Citat:
Ursprungligen postat av
Prestifilippo
Jag har länge umgåtts i olika motorkretsar och givetvis har man stött på de kriminella mc och bilklubbarna i form av olika representanter på olika nivåer. Själv har jag flera bekanta som är engagerade i Hells Angels och bandidos.. Men nu till min fråga, hur kommer man med i en sån klubb? Någon med personlig erfarenhet svara gärna.. Hur går det rent tekniskt till? Man måste nästan känna någon där inne, lite likt frimurarorden, för inte kan du bara komma och spela Allan via mail "tycker ni är rätt häftiga och vill vara med i gänget". Berätta.. Hur går man med i exempelvis red devils eller outlaw?
Om du redan har bekanta i båda klubbarna så borde det ju finnas en chans om du visar ett intresse för mc och mc kulturen. Börja köra, skaffa hoj och gå rätt väg. Inte som en del skaffa hoj för att kunna gå vidare i klubben. Det ska redan finnas ett intresse för det då är det lättare.
Outlaws ska du nog hålla dig borta i från. Säkert lätt att bli medlem om du lyckas hitta någon som är det. Men du kommer få väldigt svårt att senare när du inser vad det är.
Känn dig för lite vilken av de andra två klubbarna som skulle passa dig bäst. Detta kan du ju avgöra på hur bra du känner och vad du tycker om det olika från klubbarna i din stad. Om du som du nu säger känner folk.
Gå på lite festar efter du börjat åka hoj själv. Börja umgås med folk oftare i kretsarna. Börja hänga där. Försök bli officiell "hängis" Sen om du har tur och det flyter på så har du 1,5-2år. Har du något extra klubben söker.
Kan vara vad som, en bra kontakt. Sinne för affärer, Duktig på att föra dig i olika miljöer är det klara fördelar.
Kriminell behöver du inte vara däremot. Men våga förvara dig själv och dina nära är ju ett måste. Västen gör inte manen så att säga.