2015-12-23, 18:25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Du hajar inte att det är en enorm skillnad på att presentera arbetslöse Ancelotti när det redan aviserats att Guardiola ska lämna och på att presentera en ny tränare när man redan har en kontrakterad även över nästkommande säsong likt City?
Nä jag hajar inte vitsen med att offentliggöra det när halva säsongen är kvar.
Jag undrar om du är läskunnig för jag tycker att det var dumt att gå ut med att Pep lämnar och att Ancelotti kommer.
Citera
2015-12-23, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Lämnar Lewandowski så verkar det som Higuain är första hands valet för Ancelotti. Känns väll som en ganska bra affär, spottar in mål var och varannan match, hur sugen är han på att lära sig tyska?
Higuain är såklart inte i närheten av Lewandowskis klass.
Citera
2015-12-23, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Higuain är såklart inte i närheten av Lewandowskis klass.
Nja det är en gradskillnad, inte en klasskillnad. Men jag tror att jag håller med dig.
Citera
2015-12-23, 18:38
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Lämnar Lewandowski så verkar det som Higuain är första hands valet för Ancelotti. Känns väll som en ganska bra affär, spottar in mål var och varannan match, hur sugen är han på att lära sig tyska?
Bayern kommer inte släppa honom. Tro inte på det.
Citera
2015-12-23, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nä jag hajar inte vitsen med att offentliggöra det när halva säsongen är kvar.
Jag undrar om du är läskunnig för jag tycker att det var dumt att gå ut med att Pep lämnar och att Ancelotti kommer.

Du är dum. Det är ju självklart att om Guardiola bestämt sig för att lämna när kontraktet går ut och man har gjort klart med en ny tränare så är det bäst att offentliggöra det så tidigt som möjligt istället för att det ska bli ett halvår av spekulationer som stör under den avgörande delen av säsongen.
Citera
2015-12-23, 18:49
Medlem
Citat:
Du är dum. Det är ju självklart att om Guardiola bestämt sig för att lämna när kontraktet går ut och man har gjort klart med en ny tränare så är det bäst att offentliggöra det så tidigt som möjligt istället för att det ska bli ett halvår av spekulationer som stör under den avgörande delen av säsongen.
Nej det är inte dumt. Tränaren blir en lam jävla anka.

Det finns såklart en trade off mellan spekulationer och minska nuvarande tränarens auktoritet och handlingsutrymme.
Citera
2015-12-23, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nej det är inte dumt. Tränaren blir en lam jävla anka.

Det finns såklart en trade off mellan spekulationer och minska nuvarande tränarens auktoritet och handlingsutrymme.

Så tränaren skulle bli en "lam jävla anka" bara för att man offentliggör att han lämnar. Men håller man tyst om det så blir han inte en "lam jävla anka"?
Citera
2015-12-23, 19:06
Medlem
Citat:
Så tränaren skulle bli en "lam jävla anka" bara för att man offentliggör att han lämnar. Men håller man tyst om det så blir han inte en "lam jävla anka"?
Ja.

Lame duck (ordagrant från engelskan: haltande anka eller ibland lam anka) är ett politiskt uttryck som syftar på en folkvald politiker som är i slutet av sin sista ämbetsperiod och därför inte längre är intressant för övriga folkvalda att samarbeta med.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lame_duck

Det är ganska viktigt om tränaren riskerar att tappa omklädningsrummet.
Citera
2015-12-23, 19:23
Medlem
Citat:
Nja det är en gradskillnad, inte en klasskillnad. Men jag tror att jag håller med dig.
Det är ju en extrem skillnad på spelet ute på planen, där Higuain framstår som tämligen hjärndöd och otroligt egoistisk väldigt ofta, medan Lewandowski oftast fattar rätt beslut. Fotboll handlar om fler grejer än att göra mål. Jag tycker det är klasskillnad.
Citera
2015-12-23, 19:26
Medlem
Citat:
Ja.

Lame duck (ordagrant från engelskan: haltande anka eller ibland lam anka) är ett politiskt uttryck som syftar på en folkvald politiker som är i slutet av sin sista ämbetsperiod och därför inte längre är intressant för övriga folkvalda att samarbeta med.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lame_duck

Det är ganska viktigt om tränaren riskerar att tappa omklädningsrummet.

Det skulle ju förutsätta att ledningen och Guardiola mörkade även för spelarna. Sättet man nu valt att hantera det är avsevärt bättre än det och de andra scenariona som nämnts.
Citera
2015-12-23, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Det är ju en extrem skillnad på spelet ute på planen, där Higuain framstår som tämligen hjärndöd och otroligt egoistisk väldigt ofta, medan Lewandowski oftast fattar rätt beslut. Fotboll handlar om fler grejer än att göra mål. Jag tycker det är klasskillnad.

Som sagt så kan jag till viss del hålla med. Men när Higuain leverer som han gjort denna säsong så är det en gradskillnad. Två fantastiska spelare, som båda gör mål från alla vinklar, men som naturligtvis ska utnyttjas olika.

Det beror till stor del på omgivning och taktik.
Citera
2015-12-23, 19:33
Medlem
Citat:
Det skulle ju förutsätta att ledningen och Guardiola mörkade även för spelarna. Sättet man nu valt att hantera det är avsevärt bättre än det och de andra scenariona som nämnts.

Jag har inte nödvändigtvis sagt att det ena sättet är bättre än det andra, utan att det finns för och nackdelar.

Själv kan jag tycka att spelare och tränare ska hålla käft om sina framtidsplaner och fullt ut koncentrera och hänge sig åt sin klubb säsongen ut. Inget annat fokus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in