2015-08-26, 23:28
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vilket?

Wolfsburg slutade tvåa i världens näst bästa liga, City slutar 1-4 i världens tredje bästa liga, tar sig aldrig förbi åttondel/kvartsfinal i CL, ibland inte ens gruppspelet...

Tror du glorifierar City för mycket.

Kvaliteten på en liga, bestäms inte av hur väl lag lyckas i något som inte har med varande liga att göra!
Citera
2015-08-26, 23:38
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Javisst, Bundesliga är bättre än PL

Du är som vanligt ute och cyklar. Klart som fan folk hellre spelar i city än i Wolfsburg, vilket spelare bevisar hela tiden. När spelade Wolfsburg senast i CL? De kan lika gärna missa det nästa säsong, det gör förstås inte city.

Bundesliga är bättre än PL. PL är 3e bästa ligan i världen om ens det. Tror Serie A går om snart i rankingen. Engelska lagen floppar ju rejält i europa. Det går till och med bättre för de franska lagen.

Spelare går till England för att de får mest pengar där, det är det enda det handlar om.
Senast redigerad av nitiniti 2015-08-26 kl. 23:40.
Citera
2015-08-26, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Bundesliga är bättre än PL. PL är 3e bästa ligan i världen om ens det. Tror Serie A går om snart i rankingen. Engelska lagen floppar ju rejält i europa. Det går till och med bättre för de franska lagen.

Spelare går till England för att de får mest pengar där, det är det enda det handlar om.

Ja, för Italienska och Tyska går ju jättebra i Europa...

Nu generaliserar du. Nämn en anledning till att hellre spela i Wolfsburg istället för city. Då hatar jag ändå plastklubben city.
Citera
2015-08-26, 23:57
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ja, för Italienska och Tyska går ju jättebra i Europa...

Nu generaliserar du. Nämn en anledning till att hellre spela i Wolfsburg istället för city. Då hatar jag ändå plastklubben city.

Om inte annat så nämnde han en anledning i ditt citerade inlägg... Viljan att spela i en bättre rankad liga...

Sammantaget står det däremot klart att det för de allra flesta är mer attraktivt att spela i City än i Wolfsburg.

.......................

Italienska lagen gick fantastiskt bra förra året. Tyska har sammantaget gått bättre de senaste säsongerna.
Citera
2015-08-27, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Om inte annat så nämnde han en anledning i ditt citerade inlägg... Viljan att spela i en bättre rankad liga...

Sammantaget står det däremot klart att det för de allra flesta är mer attraktivt att spela i City än i Wolfsburg.

.......................

Italienska lagen gick fantastiskt bra förra året. Tyska har sammantaget gått bättre de senaste säsongerna.

Jag skiter fullständigt i en godtycklig ranking. Fast det är förstås svårt nog att jämföra ligor så vi skiter i det.

Ja, det är förstås mer attraktivt att spela i city.
Citera
2015-08-27, 00:11
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Jag skiter fullständigt i en godtycklig ranking. Fast det är förstås svårt nog att jämföra ligor så vi skiter i det.

Ja, det är förstås mer attraktivt att spela i city.

Ingen ranking är perfekt. Däremot är den inte alls godtycklig. Du får nog slå upp det ordets innebörd.
Citera
2015-08-27, 00:12
Medlem
nitinitis avatar
Citat:

Hur vill du att man ska jämföra då? En regning onsdagskväll borta mot Stoke?
Citera
2015-08-27, 00:14
Medlem
waikikiis avatar
Jag börjar förstå vad fair play faktiskt är menad för. Höga men legala arvoden (böter) till UEFA delegater.
Citera
2015-08-27, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ingen ranking är perfekt. Däremot är den inte alls godtycklig. Du får nog slå upp det ordets innebörd.

Med godtycklig menar jag att man får olika motstånd, nu gynnade det England till exempel då Manchester United gick vidare och Lazio åkte ut. Och det faktum att alla engelska lag skiter i Europa League.
Citera
2015-08-27, 00:18
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:

Jämnheten i ligan och vilka spelare som spelar där, samt kvaliteten på själva spelet och tempot i spelet.
Citera
2015-08-27, 00:21
Medlem
SkrXcs avatar
Citat:
Tror du blandat ihop det.

Det är tisdagskvällar borta mot Stoke som gäller.

Citera
2015-08-27, 00:27
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Jämnheten i ligan och vilka spelare som spelar där, samt kvaliteten på själva spelet och tempot i spelet.

Varför just tempo? Det finns liksom dussintalet andra parametrar att bedöma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in