Citat:
Ursprungligen postat av
4522
Darmian världsklass? Det beror väl på hur man definierar världsklass antar jag. Bra är han, men det vore spännande om anteri kunde sätta honom i relation till andra på samma position...
Kort motiverat så är Alves bäst. Juanfran och Lahm var riktigt bra, är det säkert fortsatt. Det känns som toppen.
Carvajal har aldrig imponerat på mig. Aleix Vidal har mer att bevisa, främst bakåt (och är han ens i grunden en yb?). Danilo vet jag inget om.
I Italien är det bara Liechsteiner som är där uppe i världstoppen, men han är sammantaget för begränsad.
Ivanovic kommer ofta upp i dessa diskussioner. Och det är för att han är habil och till och med bra runt egen box, och extremt vass i sin avslut i offensivt straffområde. I spelet mellan boxarna är han däremot högst medioker. Zabaleta upplever jag har tappat i sina offensiva löp. Han har blivit tröttare. Dessutom relativt ovårdad i sitt försvarsspel. Clyne är ännu ganska oslipad och rå, medan Bellerin är aningen tunn och har svårt i alla försvarsaspekter.
Frankrike? Nej.
Om det nu inte det finns några riktiga juveler i mindre ligor eller i mindre europeiska lag, vilka gått mig förbi, så är Darmian där uppe och nosar bakom Dani Alves. Om han nu är två eller sexa, sjua i världen är mindre intressant. Det är här jag har honom. Det är möjligt att jag överskattar honom, men det har jag svårt att se. Han är förjävla bra.