2015-06-12, 16:51
Medlem
http://www.jonkopingsposten.se/artik...ytt-dubbelmord

Citat:
Utredningen leds av vice chefsåklagaren Pernilla Törsleff.
Enligt henne utreder man om det finns något samband med den pågående dubbelmordsutredningen i Norrahammar, där en känd företagsledare från länet häktades i onsdags.
Citera
2015-06-12, 16:58
Medlem
Glufses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20954594.ab
Jag hittar ingen tråd om den händelsen.
Citera
2015-06-12, 18:29
Medlem
Citat:
Den 51-åriga man som nu sitter häktad misstänkt för dubbelmordet i Norrahammar har under en tid varit verksam som ungdomstränare i en lokal sportklubb.

http://www.jmini.se/nyheter/34385/mi...-i-lokal-klubb
Citera
2015-06-12, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glufse
Jag hittar ingen tråd om den händelsen.

Har också letat och det verkar inte som det finns någon tråd om den händelsen.

Citat:
Det finns koppling mellan Norrahammarsmorden och Hökensåsbranden där också två personer avled.

Åklagare tar över förundersökningsledningen av Hökensåsbranden.

Citat:
Med hänsyn till omständigheter har Grova brottsgruppen i polisområde Jönköping idag, fredag, tagit över utredningen, säger vice chefsåklagare Pernilla Törsleff.

Citat:
Olika omständigheter gör att det blir jag som tar över samordningsansvaret i båda fallen, säger Pernilla Törsleff, vice chefsåklagare i Jönköping till Aftonbladet.

Polisen kopplar samman det misstänkte dubbelmordet i Norrahammar med en brand i Hökensås där två äldre personer dog i mitten av mars.

http://www.jmini.se/nyheter/34450/mi...-och-mordbrand
Citera
2015-06-12, 19:29
Medlem
cateatdogs avatar
Hon var hos oss och sålde in försäkringar. Nu när jag tänker efter så är det första gången någonsin jag bjudit in en försäljare till mitt hem.

mycket trevlig dam. VIF
Citera
2015-06-12, 19:57
Medlem
Lite off men vilka var det som omkom i branden i Hökensås? Tror jag känner ett par med lite pengar som jag inte träffat på ett tag.
Citera
2015-06-12, 23:27
Medlem
stortans avatar
Enligt uppgift var kvinnan svårt skadad av branden och oigenkännlig, mannen däremot mindre tilltygad. 5 flaskor tändvätska stod innanför dörren som var stängd.....inget fönster öppet.
Citera
2015-06-14, 03:48
Medlem
Den idioten har man gjort affärer med! Kunde man faan inte tro om honon
Citera
2015-06-14, 04:14
Medlem
"Den idioten har man gjort affärer med! Kunde man faan inte tro om honon"

Men om han är en idiot borde man kunna tro vad som helst om personen eller?
Citera
2015-06-14, 09:24
Medlem
snbmkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari

http://www.jmini.se/nyheter/34450/mi...-och-mordbrand

Nu snackar vi!

Vad är sannolikheten att en person som dubbelmördat två personer också bara helt av slump och orelaterat råkar bo granne med ytterligare ett par som dött på precis samma sätt...?

Den enda rimliga slutsatsen här är att vi har att göra med en seriemördare.

Om vi tänker oss fyra konstaterade offer hittills finns det nog all anledning för polisen att försöka sätta samman MGM med ytterligare liknande bränder. Självklart kan en råbarkad seriemördare också bragt offer om livet på andra sätt men det får ju polisens fortsatta utredning visa. Skönt att ha en sådan här brottsling i polisens förvar, om inte annat!
Citera
2015-06-14, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snbmkr
Nu snackar vi!

Vad är sannolikheten att en person som dubbelmördat två personer också bara helt av slump och orelaterat råkar bo granne med ytterligare ett par som dött på precis samma sätt...?

Den enda rimliga slutsatsen här är att vi har att göra med en seriemördare.

Om vi tänker oss fyra konstaterade offer hittills finns det nog all anledning för polisen att försöka sätta samman MGM med ytterligare liknande bränder. Självklart kan en råbarkad seriemördare också bragt offer om livet på andra sätt men det får ju polisens fortsatta utredning visa. Skönt att ha en sådan här brottsling i polisens förvar, om inte annat!
GM är en slags affärsman (finans) så det är inte långsökt att anta att han kan haft affärer ihop med sina gamla grannar i Hökensås. Nån nämnde Habo-härvan tidigare i tråden, och jag har tänkt samma sak. Om han förlorat offrens investerade pengar kan morden vara ett försök att rädda sig från en konkurs och dölja andra brott. Hans beteendemönster är konsekvent ---> att försöka dölja ett brott med ett annat. Men helt klart intressant är din teori om att han är en seriemördare, för han är från Balkan och var vuxen när det var krig på Balkan, så han kan ha utvecklat ett ohälsosamt intresse för att döda människor. Helt klart intressant för polisen att kolla upp var han befann sig på 90-talet och om han gjorde militärtjänst osv.
Citera
2015-06-14, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Hon var hos oss och sålde in försäkringar. Nu när jag tänker efter så är det första gången någonsin jag bjudit in en försäljare till mitt hem.

mycket trevlig dam. VIF

Vad var det för försäkringar hon förmedlade?

Hade hon utländska livförsäkringar i sitt sortiment?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in