Flashback bygger pepparkakshus!
2015-05-25, 14:47
Medlem
MonkMans avatar
Men hur svart kan det vara och svara killen.

Jag skulle tippa pa att som du sager , man borjar kanna lite folk som ror sig i kretsarna ikring de har gangen. Man borjar kanske rora sig pa lite samma fester och sa. Det forsta som hander ar att du blir en sa kallad "hang around", allsta allra lagst ner. Jag har ingen koll pa vad en "hang around" har for funktion men jag skulle chansa pa att det inte ar mycket som kravs av dig an att spela lite tuff och se upp till de mer invigna killarna. Jag tror du far bli hang-around genom att bete dig som en idiot, vara kaxig men visa att du avgudar de som ar ett steg over.

Sen fasas du sakta men sakert in i nasta grupp, supporter-klubb e.tc, dar antar jag att du maste visa framfotterna lite mer, finns sakert massa regler du maste folja och kanske bidra med lite vald,pengar m.m. Skoter du dig dar nagorlunda blir du tillslut upplyft i ganget, du far en vast och forvantas ga runt och tuffa dig, bega brott och vara allmant 1%.

Det finns sakert gang som du kan aka nan form av graddfil in i, om du tex sitter i fangelse for nagot som dessa gang tycker ar haftigt, typ bank-ran, mord etc sa kan du nog fa hoppa hang-around och supporter.

Det ar nog valdigt mycket enklare an det sags att bli medlem i ett av dessa gang. De vill garna fa folk att tro att du behover vara varsta kriminella geniet for att bli invigd men alla vet ju att det bara ar fattiga, ensamma, lagbegavade uppmaksamhetstorstande unga killar som gatt helt vilse som dras till dem.
Senast redigerad av MonkMan 2015-05-25 kl. 14:54.
Citera
2015-05-25, 14:47
Medlem
Ghastens avatar
Du måste känna någon eller ha ett rykte som ingen i den kretsen missat. Vem som helst blir inte hängis till dom stora klubbarna.
Citera
2015-05-25, 15:49
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlzony
Alltid denna balansgång mellan "Nice to know" och "Need to know"...

När de uppgifter som efterfrågas hamnar i kategori 2, då kommer du också att få de svar som du behöver.

Nöj dig med den insikten bara

Haha, som att du snackar om ett hemligt forbund som bara de absolut i sarklass mest brilljanta kriminella hjarnorna blir invigda i. De ar slodder och patrask som inte har mycket att forlora.
Citera
2015-05-25, 17:24
Medlem
94jackars avatar
Du har umgåtts i kretsarna länge, möjligtvis att du erbjuder en speciell tjänst som du kan göra och därefter leder det vidare till att du ansluter dig.
När du väl är med i gänget måste du ''prestera'' för att komma upp i rank inom MC klubbens egna rankingsystem.
Du måste även anta vissa uppgifter precis då du anslutit, för att visa att du är något att ha och är redo för vidare utmaningar. Och det viktigaste av allt, du måste visa att du är trovärdig direkt.
Citera
2015-05-25, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prestifilippo
Jag har länge umgåtts i olika motorkretsar och givetvis har man stött på de kriminella mc och bilklubbarna i form av olika representanter på olika nivåer. Själv har jag flera bekanta som är engagerade i Hells Angels och bandidos.. Men nu till min fråga, hur kommer man med i en sån klubb? Någon med personlig erfarenhet svara gärna.. Hur går det rent tekniskt till? Man måste nästan känna någon där inne, lite likt frimurarorden, för inte kan du bara komma och spela Allan via mail "tycker ni är rätt häftiga och vill vara med i gänget". Berätta.. Hur går man med i exempelvis red devils eller outlaw?

Varför måste alla mc klubbar vara kriminella bara för att de är 1% klubb?
Enligt lag finns inget som styrker att mc klubbar är en kriminell organisation. Och det är inte olagligt enligt svensk lag vara medlem i en 1%klubb...
Citera
2015-05-25, 17:55
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhoustRider
Enligt lag finns inget som styrker att mc klubbar är en kriminell organisation. Och det är inte olagligt enligt svensk lag vara medlem i en 1%klubb...

Du kör samma retorik som den där killen i bergsjön som var med i uppdrag granskning gällande o.g hör jag. "Man får vara medlem"
Citera
2015-05-25, 18:03
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
gäsp.
Citera
2015-05-25, 18:08
Citat:
Ursprungligen postat av Prestifilippo
Jag har länge umgåtts i olika motorkretsar och givetvis har man stött på de kriminella mc och bilklubbarna i form av olika representanter på olika nivåer. Själv har jag flera bekanta som är engagerade i Hells Angels och bandidos.. Men nu till min fråga, hur kommer man med i en sån klubb? Någon med personlig erfarenhet svara gärna.. Hur går det rent tekniskt till? Man måste nästan känna någon där inne, lite likt frimurarorden, för inte kan du bara komma och spela Allan via mail "tycker ni är rätt häftiga och vill vara med i gänget". Berätta.. Hur går man med i exempelvis red devils eller outlaw?

Om du redan har bekanta i båda klubbarna så borde det ju finnas en chans om du visar ett intresse för mc och mc kulturen. Börja köra, skaffa hoj och gå rätt väg. Inte som en del skaffa hoj för att kunna gå vidare i klubben. Det ska redan finnas ett intresse för det då är det lättare.

Outlaws ska du nog hålla dig borta i från. Säkert lätt att bli medlem om du lyckas hitta någon som är det. Men du kommer få väldigt svårt att senare när du inser vad det är.

Känn dig för lite vilken av de andra två klubbarna som skulle passa dig bäst. Detta kan du ju avgöra på hur bra du känner och vad du tycker om det olika från klubbarna i din stad. Om du som du nu säger känner folk.

Gå på lite festar efter du börjat åka hoj själv. Börja umgås med folk oftare i kretsarna. Börja hänga där. Försök bli officiell "hängis" Sen om du har tur och det flyter på så har du 1,5-2år. Har du något extra klubben söker.
Kan vara vad som, en bra kontakt. Sinne för affärer, Duktig på att föra dig i olika miljöer är det klara fördelar.

Kriminell behöver du inte vara däremot. Men våga förvara dig själv och dina nära är ju ett måste. Västen gör inte manen så att säga.
Citera
2015-05-25, 18:14
Medlem
Ghastens avatar
Citat:

1% klubbar är just 1% för att dom vill hålla på med sitt. Så gå med i någon av 99% dom är inte kriminella klubbar. Finns ju kriminella snubbar där men då är dom inte det för klubben.
Citera
2015-05-25, 18:15
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Men hur svart kan det vara och svara killen.

Jag skulle tippa pa att som du sager , man borjar kanna lite folk som ror sig i kretsarna ikring de har gangen. Man borjar kanske rora sig pa lite samma fester och sa. Det forsta som hander ar att du blir en sa kallad "hang around", allsta allra lagst ner. Jag har ingen koll pa vad en "hang around" har for funktion men jag skulle chansa pa att det inte ar mycket som kravs av dig an att spela lite tuff och se upp till de mer invigna killarna. Jag tror du far bli hang-around genom att bete dig som en idiot, vara kaxig men visa att du avgudar de som ar ett steg over.

Sen fasas du sakta men sakert in i nasta grupp, supporter-klubb e.tc, dar antar jag att du maste visa framfotterna lite mer, finns sakert massa regler du maste folja och kanske bidra med lite vald,pengar m.m. Skoter du dig dar nagorlunda blir du tillslut upplyft i ganget, du far en vast och forvantas ga runt och tuffa dig, bega brott och vara allmant 1%.

Det finns sakert gang som du kan aka nan form av graddfil in i, om du tex sitter i fangelse for nagot som dessa gang tycker ar haftigt, typ bank-ran, mord etc sa kan du nog fa hoppa hang-around och supporter.

Det ar nog valdigt mycket enklare an det sags att bli medlem i ett av dessa gang. De vill garna fa folk att tro att du behover vara varsta kriminella geniet for att bli invigd men alla vet ju att det bara ar fattiga, ensamma, lagbegavade uppmaksamhetstorstande unga killar som gatt helt vilse som dras till dem.

Som "hängis" har du det bra och kan festa och ha det skoj med mellanarmarna. Detta är en tid för att känna lite på miljön och ha det skoj och är du där så passa på att njuta ett tag för jobbet kommer sen. Blir man sedan propp så är det lite annat och du äger inte din egen tid längre.

Fängelse är ingen gräddfil in nej. Många som åkt in som propp och kommer ut som propp och för göra sin tid i alla fall som propp ute i det fria. Sen ja du kan göra bra saker hela vägen och då går det fortare. Men du kan med göra misstag och få förlängt din propp tid med tex 6 månader. En del går ett år finns några som gått 3 år och någon 6 månader.
Citera
2015-05-25, 18:18
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syko
Sen om du har tur och det flyter på så har du 1,5-2år.

Visst, man har verkligen haft "tur" i livet om man maste soka sig till en 1 %- klubb, absolut

Edit - Att du sedan sager att "Kriminell behöver du inte vara däremot"...nej det kanske man inte maste, men du kommer garanterat att bli.
Senast redigerad av MonkMan 2015-05-25 kl. 18:24.
Citera
2015-05-26, 09:15
Medlem
Prestifilippos avatar
Äntligen folk som utan en machofasad orkar svara på min fråga och föra ett samtal. Jag är nyfiken då jag inte tycker att jag hittat konkret info om ämnet på nätet, de flesta säger något i stil med "du blir en hangaround..." aha? Hur blir man det då? Kommer man till sin lokala Sergeant at arms med kaffe och bullar? Är på den nivån min nyfikenhet ligger. Återigen nollor utan något bättre för sig undanbedes. Ett särskilt tack till MonkMan och Syko för deras hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in