2015-05-22, 00:06
Medlem
"i dag jobbar hon på Hemköp i Västerhaninge, där hon trivs jättebra, men just nu är hon hemma och är mammaledig med lille Johannes, 3 månader."

HAHAHA vilket jävla bottennapp från den som anställde henne på hemköp

Sjukt hur bra människor inte får jobb när skräp som dessa får anställning..
Citera
2015-05-22, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Precis!
Kompetens, kompetens och åter kompetens är det som man får och kan använda.
Den här arbetsgivaren var inte smartare än en näve gröt och det kostade honom dyrt.

Sverige, en svårt sjuk nation med en helt djävla bindgalen stat och regering!

Har vi någon medicin till patienten?
Citera
2015-05-22, 00:07
Medlem
Ja det är smart tycker jag av arbetsgivaren att anställa också killar som jobba i kassan. Det är inte för att hon är tjej hon inte fick jobbet därför han har ju redan anställt massa tjejer? Tråkig för hon att det inte blev nåt jobb det kan jag förstå men hon borde ha varit tyst om det så kunde hon kanske blir anställd nästa gång det är aktuellt, nu går det inte eftersom hon ställde till problem
Citera
2015-05-22, 00:09
Medlem
ostochkexs avatar
Intressant med tanke på alla personliga assistenter annonser man ser lite överallt, det står ofta klart och tydligt i annonsen att tjejer sökes, borde detta ens vara lagligt? Hehe. Var är alla feminister? står dom i kärrtorp och gapar och skriker tro?

Kan ni inte stå upp för min rättighet som pungbärare, snälla hjälp!!
Citera
2015-05-22, 00:10
Medlem
ulvvfs avatar
Jag håller med. Vi vet alla svaret på den frågan. Den anmälan skulle omgående läggas ner. Men jag vill lägga till att det är sjukt i sig att ett företag inte ska få anställa vilka fan de vill på vilka grunder de vill. De är deras pengar, de anställda är en utgift för dem. Ett företag är ingen offentlig service, staten går inte in och räddar dem då de konkar p.g.a att de tvingas anställa dem staten vill att de ska anställa.

Vad är nästa steg? Att vanliga lönetagare måste spendera sin lön "jämställt" (givetvis på något sätt som gynnar kvinnan). Man ska få göra vad man vill sina saker och pengar. Så samma gäller om ett företag vill neka en egen utvald grupp ifrån att få handla av deras produkter/tjänster, varför de nu skulle göra det, pengar är pengar...

Sedan skulle jag gissa att väldigt många av de tjejerna innan fick sitt jobb just för att de är tjejer.
Senast redigerad av ulvvf 2015-05-22 kl. 00:12.
Citera
2015-05-22, 00:10
Medlem
asslikethats avatar
Ska börja söka jobb där dom bara söker tjejer i annonsen sen ska jag också inkassera mina 75k när dom nekar min ansökan.
Citera
2015-05-22, 00:12
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Jag håller med. Vi vet alla svaret på den frågan. Den anmälan skulle omgående läggas ner. Men jag vill lägga till att det är sjukt i sig att ett företag inte ska få anställa vilka fan de vill. De är deras pengar, de anställda är en utgift för dem. Ett företag är ingen offentlig service, staten går inte in och räddar dem då de konkar p.g.a att de tvingas anställa dem staten vill att de ska anställa.
Halvsant. Generellt går inte ett företag i konkurs utan konkurrens, och konkurrenterna jobbar under samma regelverk.
Citera
2015-05-22, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Har de sagt att det var därför eller antar du det bara?

Inte för att jag påstår att du har fel, men det är ju även en bevisfråga.

Är för mig ganska självklart att arbetsgivare i många fall väljer en tjej just för att hon är tjej. Likaså att man väljer efter utseende. Det måste väl alla fatta att det sker.
Citera
2015-05-22, 00:15
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pejtrik
Är för mig ganska självklart att arbetsgivare i många fall väljer en tjej just för att hon är tjej. Likaså att man väljer efter utseende. Det måste väl alla fatta att det sker.
Självfallet sker sådant, men hur bevisar du att just du råkade ut för det?
Citera
2015-05-22, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Ska börja söka jobb där dom bara söker tjejer i annonsen sen ska jag också inkassera mina 75k när dom nekar min ansökan.

Smart. Se till att du har överlägsen kompetens. Men tyvärr, får du nog inga 75k. Du har fel kön.

Annars kanske trosmodell kunde vara intressant och prova och söka till.
Citera
2015-05-22, 00:19
Medlem
kinesarsles avatar
Märk väl att det är lagligt att könsdiskriminera i vissa fall, men då ska det finnas ett berättigat syfte och könsdiskrimineringen ska vara lämplig för att uppfylla syftet.

Jag tvivlar på att "undvika kackel" är ett berättigat syfte, eller att könsdiskrimineringen ska anses lämplig för att undvika detta.
Citera
2015-05-22, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostochkex
Intressant med tanke på alla personliga assistenter annonser man ser lite överallt, det står ofta klart och tydligt i annonsen att tjejer sökes, borde detta ens vara lagligt? Hehe. Var är alla feminister? står dom i kärrtorp och gapar och skriker tro?

Kan ni inte stå upp för min rättighet som pungbärare, snälla hjälp!!

Pungen i kalsingarna har inget värde överhuvudtaget....var glad så länge du har nånting kvar i penningpungen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in