• 1
  • 2
2015-05-24, 11:08
Medlem
Jag tänker på det här med smink. Är det så att tjejer/killar ser annorlunda på tjejer som inte har smink på sig? För det är den känslan jag har fått.

Tycker ni killar att en tjej som har smink är snyggare än en som inte har det?

Och sen har jag fått för mig att tjejer som har smink tycker illa om tjejer som inte har smink.. Kan det ligga något i det?

Det känns som att har man inte smink på sig så får man "tönt-stämpeln" av i princip alla, oavsett kön
Citera
2015-05-24, 11:11
Medlem
KaliberTolvs avatar
ja tjejer blir snyggare med smink, nej man måste inte ha smink. Allt i världen kretsar inte runt sex.
Citera
2015-05-24, 11:14
Medlem
smurflers avatar
Min personliga åsikt är att vissa tjejer behöver smink för att vara snygga. Speciellt de med väldigt ljusa ögonbryn och / eller ögonfransar. Dessa ser otroligt bleka ut om man inte fyller i. Vissa tjejer är mycket snyggare utan smink än med, medan andra blir skitsnygga med smink. En nackdel är dock om man alltid sminkar sig att folk vänjer sig vid det utseendet, och att man då ser "konstig" eller sjuk ut utan smink. Lite på samma sätt som om en person som alltid har på sig glasögon tar av sig dem.

Någon töntstämpel utan smink existerar verkligen inte. Snarare tvärtom - om en tjej eller kvinna är mycket snygg utan smink så visar det väldigt mycket självsäkerhet att gå runt utan smink. Något, som vi alla vet, andra tjejer kan ha jävulskt svårt för...
Citera
2015-05-24, 11:18
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Ju mer du kladdar, ju mer du sabbar, var det väl någon som sjöng.
Min fru är allergisk mot det mesta sådant, så hon är alltid ren och omålad
Citera
2015-05-24, 11:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Tänk på att skönheten sitter bara på ytan, medan fulheten går på djupet.

En vacker kvinna är vacker utan smink, men för dom som inte haft samma tur i det genetiska lotteriet så kan smink vara ett välkommet tillskott i verktygslådan.
Citera
2015-05-24, 11:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag sminkade mig i 2 år under tonåren. Sedan lade jag helt av, inte ens mascara. Blev så less på det hela. Idag när jag är över 50 år använder jag fortfarande inte smink. Män har aldrig brytt sig om jag haft smink eller ej, kvinnor har aldrig ifrågasatt det. Har faktiskt inte hört en kommentar kring det. Jag har naturligt mörka ögonfransar och ögonbryn, röd mun och rosiga kinder, så jag ser ju inte färglös ut. Folk reflekterar nog inte över om jag har smink eller ej.

Mitt svar är följande: Ja, det är helt okej. Ifall någon igåfrågasätter att du inte sminkar dig, så är det deras problem. Och de som grubblar över om andra sminkar sig eller inte är troligtvis tjejer under 25 år utan fast jobb och med ett liv som bara kretsar kring kläder och smink. Vi som är äldre än så har fullt upp med våra liv och specialstuderar inte andras ansikten i jakt på smink eller ej. Så gör det som känns bäst för dig. Vill du sminka dig, gör det. Vil du inte, gör så. Livet är för kort för att leva som andra vill att man ska göra.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-05-24 kl. 11:26.
Citera
2015-05-24, 11:22
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnderbaraSatmara
Jag tänker på det här med smink. Är det så att tjejer/killar ser annorlunda på tjejer som inte har smink på sig? För det är den känslan jag har fått.

Tycker ni killar att en tjej som har smink är snyggare än en som inte har det?

Och sen har jag fått för mig att tjejer som har smink tycker illa om tjejer som inte har smink.. Kan det ligga något i det?

Det känns som att har man inte smink på sig så får man "tönt-stämpeln" av i princip alla, oavsett kön

Nej självklart måste man inte det.

Vissa tjejer är naturligt söta/vackra och då behöver man självklart inte det!
Citera
2015-05-24, 11:24
Medlem
Precis, det kan visa självsäkerhet att inte ha smink. Vilket kan göra att tjejer med smink känner sig osäkra i sig själv och därför kan man få känslan att dom ogillar tjejer som inte har smink? Har jag förstått rätt?

Men till KaliberTolv måste jag säga, det är väl inte alltid så att tjejer blir snyggare med smink?
Citera
2015-05-24, 11:25
Medlem
smurflers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnderbaraSatmara
Precis, det kan visa självsäkerhet att inte ha smink. Vilket kan göra att tjejer med smink känner sig osäkra i sig själv och därför kan man få känslan att dom ogillar tjejer som inte har smink? Har jag förstått rätt?
Korrekt uppfattat.
Citera
2015-05-24, 11:28
Medlem
Jag har bara hört från flera håll att dom trodde jag var en "tönt" först när dom såg mig, pga. att jag inte använder smink. Jag tar inte åt mig, men undrar bara om det är något vanligt? Att folk tänker så.
Citera
2015-05-24, 11:31
Tråkiga är att "smink-maffian" visar på ett behov av ständig yttre acceptans från allt och alla.
Citera
2015-05-24, 11:31
Medlem
Ogdens avatar
Jag är av den något gammalmodiga åsikten att man ska se presentabel ut när man ska ut och träffa människor, gå till jobbet eller skolan eller vad det nu kan vara. Man behöver självklart inte vara uppklädd och festsnygg varje dag - men jag tycker att man kan ha lagt ner någon tanke på sina kläder, ha åtminstone borstat håret och som tjej kanske ha duttat på sig lite smink. (kanske sminka över en blemma eller liknande). Helt enkelt se presentabel ut. Ett osminkat ansikte ger inte minuspoäng per se, men det är det att avsaknad av smink gärna går hand i hand med resten av "jag har försovit mig idag igen"-looken (dvs trassligt hår och mjukisbyxor), åtminstone i min erfarenhet. Det är det jag har svårt för, inte att tjejen ifråga inte har sminkat sig.

Förutsatt att man vet hur man sminkar sig och vad man passar i så är alla snyggare i smink. Det finns givetvis tjejer som är snygga, söta och vackra utan smink, men om de sminkar sig så skruvar de upp sin snygghet ytterligare några snäpp.

Men, avsaknad av smink i sig är inte en töntstämpel. Du gör dessutom som du vill - vill du inte sminka dig så ska du inte göra det. Den självsäkerheten är mer attraktiv än vad något smink i världen är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in