2016-04-04, 11:29
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Sen måste ju Neymar vilja gå också, tveksamt om han vill lämna Barca för PSG va?

Jo, men jag tycker lite att man inte vet var man har honom. Neymar själv säger att han är lycklig i Barcelona och att han vill köra vidare men å andra sidan så har vi det där med fifflandet runt hans kontrakt med Barcelona och skatteskulder och skit. Sen har hans farsa sagt att om det inte går att lösa, så måste de gå vidare. Jag tror absolut att Neymar själv vill stanna men hans farsa och agent kan sätta käppar i hjulet.
Citera
2016-04-04, 22:16
Medlem
junazs avatar
Sen kan ju också det här vara ett sätt att trissa upp läget inför förhandlingar om ett nytt kontrakt (se Mino Raiola/Ibra som är något av experter på området), det vet vi inget om. Men jag har också svårt att tänka mig att Neymar självmant skulle vilja lämna Barcelona.

Skulle väl också kunna vara så att Barcelona snart blir tvingade att göra sig av med någon ur trion Messi-Suarez-Neymar pga lönekostander. Förhandlar man upp kontraktet med t ex Neymar har jag svårt att se Messi och Suarez (för att inte tala om övriga spelare) vara nöjda och belåtna med att ligga kvar på samma lönenivå.

PSG sägs ju inte vara påverkade av FFP längre, utan redovisar istället vinst. Möjligheten finns för dem att aktivera Neymars utköpsklausul, och då är det inte mycket katalanerna kan göra om han själv vill gå. Men visst, sannolikheten att Neymar (eller någon ur trion) skulle lämna Barcelona i sommar känns väldigt låg.
Citera
2016-04-07, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Sen kan ju också det här vara ett sätt att trissa upp läget inför förhandlingar om ett nytt kontrakt (se Mino Raiola/Ibra som är något av experter på området), det vet vi inget om. Men jag har också svårt att tänka mig att Neymar självmant skulle vilja lämna Barcelona.

Skulle väl också kunna vara så att Barcelona snart blir tvingade att göra sig av med någon ur trion Messi-Suarez-Neymar pga lönekostander. Förhandlar man upp kontraktet med t ex Neymar har jag svårt att se Messi och Suarez (för att inte tala om övriga spelare) vara nöjda och belåtna med att ligga kvar på samma lönenivå.

PSG sägs ju inte vara påverkade av FFP längre, utan redovisar istället vinst. Möjligheten finns för dem att aktivera Neymars utköpsklausul, och då är det inte mycket katalanerna kan göra om han själv vill gå. Men visst, sannolikheten att Neymar (eller någon ur trion) skulle lämna Barcelona i sommar känns väldigt låg.

För att Neymar skall lämna så bör det vara betydligt bättre betalt och det enda sättet jag ser att man skulle kunna nå dit utan att spräcka FFP vore att låta Neymar spela ut sitt kontrakt som det bara är två år kvar på för att sedan ge honom en fet sign-on; tror att det rent sportsligt sätt hade funkat väldigt bra för Neymar också då han hade fått fortsätta med Messi och Suarez under deras kanske 2 bästa år.

En rolig grej är att Messis kontrakt också går ut 2018, vore rätt häftigt -om än sorgligt- om dessa två gick som Bosman till en och samma klubb.
Citera
2016-04-07, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
För att Neymar skall lämna så bör det vara betydligt bättre betalt och det enda sättet jag ser att man skulle kunna nå dit utan att spräcka FFP vore att låta Neymar spela ut sitt kontrakt som det bara är två år kvar på för att sedan ge honom en fet sign-on; tror att det rent sportsligt sätt hade funkat väldigt bra för Neymar också då han hade fått fortsätta med Messi och Suarez under deras kanske 2 bästa år.

En rolig grej är att Messis kontrakt också går ut 2018, vore rätt häftigt -om än sorgligt- om dessa två gick som Bosman till en och samma klubb.

Men ge dig. FFP gäller inte. PSG och City har skrivit fuskavtal med sina oljearaber som gör de enorma intäkter, och det är enligt FFP regelverk förbjudet. Vill PSG ha Neymar i sommar så slår de transferrekord. Men vore synd om en så duktig spelare byter ned sig så grovt. Varför inte gå till Bayern istället?
Citera
2016-04-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Men ge dig. FFP gäller inte. PSG och City har skrivit fuskavtal med sina oljearaber som gör de enorma intäkter, och det är enligt FFP regelverk förbjudet. Vill PSG ha Neymar i sommar så slår de transferrekord. Men vore synd om en så duktig spelare byter ned sig så grovt. Varför inte gå till Bayern istället?

Vilka fuskavtal menar du?, de ger väl inte mer pengar än vad t ex ManU och el clasico-lagen får? och de borde väl inte kunna täcka alla de utgifter utöver övergångssumann som skatt- och arbetsgivaravgift som också hade blivit en saftig utgift?

70% skatt över en miljon € om året är sjukt mycket och ett jävla vidrigt förtryckarmentalitet från dom som inte kan finansiera sin värdelösa politik.
Citera
2016-04-11, 09:04
Medlem
santacls avatar
http://www.skysports.com/football/news/11899/10238691/man-city-closing-on-gundogan

Manchester City 'in advanced talks to sign Ilkay Gundogan' from Borussia Dortmund

Sky sources understand City have indicated a willingness to pay £28.3m (€35m) for Gundogan, although Dortmund value the player at £36.4m (€45m).
Citera
2016-04-11, 15:39
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
http://www.skysports.com/football/news/11899/10238691/man-city-closing-on-gundogan

Manchester City 'in advanced talks to sign Ilkay Gundogan' from Borussia Dortmund

Sky sources understand City have indicated a willingness to pay £28.3m (€35m) for Gundogan, although Dortmund value the player at £36.4m (€45m).

Ja, men då kan väl tjockis-Ilkay dra då. Om han vid varje fönster ska vara involverad i snack om en flytt. Förr eller senare får han väl bara lyfta på hatten och dra från Dortmund då. Sluta lämna oss fans i ovisshet. Teckna ett långt avtal eller bara stick.
Citera
2016-04-11, 15:55
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Ja, men då kan väl tjockis-Ilkay dra då. Om han vid varje fönster ska vara involverad i snack om en flytt. Förr eller senare får han väl bara lyfta på hatten och dra från Dortmund då. Sluta lämna oss fans i ovisshet. Teckna ett långt avtal eller bara stick.
Nu läste jag inte artikeln men Sky Sources brukar ju oftast nonsens. Däremot är Illkay ej perfekt värvning för City och Pep.
Citera
2016-04-11, 17:59
Medlem
Nahibos avatar
Mourinho + Zlatan mot LVG.. Två personer med vinnarskallar mot en som har vin i skallen, ja det är det nog värt även om det blir lite som att gifta sig med fienden i José.

Om "ungdomar" som Lingard blir petad gör det inte så mycket, Rashford skulle nog klara av 1-2 säsonger på lån så länge han får spela i ett lag och verkligen spela och inte sitta på bänken.
Citera
2016-04-11, 18:13
Medlem
NoTruces avatar
Zlatan påstås kunna tänka sig Man U om LvG lämnar. Men inte kan väl ens den store Z ställa de villkoren? Fam Glazer lär väl inte bita i det äpplet hur som helst? LvG lär ju få gå oavsett.

http://www.fotbollskanalen.se/england/uppgifter-zlatan-intresserad-av-united--om-van-gaal-lamnar/
Citera
2016-04-16, 23:18
Medlem
Vincent Janssen ryktas till Liverpool i sommar, nån som sett grabben lira?
Citera
2016-04-17, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
För 35m pund. Luktar flopp lång väg.

35m pund för en spelare av hans klass. Rimligen borde han ju då med det priset vara given startspelare. Och han är verkligen inte så bra enligt mig att han ska vara startspelare i ett Arsenal som ska försöka vinna titlar.

Men det är bara min åsikt.

Remy Garde lämnar Aston Villa. Jävla val att gå till ett sjunkande skepp som Aston Villa för vad som förmodligen faktiskt är en rätt bra tränare.

Som inte betyder ett skit, speciellt när man har läst innan vad du skriver..För spelare av hans klass vad menar du med det? Grabben är en av dom mest lovande innermittfältarna i Europa och förutom att han är lite för het så är han riktigt grym. Har hela tiden hoppats på att Klopp hämtar in honom men verkar tyvärr gå till Arsenal. Tror han kan ta nästa steg i PL och bli riktigt grym alltså. Lite minus seg och hans temperament..

Känns som han har ryktas till varje storklubb sedan han slog igenom i Basel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in