2015-05-22, 05:26
Administrator
admins avatar
Flashback har funnits i evigheter, men diskussionsforumet lanserades först den 22 maj 2000. Idag är det exakt 15 år sedan forumet startade.

Min fråga till användarna är: Hur mycket har Flashback påverkat Sverige, och vad hade ni gjort idag ifall Flashback aldrig funnits?

admin
Citera
2015-05-22, 05:31
Medlem
Grattis!
Citera
2015-05-22, 05:35
Medlem
Gratz
Citera
2015-05-22, 05:35
Medlem
teflonpannan69s avatar
Kanns som att jag precis fick varsta flashbacken...

Minns att jag for femton ar sedan satt och kastade sand pa en polare pa dagis, sedan at jag mitt snor

Nagon annan som minns vad de gjorde denna dag for 15 ar sedan?

Sedan sa vad made man gjort utan flashback? Kanske nagot vettigt av sitt liv...
Citera
2015-05-22, 05:36
Medlem
Redigt-Skevs avatar
Stort grattis
Citera
2015-05-22, 05:36
Medlem
Anti-WOGs avatar
Grattis
Citera
2015-05-22, 05:40
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Grattis!
Citera
2015-05-22, 05:56
Medlem
Draup.s avatar
Grattis!

Vad man hade gjort utan FB? Förmodligen uttryckt sig mindre på nätet, samt gått miste om väldigt mycket information - om allt mellan himmel och jord.

Vikten av det här forumet kan inte nog understrykas
Citera
Medlem
sjpatriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Flashback har funnits i evigheter, men diskussionsforumet lanserades först den 22 maj 2000. Idag är det exakt 15 år sedan forumet startade.

Min fråga till användarna är: Hur mycket har Flashback påverkat Sverige, och vad hade ni gjort idag ifall Flashback aldrig funnits?

admin

Flashback som medium har utan tvekan påverkat svensk media. Från ha ansetts som mediokre till en trovärdig diskussion och nyhetsskälla har forumet successivt växt genom åren.

Med påverkan har diskussionsforumet tagit upp kontroversiella ämnen och nyheter som sedan massmedia vågat börja diskutera. Flashback som diskussionsforum har ökat trovärdigheten hos allmänheten.

Utan flashback som centrerad diskussionsportal på internet hade åsikter definitivt begränsats och "hänsynslöst" kontrollerats av massmedia.

Edit: lite slarvskrivet, för tidigt
Senast redigerad av sjpatrik 2015-05-22 kl. 06:12.
Citera
Medlem
ResidentUnknowns avatar
Byxmyndig, nu jävlar!

Idag hade jag nog haft en produktiv dag annars så får passa på att tacka.
Citera
2015-05-22, 05:58
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Gratulerar!

För 15år sedan den 28e maj blev jag sambo med min man. Som dessutom fyller år just i dag den 22a.

Både han och jag har haft mycket roligt och fått mkt i utbyte av "Flashan" genom åren.

Flashback har dessutom hjälpt många att "se utanför boxen" och suddat ut fördomar hos folk - även för min egen del.
Senast redigerad av SkitArgDuva 2015-05-22 kl. 06:02.
Citera
2015-05-22, 06:02
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Påverkan på Sverige? Öppen diskussion om kontroversiella frågor har helt klart underlättats genom forumets existens.

Vad hade jag gjort idag om inte forumet funnits? Förhoppningsvis hade det funnits ett annat forum med samma funktion. I annat fall hade jag under rådande debattklimat i landet varit enormt frustrerad över att inte få uttrycka mina åsikter.

Tack FB och grattis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in