2015-05-22, 10:46
Medlem
Hej jag har gjort de att köpa någon trisslott vid varje löning. Håller de till de för att undvika speldjävulen. Är detta vettigt eller ska man köra något annat som bomben eller något liknande.

Annars tror jag kör en premuration på trisslotter
Citera
2015-05-22, 11:02
Medlem
HugSeals avatar
Du spelar för att undvika speldjävulen?

Och vettigt hur? Att köpa lotter är extremt dåligt förväntat värde. Triss och liknande är notoriskt dåliga där ditt förväntade värde är dryga 50%, alltså att du får tillbaka hälften av vad du betalar för lotterna.

Det är inga jättesummor direkt och har du råd med ett par lotter kan det ju vara kul för spänningens skull. Men det bästa sättet att tjäna pengar på lotter är att låta bli att köpa dem.
Citera
2015-05-22, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugSeal
Du spelar för att undvika speldjävulen?

Och vettigt hur? Att köpa lotter är extremt dåligt förväntat värde. Triss och liknande är notoriskt dåliga där ditt förväntade värde är dryga 50%, alltså att du får tillbaka hälften av vad du betalar för lotterna.

Det är inga jättesummor direkt och har du råd med ett par lotter kan det ju vara kul för spänningens skull. Men det bästa sättet att tjäna pengar på lotter är att låta bli att köpa dem.

Vad jag mena var att bara köpa dem en gång i månaden.
Citera
2015-05-22, 12:30
Medlem
Fyllefyllots avatar
En sån klassisk fråga som är helt omöjlig att svara på bra på.

För folk som inte är intresserade av sport och spel generellt utan bara drömmer om att vinna mycket pengar med liten insats är det nog inte helt fel att köpa någon trisslott här och där och leva lite på drömmen men å andra sidan som någon redan svarade så är det enormt stort negativt spelvärde i just trisslotter och allt man spelar för kommer man med största sannolikhet inte att få tillbaka.

Vanligt lotto med joker är väl ett vettigt alternativ, där kan du ju vinna typ 200 miljoner om allt slår väl ut, problemet är ju dock att det givetvis inte kommer att hända fast å andra sidan kommer du inte få sitta och skrapa i tv heller och även om du skulle få göra det så skulle du väl med absolut största sannolikhet ändå bara vinna 50,000 vilket ju faktiskt inte är några pengar för en sån "stor vinst".

Sen finns det ju andra former av spel där man kan vinna "mycket" med förhållandevis liten insats och detta i kombination av att det ändå aldrig blir "riktigt mycket pengar". Bomben är ett sånt spel, typ Stryktipset, Måltipset och även svåra men ändå inte orealistiskt svåra Keno-rader andra alternativ.

Det viktiga om man ger sig in på lotto, stryktips, keno och liknande är att inte på något sätt komma ihåg vad man har spelat för nummer, ta för fan inte ditt telefonnummer, din systers födelsedag och såna där saker som du kommer ihåg. Problemet med just det där är att du i princip fastnar i ett system där du MÅSTE spela det här, veckan efter vecka, år efter år för att du blir så rädd att om du slutar kommer raden att bli vinnande och du hade då om du hade fortsatt vunnit typ 100 miljoner eller något. Det är många som fastnar i stående stryktipsrader, lottorader och liknande på grund av just det.

Jag har själv stående lottorader men jag skulle aldrig få för mig att memorera vilka nummer jag faktiskt har.
Citera
2015-05-22, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokmastarn
Hej jag har gjort de att köpa någon trisslott vid varje löning. Håller de till de för att undvika speldjävulen. Är detta vettigt eller ska man köra något annat som bomben eller något liknande.

Kolla bakom lotten vad oddsen är att du kammar 1 mille eller 100 000 klass vinst. Dvs väldigt väldigt liten chans tilll ingen chans vad månadsserien som är ute typ. Felförklarat men det är typ 2 lotter med en mille varje månad som är ute för chans av hur många lotter? (FB) Hur stor är chansen att vinna högt belopp på Triss?

Bättre att spela på andra skraplotter med mycket större vinstutdelning med mindre vinster mijonlotterier eller kosing. Bättre att köra bomben eller svårtippade matchsystem
Citera
2015-05-23, 14:37
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokmastarn

Har du inga kunskaper om varken fotboll eller hästar så rekommenderar jag Lotto eller trisslotter. Där kan du åtminstone inte försämra vinstchanserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in