2015-05-26, 13:03
Medlem
Nihennas avatar
(vet inte om detta passar här men "Bostad" låter bra så sätter det här)

Min far vill hyra ut sin lägenhet i Spanien under sommaren då han är här i Sverige.

jag har lagt upp annons på Blocket förr om åren och då fått svar, men nu i år är det minst sagt...tomt på svar.

Finns det andra ställen, helst gratis, där man kan annonsera? Googlat runt och hittar bara massa där man ska lägga upp annonsen ett helt år och grejer.
Citera
2015-05-26, 13:17
Medlem
Www.airbnb.com
Citera
2015-05-26, 13:21
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battler
Www.airbnb.com

Glömde nämna att helst ska de vara på svenska, men jag ska ta den sidan i beaktning som "last resort". Tack!
Citera
2015-05-26, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Glömde nämna att helst ska de vara på svenska, men jag ska ta den sidan i beaktning som "last resort". Tack!

www.airbnb.se
Citera
2015-05-26, 13:30
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
(vet inte om detta passar här men "Bostad" låter bra så sätter det här)

Min far vill hyra ut sin lägenhet i Spanien under sommaren då han är här i Sverige.

jag har lagt upp annons på Blocket förr om åren och då fått svar, men nu i år är det minst sagt...tomt på svar.

Finns det andra ställen, helst gratis, där man kan annonsera? Googlat runt och hittar bara massa där man ska lägga upp annonsen ett helt år och grejer.

Blocket funkar bra, men det är många där som har orealistiska förväntningar på hur hög hyra man kan ta. Sen är ett annat problem att Ryanair har brist på flygplan pga försenade leveranser vilket gör att det är dåligt med flygbiljetter till Spanien i år. Den som hyr ut måste dessutom vara flexibel med hyresperioderna eftersom de måste stämma med de flygbiljetter som finns att uppbringa.. Så att lägga upp bostaden på blocket med blockets schemaläggning är kanske inte helt optimalt.

Att annonsera på gulans och fyndtorget funkar. Det viktiga är att man har rätt sökord i texten så att annonsen kommer upp när man googlar.
Citera
2015-05-26, 13:58
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Blocket funkar bra, men det är många där som har orealistiska förväntningar på hur hög hyra man kan ta. Sen är ett annat problem att Ryanair har brist på flygplan pga försenade leveranser vilket gör att det är dåligt med flygbiljetter till Spanien i år. Den som hyr ut måste dessutom vara flexibel med hyresperioderna eftersom de måste stämma med de flygbiljetter som finns att uppbringa.. Så att lägga upp bostaden på blocket med blockets schemaläggning är kanske inte helt optimalt.

Att annonsera på gulans och fyndtorget funkar. Det viktiga är att man har rätt sökord i texten så att annonsen kommer upp när man googlar.

Tack för tipsen!
Visste faktiskt inte att det var problem med Ryanair i år, kom faktiskt nerifrån lägenheten i förrgår och tyckte att de biljetter som fanns var det "gamla vanliga" med rutter på onsdag och söndag.
Då förstår jag i alla fall varför det har varit så tomt.
Citera
2015-05-26, 14:18
Medlem
Airbnb, inge snack om saken. Där kommer du inte ha nagra som helst problem att fa svar!
Citera
2015-05-26, 16:16
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slungarn
Airbnb, inge snack om saken. Där kommer du inte ha nagra som helst problem att fa svar!

Problemet var att upplägget inte alls är vad vi var ute efter.

Min far är tekniskt okunnig, har inte ens en dator och jag har inte tid att sitta och ta hand om uppgörelser digitalt.
Man verkar inte kunna lägga upp en annons med telefonnummer så att de ringer.

Hade det varit min egna lägenhet hade jag lätt använt sidan då den annars verkar grym.

Synd, hade bara velat ha nån sida där man kan slänga upp lite info om lägenheten, några bilder och ett telefonnummer också var det klart och upp till intresserade att ringa .

Sen verkar sidan låta utländska intressenter boka trots att vi bara är intresserade av svenska.

Jag får nog ta och prova fyndtorget och gulan som megaforce tipsade om. eller helt enkelt hoppas att någon nappar på blocket.
Senast redigerad av Nihenna 2015-05-26 kl. 16:21.
Citera
2015-05-26, 16:21
Medlem
Herblaws avatar
Airbnb värkar ju ha fått rejält med ögon på sig nu. Annars kan du ju testa med craigslist också, men den funkar nog bättre mot europa, lite glest med svenska annonser där.
Citera
2015-05-26, 16:26
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herblaw
Airbnb värkar ju ha fått rejält med ögon på sig nu. Annars kan du ju testa med craigslist också, men den funkar nog bättre mot europa, lite glest med svenska annonser där.

Jo då, sidan verkar helt klart vettig, fast den kräver som sagt en tekniskt kunnig person, vilket min far inte alls är och jag har fullt upp och har bara tid att sätta upp en annons mer eller mindre och sedan "glömma" den och bara låta folk ringa min far.
Citera
2015-05-26, 17:35
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Tack för tipsen!
Visste faktiskt inte att det var problem med Ryanair i år, kom faktiskt nerifrån lägenheten i förrgår och tyckte att de biljetter som fanns var det "gamla vanliga" med rutter på onsdag och söndag.
Då förstår jag i alla fall varför det har varit så tomt.

Nu beror det iofs lite på från vilken flygplats man åker från och om det är till Alicante (dit de flesta åker) eller någon annanstans. Ryanair flyger i princip varje dag från Skavsta men kanske typ 2 gånger veckan från Växjö.

Problemet med Ryanairs plandisposition gör att man inte kan flyga fullt så mycket mot Alicante under Juli månad med stora plan som det är tänkt. Därför blir också biljetterna dyra, särskilt på söndagar. För oss skulle det kosta över 25.000 att flyga på söndag när det normalt kostar ca 10.000 med Ryanair för fem personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in