2015-05-27, 14:01
Medlem
bongonickes avatar
Hej,

Väldigt stressigt liv nu närmsta veckorna med dubbla jobb. Har en del lätt ångest och känner mej stressad konstant. Vet att vissa antihistaminer kan ha en lugnande effekt. Vilken av apotekets alla receptfria tabletter är bäst för detta ändamål? Tänker mig att man kanske tar 2-3 tabletter direkt istället för 1.

Tips mottages!
Citera
2015-05-27, 14:22
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongonicke
Hej,

Väldigt stressigt liv nu närmsta veckorna med dubbla jobb. Har en del lätt ångest och känner mej stressad konstant. Vet att vissa antihistaminer kan ha en lugnande effekt. Vilken av apotekets alla receptfria tabletter är bäst för detta ändamål? Tänker mig att man kanske tar 2-3 tabletter direkt istället för 1.

Tips mottages!

Du kan inte komma ner på antihistaminer ... se till att få lite cocilliana utskrivet istället
Citera
2015-05-27, 15:15
Bannlyst
Attarax är ju det som föreskrivs av läkare för lindrigare ångest, finns en till som jag glömt namnet på.

Gå till VC och prata med en läkare.
Citera
2015-05-27, 23:26
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongonicke
Hej,

Tips mottages!

Ingen alls! De bryter inte blod-hjärnbarriären, eller vad fan det kallas på svenska.
Citera
2015-05-27, 23:28
Medlem
Hiroshima15s avatar
På Systembolaget.se erbjuder man en ganska hisnande serie vad gäller ångestdämpande medel.
Citera
2015-05-28, 01:01
Medlem
De flesta receptfria antihistaminerna är av den nyare "renare" sorten och verkar nästan uteslutande anti-allergiskt. De gamla antihistaminerna har bieffekten att man blir trött och får i viss mån dämpad ångest, dessa är dock inte receptfria utan skrivs ut av läkare mot framförallt lindrig ångest. Atarax, som någon sa ovan, och propavan är de vanligaste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in