Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2015-05-26, 13:56
Medlem
MonkMans avatar
Det var nagon sommar sedan jag kopte nagon halv-risig pocket nar jag skulle pa ett flyg, tror det var denna >

http://www.bokus.com/bok/9789173135016/svensk-maffia-en-kartlaggning-av-de-kriminella-gangen/

Dar hittar du infon du soker. Den borde dock ga att fa tag i sjukt mycket billigare.
Citera
2015-05-26, 19:11
Medlem
anonym.hedonists avatar
Varför i hela fridens namn vill du gå med i/associera med en brottslig organisation som skyltar med sitt lagbrytande? Att bära 1%-väst och köra runt med motorcykel lockar till sig en jävligt stor mängd negativ uppmärksamhet.

De smarta kriminella syns inte. Om de mot all förmodan hamnar i polisens eller allmänhetens radar så gör de sitt bästa för att hålla låg profil tills de nyfikna ögonen vänder sig åt andra håll. Poängen med kriminell verksamhet är att tjäna grova pengar på kort tid, inte att synas i nyheterna eller hamna bakom lås och bom. Vill du bli kändis rekommenderar jag ett annat karriärsval.
Citera
2015-05-27, 05:13
Medlem
IIIDraculs avatar
Har du bekanta i skiten så frågar du de om du får börja. Jag var nära att göra det förr i mitt liv men annat hände. Är glad att jag fick annat att göra. Varför vill du vara slav när du kan jobba åt dig själv?
Citera
2015-05-27, 15:41
Medlem
HollywoodHanks avatar
Vad är det för kriminella bilklubbar du har umgåtts med? Finns det ens i Sverige... I USA finns det flera 1% CC's, men i Sverige?
Citera
2015-05-27, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prestifilippo
Jag har länge umgåtts i olika motorkretsar och givetvis har man stött på de kriminella mc och bilklubbarna i form av olika representanter på olika nivåer. Själv har jag flera bekanta som är engagerade i Hells Angels och bandidos.. Men nu till min fråga, hur kommer man med i en sån klubb? Någon med personlig erfarenhet svara gärna.. Hur går det rent tekniskt till? Man måste nästan känna någon där inne, lite likt frimurarorden, för inte kan du bara komma och spela Allan via mail "tycker ni är rätt häftiga och vill vara med i gänget". Berätta.. Hur går man med i exempelvis red devils eller outlaw?
Din önskan att gå med i en kriminell organisation påvisar att din mentala status snarare berättigar dig en plats på Samhall...

Mvh
Citera
2016-08-30, 23:18
Medlem
För seriösa klubbar, blivande klubbar så finns ett bra alternativ www.imasweden.se har du ingen klubb så leta upp en befintlig och ansök där.
Citera
2017-02-11, 22:32
Medlem
IWasBornSixtySixs avatar
Läste inte alla kommentarer så kanske missade jag men första motfrågan jag ställer är: åker du hoj?

Om du åker hoj så gå på olika events och snacka med hojfolk. Får du bra vibbar av en klubb så fråga om du får komma hälsa på dom för en fika. Inte så jädrans svårt. Om vibbarna fortfarande är bra så kan du bli inbjuden till en fest eller åtminstone välkommen till nästa onsdagsfika också. Sen är det bara att vara rak och berätta att du är intresserad av ett medlemskap. Dom kommer troligtvis vara lika raka tillbaka och säga att antingen har de stopp för tillfället eller så säger dom vilka steg just deras klubb kräver. Brukar vara antal träffar, hängis, propp och sen om allt har gått bra - fullrygg.
Citera
2017-03-23, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HollywoodHank
Vad är det för kriminella bilklubbar du har umgåtts med? Finns det ens i Sverige... I USA finns det flera 1% CC's, men i Sverige?

Har lite samma fråga, kriminella bilklubbar?
Vilka finns i USA, är ju vissa CC från USA dom likt mc-klubbarna numera kör flera chapters, även utanför USA.
Bla, finns Rumblers nere i Europa, Road Devils i Norge och lite små klubbar även i Sverige.
Citera
2017-03-23, 09:49
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad66
För seriösa klubbar, blivande klubbar så finns ett bra alternativ www.imasweden.se har du ingen klubb så leta upp en befintlig och ansök där.

Ja om du vill bli associerad med BMC så är det alternativet.....
Citera
2017-03-24, 22:46
Medlem
CaptatorIpsums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Ja om du vill bli associerad med BMC så är det alternativet.....

Hur tänkte du här min vän? Ditt påstående är lika långsökt som att du skulle bli associerad med IS för att du känner en muslim eller tas för yxmördare för att du är skogshuggare.
Citera
2017-03-26, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptatorIpsum
Hur tänkte du här min vän? Ditt påstående är lika långsökt som att du skulle bli associerad med IS för att du känner en muslim eller tas för yxmördare för att du är skogshuggare.

Att ni ens orkar motsäga er detta.
Citera
2017-03-27, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagofbricks
Att ni ens orkar motsäga er detta.

Hahaha! Att åka hoj och ha många vänner innebär inte nödvändigtvis att man håller med om allt! Det viktiga är väl ändå att alla bikers är av samma skrot och korn. Det finns ju definitvt IMA klubbar som umgås med både Hells Angels och Bandidos, samt med SBM och IMA. Inom IMA är det den fria viljan som råder och där döms ingen efter vem de väljer att umgås med! Till skillnad från SBM så är det ingen i IMA som talar om för dig vem du får umgås med!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in