2015-05-28, 15:12
Medlem
olasvenssons avatar
Hej.

Båtsäsongen är snart här, därför har jag börjat odla skepparkrans som så bör. Jag har ganska mycket grått i skägget vilket ser förfärligt ut, därför tänkte jag färga skägget (få en jämn färg över hela skägget). Jag har letat på Internet och funnit Skäggfärg.

Vad är skillnaden på skäggfärg och vanlig hårfärg?
Har någon provat skäggfärg?
Citera
2015-05-28, 19:23
Medlem
Ramzons avatar
Jag färgar med vanlig hårfärg och låter den sitta i lite kortare än instruktionen. Funkar hur bra som helst, så jag skulle köra på det.
Citera
2015-05-29, 12:49
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramzon
Jag färgar med vanlig hårfärg och låter den sitta i lite kortare än instruktionen. Funkar hur bra som helst, så jag skulle köra på det.

Okej. Tack så mycket.

Jag köpte Anti - Grey Toner Gel i dag (90 svart). Får se om det fungerar på skägg...

http://www.menperfect.schwarzkopf.co...ral-black.html
Citera
2015-05-29, 13:25
Medlem
Dom färgerna som är för skägg är ofta bättre än vanligt hårfärg men det funkar det med
men se till att hålla tiden sitter det för länge så blir det typ svart ser inte klokt ut om man som jag börjar bli lite grå på huvudet
Citera
2015-05-29, 19:04
Medlem
olasvenssons avatar
Nu har jag testa produkten Anti - Grey Toner Gel i dag (90 svart) och den var mycket bra. Man färgade skägget med en typ deodorant som man borstar in i skägget. Grymt bra och kan rekommenderas.

http://www.menperfect.schwarzkopf.co...ral-black.html
Citera
2015-10-17, 07:51
Medlem
Varför färgar ni det svart!?

Måste se riktigt dumt och fake ut.

Jag färgar själv mitt skägg, varje månad. Kör på vanlig hårfärg, två förpackningar av samma. En i håret, och en i skägget och på ögonbrynen.

I början testade jag svart, såg jättedumt ut. Så tog brunsvart istället, såg mycket bättre ut, precis som att jag föddes så. Är ljusblond egentligen.

Inte ens araber har svart skägg, de har brunsvart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in