2015-12-18, 10:21
Medlem
Är det inte märkligt att han i sina förberedelser för morden är så noggrann med vissa saker och extremt slarvig med andra?

Å ena sidan skaffar han hyrbilar och bokar alibi-resor till Stockholm och Norrköping, å andra sidan gör han inköpen med sitt eget kontokort och tar med sin egen mobil till mordplatserna.
Citera
2015-12-18, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eriksson1972
Är det inte märkligt att han i sina förberedelser för morden är så noggrann med vissa saker och extremt slarvig med andra?

Å ena sidan skaffar han hyrbilar och bokar alibi-resor till Stockholm och Norrköping, å andra sidan gör han inköpen med sitt eget kontokort och tar med sin egen mobil till mordplatserna.

Det har jag också noterat och tänker en hel del på!

Det är alltid så att kriminella planerar, men det går inte enligt planen. Kan det bero på att man inte kan planera för vad andra gör, eller förutse det som sker i omgivningen?

Det är omöjligt att sia om vädret eller omgivningens reaktioner. Det vet vi alla, inte ens i vardagen kan man planera en åktur för att handla om det kommer halka, bilköer eller punktering. I detta fall kunde inte gärningsmannen planera utgången av den andra branden eller att Bauhaus skulle ha full koll på hans olika inköp. Det påminner om Dr. Brasa som inte heller räknade med videoövervakning på Biltema när han köper tändvätska kontant och att elden inte tog sig för att brandkåren kom omedelbart.

Det är just inköpen av tändvätska som visar på att dessa brottslingar som inte vet något om eld och spridning. De hade räknat med en eld som skulle bränna upp spåren efter tändvätskan. Deras girighet får dem på fall då de inte kan göra sig av med tillgångar. I Zorans sjuka sinne är en kofot en tillgång han inte kan göra sig av med då den är hans! Sen så är det lättjan som får dem att stjäla, men också att inte tvätta bort blodspår.
Citera
2015-12-18, 20:32
Medlem
Såg på Veckans brott om fallet och de sa att han erkände med en gång, varför gjorde han det?
Citera
2015-12-19, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dawoooo
Fick reda på att Zorans fru vill ha rätt till den beslagtagna bilen.

” Å*a He**or Rado**novic har överklagat Kronofogdemyndighetens beslut om att kvarstadsbeläggs en BMW X6 med registreringsnummer XXX. Hon har som grund för sig talan anfört att hon har
bättre rätt till halva bilens värde eftersom makarna Rado**novic ägt bilen med hälften vardera och att hon därmed är damägare till bilen.

Tingsrätten avslog Å*as överklagande ”

Verkar som om verkligheten kommer ikapp henne nu. Dags att ta ett jobb istället för att leva på andras pengar!

Åsa Radovanovic är en troligen en hora,så detta förvånar inte alls. Tror inte alls hon bryr sig över att hon levt på stulna pengar och med all säkerhet som hon vetat om att dom varit.

Skulle vara kul att få info om hon kommer i sina dyra kläder och är "överklass" när hon är på barnens träningar och vid andra tillställningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Flowerbrench
Jag tror att han hoppas på att bli frikänd för mord/mordbrand på Hökensås, vilket i mina ögon skulle vara otroligt.
Blir han dömd mot sitt nekande för Hökensås så kommer det naturligtvis vägas in den dagen han söker tidsbestämt straff. Att han nekar tror jag är en naturlig del i hans natur. Hittills har han kommit ihåg allt som är till hans fördel och glömt bort allt som talar emot. I de fall han blivit överbevisad har han knappt kommenterat. Detta är typiska drag för människor som bara känner empati för det man själv anses äga.
Av vissa är han beskriven som en fin familjefar som ömmar för sin familj. I andra kretsar beskrivs han som iskall utan någon som helst gräns för lagens råmärken. Att det förekommit penningtvätt genom hans händer är känt sedan tidigare i vissa kretsar i Jönköpingstrakten. Åklagaren har blivit påmind om detta av lokal press men avböjt att kommentera. Oavsett, så ser framtiden rätt utstakad ut för denne forne "fantastiske" finansman. Hans giriga jakt på pengar och skräck för ett tappat ansikte har orsakat 4 människors död och ett oerhört lidande för anhöriga och övriga inblandade. Silbersky känner nog innerst inne likadant... men han har ju ett jobb att sköta!

Varför hoppas du att mördaren och simpla serbjäveln Zoran Radovanovic ska bli frikänd från dessa mord?
Citera
2015-12-19, 15:04
Medlem
Du läste inte ordentligt!!.. Jag skrev att han hoppas nog på att bli frikänd från Hökensås... Inte jag!!
Citera
2015-12-20, 20:09
Medlem
Maulcas avatar
Sista förhandlingsdagen i Jönköpings tingsrätt mål: B 1875-15

21 december 2015 kl. 09.00

Plädering av åklagaren.

Plädering av målsägandebiträdena.

Plädering av försvararen.
Citera
2015-12-21, 10:49
Medlem
Angelsvilas avatar
På vilken sida i ämnet kan jag hitta fupen?
Citera
2015-12-21, 15:34
Medlem
Maulcas avatar
Enligt önskemål Fupar stämningsansökan B 1875-15

https://minfil.org/N4N0kab8b1/B_1875...r_H_kens_s.zip
Citera
2015-12-22, 11:58
Medlem
Beaver14s avatar
Dom meddelas 19 januari. Föga förvånande beslutade TR igår att Zoran ska kvarbli i häkte tills dess.
Citera
2015-12-22, 12:03
Medlem
Formsvackas avatar
Skönt att man kan ha ihjäl fyra personer i två omgångar men trots det vara vare sig en massmördare eller seriemördare! "Bara" en dubbel dubbelmördare.
Senast redigerad av Formsvacka 2015-12-22 kl. 12:09.
Citera
2015-12-22, 12:12
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Såg på Veckans brott om fallet och de sa att han erkände med en gång, varför gjorde han det?
Det är en bra fråga.
LGWP brukar ibland spekulera i att GM inte är mentalt förberedd när han grips och då erkänner. Det måste rimligen snurra en hel del uppe i skallen på en man som nyligen slagit ihjäl ett äldre par med basebollträ och tänt på dras villa efteråt. Kanske hade Zoran blånekat till Norrhammar-mordet också om han haft mer tid att fundera över saken.

Dubbel-dubbel-mordbrännaren på Öland nekar friskt till båda gärningarna (han är dömd för det ena dubbelmordet), trots liknande bevisning (blodigt mordvapen i sitt hem).
Citera
2015-12-29, 02:21
Medlem
Radovanovic sitter naturligtvis och hoppas pa tidsbestamt straff. Hans arroganta och ignoranta agerande under Hokensas-delen av rattegangen (infor det mordade parets barn) var frapperande att lasa om.
Psykopat och iskall lognare ar en mild beskrivning.

Jag tror fortfarande polis och aklagare skulle gora sig en bjorntjanst om de gravde lite mer i Radovanovic's forflutna i Acta.
Den investmentfond som Radovanovic var ansvarig for hos Acta drog pa sig ett 50-tal polisanmalningar fran lokala investerare. Acta fick lov (av myndigheter?) att utreda internt, varpa Radovanovic fick lamna Acta pa studs.

Jag ar overtygad om att det finns mer att grava i hos Radovanovic.
Genomsmutsig byk, helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in