Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
För 35m pund. Luktar flopp lång väg.
35m pund för en spelare av hans klass. Rimligen borde han ju då med det priset vara given startspelare. Och han är verkligen inte så bra enligt mig att han ska vara startspelare i ett Arsenal som ska försöka vinna titlar.
Men det är bara min åsikt.
Remy Garde lämnar Aston Villa. Jävla val att gå till ett sjunkande skepp som Aston Villa för vad som förmodligen faktiskt är en rätt bra tränare.
Det har jag svårt att tro uppriktigt talat. Wenger gör inte riktigt floppar i den prisklassen, utan hans floppar består vanligtvis i att inte göra något alls. När den extremt snåle Wenger köper en spelare för 35 miljoner så kan man vara tämligen förvissad om att spelaren är värd minst 35 miljoner, och är scoutad och analyserad tills ögonen blöder.
Arsenal har ju köpt ett helt statistikföretag som håller på med sånt här, och det sista jag är orolig för är att Arsene Wenger skulle göra bort sig genom att betala överpriser för en spelare
Däremot har man gjort bort sig rejält i ligan i år som borde vara Arsenals när de "riktiga" konkurrenterna går uselt, så det är mycket möjligt att man tidigarelägger en sådan här värvning innan ligan slutar för att minska den värsta kritiken - särskilt när det ska säljas säsongsbiljetter. Hamnar man dessutom efter Tottenham blir det inte nådigt från fansens sida.