Citat:
Ursprungligen postat av
junaz
Sen kan ju också det här vara ett sätt att trissa upp läget inför förhandlingar om ett nytt kontrakt (se Mino Raiola/Ibra som är något av experter på området), det vet vi inget om. Men jag har också svårt att tänka mig att Neymar självmant skulle vilja lämna Barcelona.
Skulle väl också kunna vara så att Barcelona snart blir tvingade att göra sig av med någon ur trion Messi-Suarez-Neymar pga lönekostander. Förhandlar man upp kontraktet med t ex Neymar har jag svårt att se Messi och Suarez (för att inte tala om övriga spelare) vara nöjda och belåtna med att ligga kvar på samma lönenivå.
PSG sägs ju inte vara påverkade av FFP längre, utan redovisar istället vinst. Möjligheten finns för dem att aktivera Neymars utköpsklausul, och då är det inte mycket katalanerna kan göra om han själv vill gå. Men visst, sannolikheten att Neymar (eller någon ur trion) skulle lämna Barcelona i sommar känns väldigt låg.
För att Neymar skall lämna så bör det vara betydligt bättre betalt och det enda sättet jag ser att man skulle kunna nå dit utan att spräcka FFP vore att låta Neymar spela ut sitt kontrakt som det bara är två år kvar på för att sedan ge honom en fet sign-on; tror att det rent sportsligt sätt hade funkat väldigt bra för Neymar också då han hade fått fortsätta med Messi och Suarez under deras kanske 2 bästa år.
En rolig grej är att Messis kontrakt också går ut 2018, vore rätt häftigt -om än sorgligt- om dessa två gick som Bosman till en och samma klubb.