Citat:
Ursprungligen postat av
Kernkraft
Tog isotretinoin/roaccutan i ca 6 månader. Kuren tog slut för ca 3 månader sen och jag har fått tillbaka i princip allt i ansiktet -- tom lite mer än innan... Dock har det funkat bra på ryggen, inte fått en ny finne på ryggen sen jag slutade kuren.
Vad är nästa steg för att bli av med finnarna i ansiktet? Kan man köra samma kur och förvänta sig andra resultat än de jag har nu?
Vad kan man göra annars? Finns det ett steg över den här starka medicinen? Vad gör ni som varit i samma sits?
Är för övrigt ~25 år gammal och lidit av acne sedan jag var ~14. Är väldigt trött på skiten och det begränsar mig otroligt mkt i vardagen och i mitt liv. Det tar kål helt och hållet på mitt självförtroende.
Tack på förhand!
Slutade med min roakur för ca 1 månad sedan och på sista mötet så sa min hudläkare att om jag får problem igen, så är det bara att höra av sig så ska vi se till att jag får en ny medicinering. Jag skulle rekommendera dig att ringa till din hudläkare och förklara läget och boka ett möte och höra dig för om du kan få starta en ny medicinering. Om du inte får det hos hudläkaren så kan du uppsöka en privatläkare, du får googla runt lite och se vilka som finns i din stad. De skriver oftast ut fortare och lättare av vad jag läst och hört