• 1
  • 2
2015-05-29, 16:24
Medlem
DIEXELs avatar
http://www.svd.se/oks-forre-vd-far-miljonpension

Citat:
K:s tidigare vd Göran Lindblå har fått ett generöst pensionsavtal. Totalt kan ha få 64 miljoner kronor i pension om han blir 85 år, uppger SVT Nyheter.
Citat:
– Jag tycker inte att det är ett särskilt dyrt pensionsavtal. Jag får också mycket pengar när jag går i pension. Jag tycker inte att vi ska ha en vd som ska bli fattigpensionär, säger OK:s styrelseordförande Ines Uusmann till SVT.

Hur fan kan Uusmann gå ut och säga sådär som representant för OK? Det där idiotiska uttalandet är i samma klass som Björn Wahlroos uttalande, när det kom fram att Nordea hade köpt en lyxvåning till vd:n Christian Clausen för 22,5mkr:
Citat:
– Människor behöver faktiskt bo. 250 kvadratmeter låter kanske mycket för en redaktör, men Christian leder faktiskt Europas femte största bank, säger Wahlroos till SVT:s Rapport.
– Det kan vara svårt för er svenskar att minnas att Christian faktiskt inte är svensk utan har ett hem i Köpenhamn.
– Jag skulle gärna höja hans lön så att han skulle kunna köpa flera lägenheter om han så vill, säger han till SVT.

Hur kan man vara så dum och uttrycka sig så där arrogant? Har de ingen mediaträning i storföretagen? Hoppas det blir nu stormvarning inom OK efter den där plumpen... Det här är fan värre skandal än den så kallade "skandalen" som briserade hos SCA i fjol.

Citera
2015-05-29, 16:37
Medlem
Klagar ägarna? Dvs aktieägarna i ett privat företag?
Citera
2015-05-29, 17:32
Medlem
Äger staten aktier i OK?
Citera
2015-05-29, 17:48
Medlem
DIEXELs avatar
Jag menar inte pengarna i sig utan hennes arroganta och klumpiga uttalande om att Lindblå skulle bli en fattigpensionär om inte han skulle få utdelningen, något han skulle ändå inte bli...
Citera
2015-05-29, 19:45
Medlem
Hunnerkungens avatar
Inez Uusmann i ett nötskal. Enligt henne var internet bara en fluga.
Citera
2015-05-29, 20:13
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NitsirK72
Klagar ägarna? Dvs aktieägarna i ett privat företag?

Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Äger staten aktier i OK?

OK ekonomisk förening äger 50% av aktierna i OKQ8 AB och Kuwait Petroleum International 50%.
Citera
2015-05-29, 22:07
Medlem
Danielxbf32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
OK ekonomisk förening äger 50% av aktierna i OKQ8 AB och Kuwait Petroleum International 50%.

Kanon, då angår det nämligen ingen annan än dessa två ägare vad de nu vill betala för pension till en avgående VD, det gynnar samhället rejält dessutom då denna pension leder till en inte helt obetydlig skatteintäkt för det allmänna. Vad är problemet?
Citera
2015-05-30, 00:12
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
– Jag tycker inte att det är ett särskilt dyrt pensionsavtal. Jag får också mycket pengar när jag går i pension. Jag tycker inte att vi ska ha en vd som ska bli fattigpensionär, säger OK:s styrelseordförande Ines Uusmann till SVT.

Herrejävlar! Idiotkärringen är perverst dum i huvudet!!!

Det var ju ingen nyhet att hon är en idiot, men vem fan ger det ärkepuckot ett jobb nuförtiden?

Jag tankar aldrig på OK, men det är ju helt klart att medlem i den förlorarföreningen kommer jag aldrig att bli. Och bojkotta skiten kommer jag fortsätta med.
Citera
2015-05-30, 10:10
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielxbf32
Kanon, då angår det nämligen ingen annan än dessa två ägare vad de nu vill betala för pension till en avgående VD, det gynnar samhället rejält dessutom då denna pension leder till en inte helt obetydlig skatteintäkt för det allmänna. Vad är problemet?

OK ekonomisk förening ägs av medlemmarna, så om de har något problem med det antar jag att de får sluta tanka på OK helt enkelt.
Citera
2015-05-30, 15:31
Medlem
Doktorphils avatar
bara att gratulera till ett bra förhandlat avtal av Göran
Citera
2015-05-30, 18:05
Medlem
DIEXELs avatar
Dom flesta verkar missa att tråden handlar om uttalandet och inte pensionsavtalet i sig.
Citera
2015-05-30, 18:24
Medlem
Sosseadeln dit Uusman hör är heltt främmande för hur vanligt folk har det. Jag lämnar nu mitt OK med
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in