• 1
  • 2
2015-05-25, 16:05
Medlem
hej, inte för att jag vill råna någon bank men undrar om det ens lönar sig att råna. någon bankrånare ,föredetta eller någon som jobbar med banker som kan bäretta hur mycket ett bankrån kostar och hur mycket ett lyckat rån genererar i sverige. för idag 2015 har ju bankerna knappt några cash kvar. har jag fel?
Citera
2015-05-25, 16:08
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
För idag 2015 har ju bankerna knappt några cash kvar. har jag fel?

Det rör sig om olika banker.
Citera
2015-05-25, 16:10
Medlem
Schlaktarnns avatar
Har du sett några bankrån de senaste 2-3 åren på löpsedlarna? Nej. Kontanter försvinner mer och mer i samhället och snart lever vi i ett kontantfritt land.

Det är andra saker som prioriteras nu för tiden.
Citera
2015-05-25, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Det rör sig om olika banker.
vilka banker har mycket kontant cash då?
Citera
2015-05-25, 16:21
Medlem
Tror knappast det är värt att råna banker längre, inte värt risken iallafall. Men vad vet jag
Citera
2015-05-25, 16:34
Medlem
Skulle nog vara bättre att göra ett rån i någon butik, värdetransport eller något liknande istället för en bank då de flesta bankerna inte har kvar kontanter.
Citera
2015-05-25, 23:40
Medlem
Är rädd för att bankrånar tiderna är över.
Citera
2015-05-25, 23:42
Medlem
Bankrånare finns.
Dem använder kod istället för automatvapen.
Citera
2017-01-24, 14:50
Medlem
megasinned1s avatar
Nej, jag tror inte det är lönt numera. Vilket är bra Får man väl gå ner på valvet.
Citera
2017-01-27, 11:23
Medlem
Nej det går inte med bankrån längre. För det första finns det som sagt väldigt lite pengar i form av kontanter, dvs nästan allting är digitalt.
Alla ex "stora" bankrånare sysslar istället med narkotik affärer istället för att försöka råna banker. För många risker och polisen osv vet nu alla sätt att råna banker och med alla dna spår man kan spara är det nästan omöjligt.
Säkerheten med värdetransportsrån har ökat väldigt kraftigt.

Skall rån begås i nutiden så är det smash n grabs som gäller. Dvs stjäla en bil, använda den som en murbräcka i valfri butik och länsa det för att sedan fly i en annan stulen bil. Helst med många hästkrafter.
Citera
2017-02-06, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MolesterStallone
Nej det går inte med bankrån längre. För det första finns det som sagt väldigt lite pengar i form av kontanter, dvs nästan allting är digitalt.
Alla ex "stora" bankrånare sysslar istället med narkotik affärer istället för att försöka råna banker. För många risker och polisen osv vet nu alla sätt att råna banker och med alla dna spår man kan spara är det nästan omöjligt.

Skall rån begås i nutiden så är det smash n grabs som gäller. Dvs stjäla en bil, använda den som en murbräcka i valfri butik och länsa det för att sedan fly i en annan stulen bil. Helst med många hästkrafter.
(FB) Umeå - Rikskrim med i insats

Ändå finns det ett gäng som är aktiva (antar jag). Googla på rån och Vansbro t ex där kom de över större summor för några år sedan. När det gäller rånet i Töcksfors gick det sämre förvisso.
Citera
2017-02-10, 03:39
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MolesterStallone

Klart det går att råna banker även det inte har kontanter, men rånare är för dumma för att fatta hur.
Rånare är ju generellt inte så intelligenta, (no shit). Faktum är att det finns lika bra möjligheter som innan. Bara att säga hur mkt du vill ha men svårt med miljoner pga av tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in