2016-03-30, 23:41
Medlem
junazs avatar
Ja, är det någon klubb man vet att man kommer få gott om speltid i pga skador är det väl Arsenal...
Citera
2016-03-31, 10:50
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Ja, är det någon klubb man vet att man kommer få gott om speltid i pga skador är det väl Arsenal...

Om man nu inte, som spelare i Arsenal, löper en större risk att bli skadad.
Citera
2016-03-31, 22:01
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Om man nu inte, som spelare i Arsenal, löper en större risk att bli skadad.
Touché!

Ja, visst kan det vara omvänt också.
Citera
2016-03-31, 23:44
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
För 35m pund. Luktar flopp lång väg.

35m pund för en spelare av hans klass. Rimligen borde han ju då med det priset vara given startspelare. Och han är verkligen inte så bra enligt mig att han ska vara startspelare i ett Arsenal som ska försöka vinna titlar.

Men det är bara min åsikt.

Remy Garde lämnar Aston Villa. Jävla val att gå till ett sjunkande skepp som Aston Villa för vad som förmodligen faktiskt är en rätt bra tränare.

Det har jag svårt att tro uppriktigt talat. Wenger gör inte riktigt floppar i den prisklassen, utan hans floppar består vanligtvis i att inte göra något alls. När den extremt snåle Wenger köper en spelare för 35 miljoner så kan man vara tämligen förvissad om att spelaren är värd minst 35 miljoner, och är scoutad och analyserad tills ögonen blöder.

Arsenal har ju köpt ett helt statistikföretag som håller på med sånt här, och det sista jag är orolig för är att Arsene Wenger skulle göra bort sig genom att betala överpriser för en spelare

Däremot har man gjort bort sig rejält i ligan i år som borde vara Arsenals när de "riktiga" konkurrenterna går uselt, så det är mycket möjligt att man tidigarelägger en sådan här värvning innan ligan slutar för att minska den värsta kritiken - särskilt när det ska säljas säsongsbiljetter. Hamnar man dessutom efter Tottenham blir det inte nådigt från fansens sida.
Senast redigerad av zizacon 2016-03-31 kl. 23:47.
Citera
2016-04-01, 08:18
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Football world in shock as Messi agrees €500m Real Madrid deal
Citera
2016-04-01, 19:45
Medlem
Crille-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det har jag svårt att tro uppriktigt talat. Wenger gör inte riktigt floppar i den prisklassen, utan hans floppar består vanligtvis i att inte göra något alls. När den extremt snåle Wenger köper en spelare för 35 miljoner så kan man vara tämligen förvissad om att spelaren är värd minst 35 miljoner, och är scoutad och analyserad tills ögonen blöder.

Arsenal har ju köpt ett helt statistikföretag som håller på med sånt här, och det sista jag är orolig för är att Arsene Wenger skulle göra bort sig genom att betala överpriser för en spelare

Däremot har man gjort bort sig rejält i ligan i år som borde vara Arsenals när de "riktiga" konkurrenterna går uselt, så det är mycket möjligt att man tidigarelägger en sådan här värvning innan ligan slutar för att minska den värsta kritiken - särskilt när det ska säljas säsongsbiljetter. Hamnar man dessutom efter Tottenham blir det inte nådigt från fansens sida.

Ja uppenbarligen så har Arsenal varit och tittat på Xhaka över 30ggr så det känns inte som något chansköp om det nu skulle gå igenom.
Citera
2016-04-01, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon

Du har en poäng. Men 35 M pund känns verkligen i överkant. En hel del spelare på samma position som är bättre har gått för lägre summor. Exempelvis Vidal, Modric, Fabregas o.s.v. Borde inte den gode Wenger lagt till några miljoner pund och köpt in Pjanic exempelvis?

Känns som Wenger har stora möjligheter att göra ett bra fönster nästa säsong. Zlatan är tillgänglig, Götze är nog också det, Yaya har ett år kvar på kontraktet och är ingen " Guardiola spelare ". Även Ben Arfas kontrakt går ut. Och tre av dom har ju vunnit allt, och att vinna en PL-titel eller CL-titel med Arsenal är nog en stor utmaning. Skulle exempelvis Zlatan lyckas med det så hade han nog fått sitt stora erkännande han förtjänar. Vad tror ni?
Citera
2016-04-01, 23:39
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Du har en poäng. Men 35 M pund känns verkligen i överkant. En hel del spelare på samma position som är bättre har gått för lägre summor. Exempelvis Vidal, Modric, Fabregas o.s.v. Borde inte den gode Wenger lagt till några miljoner pund och köpt in Pjanic exempelvis?

Känns som Wenger har stora möjligheter att göra ett bra fönster nästa säsong. Zlatan är tillgänglig, Götze är nog också det, Yaya har ett år kvar på kontraktet och är ingen " Guardiola spelare ". Även Ben Arfas kontrakt går ut. Och tre av dom har ju vunnit allt, och att vinna en PL-titel eller CL-titel med Arsenal är nog en stor utmaning. Skulle exempelvis Zlatan lyckas med det så hade han nog fått sitt stora erkännande han förtjänar. Vad tror ni?

Zlatan vore ovärderlig för dem. Förutom målen, assistsen och spelskickligheten skulle han även ta med sig vinnarmentalitet, vilket är något Arsenal verkar sakna. Jag tycker att de borde satsa. Den skyhöga lönen som han kräver kan man väl ändå skjuta till eftersom man sparar en jävla massa pengar på att inte behöva betala ett skit till PSG. Yaya börjar bli till åren, men om de kan få honom för en billig peng, så varför inte? Han är fortfarande rätt bra. Götze tror jag blir svårt för dem. Först ville han väl höra Ancelottis planer. Blir det inget av Bayern så är Liverpool och Klopp intresserade, så de kanske kommer ha en liten fördel. Har Arsenal ens ryktats vilja ha Götze?

Att vinna EPL är fullt möjligt för Arsenal, men de är ljusår från att kunna vinna CL.
Citera
2016-04-02, 00:31
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

Yaya, Götze och Wenger + Wenger. Troligt.

Yaya är slut.
Götze är överskattad
Zlatan kommer Wenger aldrig värva.
Citera
2016-04-02, 08:50
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Yaya, Götze och Wenger + Wenger. Troligt.

Yaya är slut.
Götze är överskattad
Zlatan kommer Wenger aldrig värva.

Dock så har väl wenger spelat fotboll innan han blev tränare så nog skulle han kunna köra spelande tränare

Ang yaya och Zlatan så besitter de egenskaper som skulle vara ovärderliga för Arsenal.

Lite därför jag hoppas att United ska ta fram stora plånboken (igen) för Zlatan.

Ett fönster med en riktigt bra back + Zlatan och Sanchez från Benfica så skulle jag vara nöjd.
Citera
2016-04-04, 11:02
Medlem
C0ws avatar
L'equipe skriver att PSG är beredda att betala Neymars buyout som ligger på 193m euro. Tror inte att det är sant, men Barcelona måste iallafall se till att förlänga Neymar och öka hans buyout. Finns ingen i världen som kan ersätta honom.
Citera
2016-04-04, 11:11
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
L'equipe skriver att PSG är beredda att betala Neymars buyout som ligger på 193m euro. Tror inte att det är sant, men Barcelona måste iallafall se till att förlänga Neymar och öka hans buyout. Finns ingen i världen som kan ersätta honom.
Sen måste ju Neymar vilja gå också, tveksamt om han vill lämna Barca för PSG va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in