Citat:
Ursprungligen postat av
Blefs
Mitt hjärta slår i otakt och har gjort det i snart 13år och jag lever fortfarande.
Så jag tror inte du behöver oroa dig.
När du säger otakt, menar du förmaksflimmer då? Antar att du äter mediciner för det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Apoptos
Extraslag är oerhört vanligt och väldigt sällan farligt. Det är ofta av en ren slump man fångar dem på ett EKG, och skulle man se ett sådant extraslag så bryr man sig oftast inte om det (om det inte är en massa). Men du kan utan problem ha 100 extraslag på en dag utan att det är något konstigt som borde oroa dig. Som tidigare person sa så är det först när man kommer upp i tusentals-klassen som man börjar fundera på åtgärd.
precis, väldigt många har extraslag lite då och då, det märker man om man har långtidsekg (de som är uppkopplade dygnet runt). Ingenting som det görs någonting åt om nu inte personen besväras av det och inte har någonting annat i botten som påverkar. (till en viss grad).
Citat:
Ursprungligen postat av
blaha95
Kan lugna dig med att säga att extraslag är väldigt sällan symptom på hjärtsjukdom. Svimmar du är det en annan sak, då är det allvarligare.
Tänk dig jag kan ha 20 000 per dygn i veckor och jag lever än, du behöver inte oroa dig. Det är snarare mer onormalt att inte ha extraslag än att ha typ

Om jag inte missminner mig har vi pratat om detta i en annan tråd. Tycker fortfarande det låter mycket, om du har upp mot 20´000 per dygn blir det i snitt vart tredje slag som är ett extraslag, nu åt du också mediciner för det om jag kommer ihåg rätt.
Till TS:Jag vet inte hur länge du låg uppkopplad innan de tog själva EKG men det låter som att du inte har extraslag så ofta, om du inte märker av det eller har andra problem är det ingenting du bör oroa dig för. Som tidigare nämnts så är det inte ovanligt att man har det, vissa oftare än andra.