Är kvinna, börjar närma mig 30. Träffar sedan en tid tillbaka en man som jag verkligen börjat gilla. Vi har inte känt varandra så länge, men detta känns som något som skulle kunna bli något bra om det fortsätter på den inslagna vägen. Allt är roligt och bra, men det finns ett stort MEN! Han säger att han inte tycker om barn, och troligtvis aldrig vill bli pappa. Han nämnde det första gången lite i förbifarten när vi pratade om barn i allmänhet i ordalag som att "nja jag är inte jätteintresserad, händer det så händer det", och sedan igen när vi återigen kom in på ämnet. Den sista gången var han än mer tydlig och sa i princip att han inte över huvud taget tyckte om barn. Jag blev så ledsen när jag hörde detta.
Vi är inte ens tillsammans än, och självklart är det inte så att jag planerar att vi ska skaffa barn här och nu. Det är bara det att jag föreställer mig en framtid med barn och som kvinna måste man ändå ha en plan. När man är 20 är det okej att leva här och nu, och träffa lite vem man vill utan att det spelar någon roll. Inte när man är 30. Jag känner inte att jag har tid till random romanser, och vill heller inte gå in i ett seriöst förhållande med vetskapen att slutmålet, dvs familj, aldrig kommer uppnås. Samtidigt vill jag självklart inte sluta träffa honom!
Min frågeställning är således följande:
Vad tusan ska jag göra?
Finns ni män därute som inte ville ha barn, men som ångrade er och sedan skaffade barn ändå? Vad fick er att ångra er?
Vi är inte ens tillsammans än, och självklart är det inte så att jag planerar att vi ska skaffa barn här och nu. Det är bara det att jag föreställer mig en framtid med barn och som kvinna måste man ändå ha en plan. När man är 20 är det okej att leva här och nu, och träffa lite vem man vill utan att det spelar någon roll. Inte när man är 30. Jag känner inte att jag har tid till random romanser, och vill heller inte gå in i ett seriöst förhållande med vetskapen att slutmålet, dvs familj, aldrig kommer uppnås. Samtidigt vill jag självklart inte sluta träffa honom!
Min frågeställning är således följande:
Vad tusan ska jag göra?
Finns ni män därute som inte ville ha barn, men som ångrade er och sedan skaffade barn ändå? Vad fick er att ångra er?