• 1
  • 2
2015-05-29, 05:06
Medlem
ponnylover99s avatar
En offersten från bronsåldern har blivit vandaliserad:

https://minfil.org/S1D0i4bebe/DSC_0925.JPG
https://minfil.org/T8Ddifb9b9/DSC_0926.JPG

Kan det vara såna där invandrarungdomar som inte respekterar det svenska kulturarvet?
Citera
2015-05-29, 05:48
Medlem
nabbolbs avatar
Avrätta ungfan på öppen gata!
Citera
2015-05-29, 06:36
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Fan vad sånt gör mig arg!!!

Jag skiter fullständigt i gärningsmannens härkomst. Däremot hoppas jag hen blir skickad till Gulag.
Citera
2015-05-29, 10:08
Medlem
Jag gissar på ungdomligt oförstånd. Jag bagatelliserar absolut inte skadorna men kanske uppsåtet.
Citera
2015-05-29, 12:42
Medlem
Uplands avatar
Samhället har definitivt skuld som inte undervisar och tuktar ungdomar, så straffa de skyldiga.
Men vi måste likafullt vara hårda mot individer som inte respekterar våra förfäders traditioner.

Kan vara invällarungdomar men klottret tyder på att vänsterpatrask av europeiskt ursprung definitivt inte kan uteslutas.
Citera
2015-05-29, 13:05
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Typisk IS-attack! Lika bra ni vänjer er, det blir mer sånthär i framtiden!
Citera
2015-05-29, 13:07
Medlem
Nordanvindarnas avatar
I ett sunt Sverige hade denna sten varsamt restaurerats. Sedan hade man budgeterat för att under minst ett års tid ha en sniper placerad på lämpligt sätt för att sätta en hålspetskula i höftbenet på den som försöker upprepa skändningen.

Tyvärr lever vi inte i ett sunt Sverige.
Citera
2015-05-29, 13:47
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Skadegörelse över huvud taget gör mig arg men just den här typen där man medvetet vandaliserar vårt kulturarv gör mig vansinnig. Det är sabotage!
Enligt våra skitpolitiker så finns det ingen svensk kultur. I så fall borde sådana här objekt vara extra skyddsvärda.
Oavsett om det är vänstertroll, korkade ungdomar som gjort det så borde dom spärras in med en massa IS-troll lång tid framöver. Man blir för jävla matt
Citera
2015-05-29, 20:02
Bannlyst
löjligt att bli upprörd av det här
Citera
2015-05-29, 20:08
Medlem
vanarts avatar
Borde ju vara rätt lätt att ta reda på vem som taggat...
Citera
2015-05-29, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanart
Borde ju vara rätt lätt att ta reda på vem som taggat...
Nu är ju jag nästan jämngammal med stenen och vet inte mycket om ungdomens subkulturer men det är väl just poängen med en tag? Att visa vem som gjort det?
Citera
2015-05-30, 01:27
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag gissar på ungdomligt oförstånd. Jag bagatelliserar absolut inte skadorna men kanske uppsåtet.

Eftersom stenen är utplacerad mitt i skogen kommer det förmodligen kosta skjortan att tvätta bort färgen, och hinkvis med miljöskadliga ämnen kommer att släppas ut i grundvattnet i nära anslutning till Igelbäcken. Jag tycker det var grovt onödigt att spreja på stenen, men tycker samtidigt inte man ska överdriva denna och liknande stenars kulturhistoriska betydelse som vissa nazister tenderar att göra.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in