saken i fråga hör att i området jag växte upp var alla mångmiljonärer eller miljardärer och för de allra flesta hushållen var 100k i sig en obetydlig summa, men de flesta, inklusive mina egna föräldrar, skulle aldrig köpa något så dyrt till sina barn vare sig de har 10 miljoner eller miljarder. Däremot finns det alltid undantag, och jag har sett exakt en sådan moppebil som TS länkar till som står på gatan där mina föräldrar bor. Den är någon av grannungarnas.
Nu råkade jag och min far stöta på en skönhet till moppe en gång i tiden, en Havanna-inspirerad 60-talsmoppe som farsan blev förälskad i. Han köpte den till sig själv och tanken var att vi skulle dela på den när jag fyllde 15 (köptes alltså innan dess) men det var i princip bara jag som åkte på den, varför jag kallar den "min" moppe. Så löd historien om min dyra moppe.