2015-05-25, 21:38
Medlem
Är kvinna, börjar närma mig 30. Träffar sedan en tid tillbaka en man som jag verkligen börjat gilla. Vi har inte känt varandra så länge, men detta känns som något som skulle kunna bli något bra om det fortsätter på den inslagna vägen. Allt är roligt och bra, men det finns ett stort MEN! Han säger att han inte tycker om barn, och troligtvis aldrig vill bli pappa. Han nämnde det första gången lite i förbifarten när vi pratade om barn i allmänhet i ordalag som att "nja jag är inte jätteintresserad, händer det så händer det", och sedan igen när vi återigen kom in på ämnet. Den sista gången var han än mer tydlig och sa i princip att han inte över huvud taget tyckte om barn. Jag blev så ledsen när jag hörde detta.

Vi är inte ens tillsammans än, och självklart är det inte så att jag planerar att vi ska skaffa barn här och nu. Det är bara det att jag föreställer mig en framtid med barn och som kvinna måste man ändå ha en plan. När man är 20 är det okej att leva här och nu, och träffa lite vem man vill utan att det spelar någon roll. Inte när man är 30. Jag känner inte att jag har tid till random romanser, och vill heller inte gå in i ett seriöst förhållande med vetskapen att slutmålet, dvs familj, aldrig kommer uppnås. Samtidigt vill jag självklart inte sluta träffa honom!

Min frågeställning är således följande:

Vad tusan ska jag göra?
Finns ni män därute som inte ville ha barn, men som ångrade er och sedan skaffade barn ändå? Vad fick er att ångra er?
Citera
2015-05-25, 21:42
Medlem
micro113s avatar
Du ska inte räkna med att han ångrar sig och du får självklart absolut inte lura på honom ett barn.

Förklara hur du tänker för honom, är han verkligen emot att skaffa barn och det känns viktigt för dig att få barn så gå vidare.
Annars är risken stor att hela er relation slutar i en stor bitterhet där den ena känner sig lurad på livet.
Citera
2015-05-25, 21:43
Medlem
Bara min åsikt, men... klockan tickar, leta vidare.
Citera
2015-05-25, 21:44
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Om ni blir tillsammans.

Om ni älskar varandra.

Och framför allt om han älskar dig...

Då kommer han också vilja ha barn med dig i framtiden.
Citera
2015-05-25, 21:47
Bannlyst
Eller så ger du upp idén om att skaffa barn. För en bättre framtid.
Citera
2015-05-25, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du ska inte räkna med att han ångrar sig och du får självklart absolut inte lura på honom ett barn.

Förklara hur du tänker för honom, är han verkligen emot att skaffa barn och det känns viktigt för dig att få barn så gå vidare.
Annars är risken stor att hela er relation slutar i en stor bitterhet där den ena känner sig lurad på livet.

Nej nej skulle aldrig tvinga/lura på någon ett barn! Det är ju just för att jag tänker på vilka scenarier som kan uppstå i framtiden som jag funderar på att avbryta det hela, trots att allt är bra nu.

Men hur ska jag förklara hur jag tänker? Jag vet ju inte ens om det kommer bli något seriöst än, och då känner jag mig dum om jag börjar dra upp sådana saker i detta tidiga skede. Samtidigt är det ju faktiskt något extremt viktigt, en riktigt deal breaker.
Citera
2015-05-25, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IaveAfstrCARthenU
Om ni blir tillsammans.

Om ni älskar varandra.

Och framför allt om han älskar dig...

Då kommer han också vilja ha barn med dig i framtiden.

Det kan nog stämma i vissa fall, men kan man verkligen räkna med det? Det finns ju ändå personer, både män och kvinnor, som av olika anledningar verkligen inte vill ha barn. Och en del av dem har ju samtidigt förhållanden med personer de älskar. Eller?
Citera
2015-05-25, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av im3w1l
Bara min åsikt, men... klockan tickar, leta vidare.

Citera
2015-05-25, 22:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelivingrose
Nej nej skulle aldrig tvinga/lura på någon ett barn! Det är ju just för att jag tänker på vilka scenarier som kan uppstå i framtiden som jag funderar på att avbryta det hela, trots att allt är bra nu.

Men hur ska jag förklara hur jag tänker? Jag vet ju inte ens om det kommer bli något seriöst än, och då känner jag mig dum om jag börjar dra upp sådana saker i detta tidiga skede. Samtidigt är det ju faktiskt något extremt viktigt, en riktigt deal breaker.
Fast i något skede måste du ju ta upp det - och bäst är väl att du berättar ungefär såsom du berättade här i tråden. För dig är barn inget måste nu, men något som du ser i framtiden och inte vill ge upp tanken på.

Citat:
Det kan nog stämma i vissa fall, men kan man verkligen räkna med det? Det finns ju ändå personer, både män och kvinnor, som av olika anledningar verkligen inte vill ha barn. Och en del av dem har ju samtidigt förhållanden med personer de älskar. Eller?
Nej, det kan man inte räkna med.
Citera
2015-05-25, 22:35
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:

Såklart kan du inte räkna med detta.

Men detta är vad jag tror. Tänk positivt!

Ska vi tänka negativt så är det ju bättre att pressa honom angående detta på ett tidigt stadium, då det är lättare innan ni hinner kära ner er i varann.
Citera
2015-05-25, 22:50
Bannlyst
Hur många män svarar ja på den frågan från det tomma blå? Du kan nog sluta dejta överhuvudtaget eller chilla lite. Se först hur saker och ting utvecklas, om du anser att ni i övrigt klickar. Medan du gör det håller jag mig borta från 30-åringar... Blir helt förskräckt!
Citera
2015-05-26, 00:21
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Hur många män svarar ja på den frågan från det tomma blå? Du kan nog sluta dejta överhuvudtaget eller chilla lite. Se först hur saker och ting utvecklas, om du anser att ni i övrigt klickar. Medan du gör det håller jag mig borta från 30-åringar... Blir helt förskräckt!

De flesta skulle jag tro.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in