2015-05-22, 00:40
Bannlyst
Killen ska självklart DO-anmäla för att även han få 75 000 som plåster på såren.....
Citera
2015-05-22, 00:49
Medlem
RoffelMaos avatar
Man kan ju bara hoppas att det hade blivit likadant om det varit en man som missgynnats. Men det tvivlar jag på...
Citera
2015-05-22, 00:52
Medlem
Knapptryckarns avatar
Denna artikel är ett lysande exempel på varför kvotering aldrig kan tillåtas. Bara att tacka och ta emot!
Citera
2015-05-22, 01:14
Medlem
skeletonofcadavras avatar
Sådana här situationer när staten måste rycka in så gynnar det nästan exklusivt minoriteter och kvinnor, eftersom de vill ALLTID spela offret. Men när rollerna är omvända så gör arbetsgivaren en dygd för jämställdhet genom den rätta könskvoteringen. För män kan väl inte diskrimineras, eller vadå??
Senast redigerad av skeletonofcadavra 2015-05-22 kl. 01:47.
Citera
2015-05-22, 01:14
Medlem
Germangestalts avatar
Diverse företag har ju uttryckligen efterlyst kvinnor och invandrare (icke-vita) till jobb och detta påhejas av regimen. Det är ju samma typ av "diskriminering" mot män. Det är tydligen endast ok att diskriminera vita män. Hycklande marxistjävlar.
Citera
2015-05-22, 01:18
Medlem
Vad spelar det för roll om en arbetsplats bara består av män, kvinnor, rödhåriga, transvestiter m.m. bara jobbet blir bra gjort?
Citera
2015-05-22, 01:29
Medlem
Hela feminist-komedin tar fanimig aldrig slut?!

Det heter alltså kvotering när det gäller ger fördelar till tjejer och diskriminering när det fördelar till killar?

?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????

Citera
2015-05-22, 01:41
Medlem
Jag förstår inte varför arbetsgivaren själv inte ska kunna avgöra vilken person som passar bäst till den tjänst han erbjuder. Varför ska han inte få diskriminera utifrån sina egna preferenser? Har han goda skäl till att diskriminera utifrån kön, utseende, kompetens, personlig attityd eller andra egenskaper, såväl som ekonomiska, arbetsmiljömässiga eller vad det nu kan finnas för skäl, då borde han givetvis få ha de fria händerna att göra det.
Citera
2015-05-22, 01:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskyldigtKriminell
Nej. Det skulle inte vara samma sak om det gällde kille.

Börjar bli sjukt.

?
Citera
2015-05-22, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Märk väl att det är lagligt att könsdiskriminera i vissa fall, men då ska det finnas ett berättigat syfte och könsdiskrimineringen ska vara lämplig för att uppfylla syftet.

Jag tvivlar på att "undvika kackel" är ett berättigat syfte, eller att könsdiskrimineringen ska anses lämplig för att undvika detta.

Om arbetsgivaren anser att det är ett berättigat syfte så är det naturligtvis ett berättigat syfte. Har han gjort en felaktig analys så är väl det hans problem.
Citera
2015-05-22, 02:15
Medlem
Chics avatar
Detta fick mig att minnas en vän som inte fick jobb på Webhallen p.g.a att de hellre tog emot kvinnliga sökande för att jämna ut könsfördelningen.
Citera
2015-05-22, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostochkex
Intressant med tanke på alla personliga assistenter annonser man ser lite överallt, det står ofta klart och tydligt i annonsen att tjejer sökes, borde detta ens vara lagligt? Hehe. Var är alla feminister? står dom i kärrtorp och gapar och skriker tro?

Kan ni inte stå upp för min rättighet som pungbärare, snälla hjälp!!

faktum är att det är lagligt då personliga assistenter tillsäts i enlighet med lss lagen där vårdtagaren kan ställa massa krav och även neka en person att jobba med denne...

dock är det väldigt intresant att se när killar söker jobb på vårdboenden mm min erfarenhet är att dem ofta inte ens blir kallade på intervju trots att dem har kvalifikationer och erfarenhet och istället har tjejer helt utan utbildning fått jobben
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in