2015-07-07, 21:36
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Det är ju väldigt tydligt att LvG föredrar 3-5-2 men att Uniteds trupp inte var i närheten av att kunna klara av det förra säsongen.
Var det inte tvärt om? 4-3-3 ville spelas men fungerade inte och 3-5-2 blev en tillfällig lösning? Han har väl spelat 4-3-3 i sina tidigare lag. Nu har speedi mer koll än mig så han får svara mer utförligt eller om jag är fel ute, kanske även fel tråd att ta denna diskussion i.
Citera
2015-07-07, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Det är ju väldigt tydligt att LvG föredrar 3-5-2 men att Uniteds trupp inte var i närheten av att kunna klara av det förra säsongen.

Det stämmer inte. Han spelade 3-5-2 i början för han tyckte att Uniteds trupp var för obalanserad (inga ytterbackar, massor med forwards och 10r till exempel). Därför ville han få in så många av dessa som möjligt eftersom dom var Uniteds stjärnspelare (van Persie, Mata, Rooney etc). United spelade dock bedrövligt och han insåg att det inte höll så han bytte. Han sa redan när han kom att han vill spela 4-3-3 för det har han alltid gjort.
Citera
2015-07-07, 21:49
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
*Izzy Brown lånas ut till Vitesse

*Sägs att Josh McEachran går till Brentford

*West Ham och Juve är överens om priset (£8.5m) för Angelo Ogbonna.

*Sammy Ameobi lånas ut till Cardiff.

*Southampton och Aston Villa är intresserade utav Rafael da Silva.

*Stefan Ishizaki lämnar USA och återvänder till Sverige, Allsvenskan.

*Christian Benteke sägs lämna in transferbegäran under morgondagen.

Edit: Luciano Vietto lämnar Villarreal och går till Atletico Madrid för €20m.

Rafael har jag nästan glömt efter förra säsongen. Skadefri är han en ytterback av hög PL-kvalitet, men han är aldrig skadefri, åtminstone inte i United. Skulle någon annan klubb, typ Aston Villa, få ordning på honom är det bara att gratulera.

Jag gulnar honom. Mycket hjärta, snabb och frejdig, men tyvärr för ointelligent för den absoluta toppen. Känns som en Martin Olsson, fast några klasser bättre. Minns hur fantastisk han var för ett par säsonger sedan då han hade ett par sjuka dueller med Bale, då denne var som bäst.

Tråkigt ifall både Nani och Rafael försvinner. Två spelare jag gillar, med stor potential, men som inte lyckats fullt ut.
Citera
2015-07-07, 22:16
Medlem
4522s avatar
Darmian världsklass? Det beror väl på hur man definierar världsklass antar jag. Bra är han, men det vore spännande om anteri kunde sätta honom i relation till andra på samma position...
Citera
2015-07-07, 22:22
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Varför skall jag räkna upp det? Du vet det lika väl som jag.

Kleberson, Djemba-Djemba, Bebe, Anderson är de mest groteska exemplena utöver det två dussin unga "talanger" som aldrig blev nåt (den där Powell är väl senaste exemplet, lär aldrig bli United-klass, samma med Zaha), osv osv. Och det är off the top of my head, bara.
Kagawa är ett trevligt och ganska färskt exempel. Kommer alltid minnas hur United-fansen framhöll att han minsann var en bättre värvning och spelare än Hazard (som valde Chelsea). Resten är, som man klyschigt kan säga, historia.
Citera
2015-07-07, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Kagawa är ett trevligt och ganska färskt exempel. Kommer alltid minnas hur United-fansen framhöll att han minsann var en bättre värvning och spelare än Hazard (som valde Chelsea). Resten är, som man klyschigt kan säga, historia.

En som håller på Chelsea kanske inte ska prata. För övrigt "förstördes" Kagawa-värvningen av att van Persie blev tillgänglig. Då fanns det ingen plats för Kagawa centralt längre. På tal om Chelsea och dåliga värvningar, hur blir det med Cuadrado? Det pratades om Barcelona efter VM men han var riktigt blek i Chelsea, och det har tisslats om försäljning redan nu. Är det aktuellt kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Darmian världsklass? Det beror väl på hur man definierar världsklass antar jag. Bra är han, men det vore spännande om anteri kunde sätta honom i relation till andra på samma position...

Är det inte en brist på riktigt jävla bra högerbackar?
Citera
2015-07-07, 23:41
Medlem
Otroligs avatar
Ingen aning om vad som händer med Cuadrado men jag tycker att han bör få chansen med en försäsong i ryggen. Det enda jag "kräver" är att Chelsea får in en stabil poängspelare som kan avlasta Hazard och spela på högerkanten. Om detta är en Cuadrado som börjar leverera eller en Griezmann spelar inte så stor roll.
Citera
2015-07-08, 00:39
Medlem
NirvanAs avatar
Just like that ersätter Atletico Arda Turan med Vietto, bra värvning!
Citera
2015-07-08, 00:44
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Bryan Ruiz lämnar Fulham och går till Sporting Lisbon.
Citera
2015-07-08, 01:54
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

Kort motiverat så är Alves bäst. Juanfran och Lahm var riktigt bra, är det säkert fortsatt. Det känns som toppen.

Carvajal har aldrig imponerat på mig. Aleix Vidal har mer att bevisa, främst bakåt (och är han ens i grunden en yb?). Danilo vet jag inget om.

I Italien är det bara Liechsteiner som är där uppe i världstoppen, men han är sammantaget för begränsad.

Ivanovic kommer ofta upp i dessa diskussioner. Och det är för att han är habil och till och med bra runt egen box, och extremt vass i sin avslut i offensivt straffområde. I spelet mellan boxarna är han däremot högst medioker. Zabaleta upplever jag har tappat i sina offensiva löp. Han har blivit tröttare. Dessutom relativt ovårdad i sitt försvarsspel. Clyne är ännu ganska oslipad och rå, medan Bellerin är aningen tunn och har svårt i alla försvarsaspekter.

Frankrike? Nej.

Om det nu inte det finns några riktiga juveler i mindre ligor eller i mindre europeiska lag, vilka gått mig förbi, så är Darmian där uppe och nosar bakom Dani Alves. Om han nu är två eller sexa, sjua i världen är mindre intressant. Det är här jag har honom. Det är möjligt att jag överskattar honom, men det har jag svårt att se. Han är förjävla bra.
Citera
2015-07-08, 05:41
Medlem
MentosFruitcores avatar
Vietto officiellt klar, skriver på ett 6-års-kontrakt. Väldigt bra värvning.
Citera
2015-07-08, 06:09
Medlem
soffsitss avatar
Real Madrid kommer värva Casilla för 3m€
https://twitter.com/partidodelas12/status/618540778512621568?s=09

Real Madrid ska ha sagt nej till ett 140m€ bud på Bale från Manchester United.
https://twitter.com/partidodelas12/status/618542457832259584
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in