2015-08-13, 09:57
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QCMAG
Nää. Det säger nog mer om dig, att lyssna på rykten via Rixfm, vilket är lite roligt. Med tanke på hur dryg du brukar vara mot alla andra.

Sa jag något om att tro på "ryktet" som jag anser mer är en personlig åsikt från just radiograbben?

Nää. Jag tyckte bara hans argument var lite lustiga.

Kanske du har någon åsikt ang Zlatans silly season ist?
Citera
2015-08-13, 15:48
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Paul Hirst ‏@hirstclass 7 minför 7 minuter sedan North West, England Visa översättning
Just out of LVG press conference. Confirmed De Gea not in squad for Villa game

Jaha...? Nu måste väl något vara på gång.
Citera
2015-08-13, 16:15
Medlem
Seppo1337s avatar
Samtidigt verkar Soldado vara påväg till Villareal. Skönt för Tottenham.
Citera
2015-08-13, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jaha...? Nu måste väl något vara på gång.

Man måste väl säga att någonting har vart på g jävligt länge.
Citera
2015-08-13, 16:22
Moderator
zanteras avatar
Fan vad MU har skött DDG-grejen dåligt egentligen. Man kunde sålt honom tidigt, värvat in en klassmålvakt för att ersätta och spelat in honom under försäsongen, eller gett Real Madrid ett skarpt nej och fortsatt som vanligt med DDG. Nu känns det mest som man har velat, och oavsett om han är fokuserad eller inte så är säsongen igång och vi står här utan en riktig förstamålvakt. DDG har petats och de andra alternativen är inte tillräckligt bra som förstaval en hel säsong.
Citera
2015-08-13, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Fan vad MU har skött DDG-grejen dåligt egentligen. Man kunde sålt honom tidigt, värvat in en klassmålvakt för att ersätta och spelat in honom under försäsongen, eller gett Real Madrid ett skarpt nej och fortsatt som vanligt med DDG. Nu känns det mest som man har velat, och oavsett om han är fokuserad eller inte så är säsongen igång och vi står här utan en riktig förstamålvakt. DDG har petats och de andra alternativen är inte tillräckligt bra som förstaval en hel säsong.

Jasså? Vilken målvakt tycker du fanns ledig på marknaden och skulle ha värvats?

Det jag antar att de gör nu är i slutfasen av förhandlingen som verkar ha pågått hela sommaren. Antar att LvG ville få ut en bytesförhandling med Ramos vilket Real inte gått med på och isåfall försöker få såmycket pengar som möjligt.

Folk tvivlade rejält på De Gea när han kom, folk kommer alltid tvivla på nya målvakter som inte redan har fått bevisa vart skåpet ska stå. Och bara för att säsongen dragit igång så betyder det inte att fönstret är stängt.. Kan garantera dig att väldigt mycket kommer hända de sista dagarna. Men berätta gärna hur du hade "skött" det.
Citera
2015-08-13, 16:52
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Jasså? Vilken målvakt tycker du fanns ledig på marknaden och skulle ha värvats?

Det jag antar att de gör nu är i slutfasen av förhandlingen som verkar ha pågått hela sommaren. Antar att LvG ville få ut en bytesförhandling med Ramos vilket Real inte gått med på och isåfall försöker få såmycket pengar som möjligt.

Folk tvivlade rejält på De Gea när han kom, folk kommer alltid tvivla på nya målvakter som inte redan har fått bevisa vart skåpet ska stå. Och bara för att säsongen dragit igång så betyder det inte att fönstret är stängt.. Kan garantera dig att väldigt mycket kommer hända de sista dagarna. Men berätta gärna hur du hade "skött" det.

Lloris är väl den enda jag kommer att tänka på som platsar inom definitionen, men oavsett världsklass eller inte, så måste du väl hålla med om att det är en fördel att ta in en målvakt tidigt, spela ihop med försvaret under försäsongen och de första matcherna, än att ta in någon sista dagen eller sista veckan?
Citera
2015-08-13, 17:18
Bannlyst
Pågått förhandlingar...

Nej, det är snarare så att United som klubb (och främst Ed Woodward) inte vill ta den i röven av Real. Man vill inte sälja sina bästa spelare. LvG å andra sidan skiter i det och vill ha spelare som vill spela för klubben. Jag tror knappast att De Gea inte är 'fokuserad'. Det är något LvG bara hittar på, mannen är ju galen. De Gea säger ju själv att han jobbar på bra och bara vill spela. Jag antar att De Gea kommer spela efter att fönstret stängt, eller när Romero gör en tavla imorgon.
Citera
2015-08-13, 17:21
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Pågått förhandlingar...

Nej, det är snarare så att United som klubb (och främst Ed Woodward) inte vill ta den i röven av Real. Man vill inte sälja sina bästa spelare. LvG å andra sidan skiter i det och vill ha spelare som vill spela för klubben. Jag tror knappast att De Gea inte är 'fokuserad'. Det är något LvG bara hittar på, mannen är ju galen. De Gea säger ju själv att han jobbar på bra och bara vill spela. Jag antar att De Gea kommer spela efter att fönstret stängt, eller när Romero gör en tavla imorgon.

Så du menar fortsatt att DDG inte kommer säljas?
Citera
2015-08-13, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Så du menar fortsatt att DDG inte kommer säljas?

Ja, det är väl mer tydligt nu än för en månad sedan att han inte kommer säljas. United kommer bara förhandla om det blir en världsrekordsumma för en målvakt eller om Sergio Ramos ingår i dealen. Och inget av det kommer att ske.
Citera
2015-08-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Pågått förhandlingar...

United och Real är kända för att ha en jävligt bra relation. Var ju bara Mourinho som försökte äventyra den men ah, den soppan gick. Men ja, utan att veta mer än vad jag vet så kan jag bara anta att förhandlingar pågår utifrån ett objektivt synsätt på hela affären.

Ja att De Gea inte är fokuserad är givetvis bullshit, men vad menar du då är bakomliggande orsaken till lögnen? Varför skulle man hålla en spelare borta från truppen som kommer stanna menar du?

Ingen klubb lägger bud på en spelare som inte kan tänka sig lämna eller att klubben kan tänka sig att sälja.

Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Lloris är väl den enda jag kommer att tänka på som platsar inom definitionen, men oavsett världsklass eller inte, så måste du väl hålla med om att det är en fördel att ta in en målvakt tidigt, spela ihop med försvaret under försäsongen och de första matcherna, än att ta in någon sista dagen eller sista veckan?

Om Lloris fanns möjlig hade de redan fått igenom köpet. Ja självklart är det de optimala men inte riktigt så silly season funkar alla gånger.
Senast redigerad av divadude 2015-08-13 kl. 18:14.
Citera
2015-08-13, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Du har ju inte en suck, United och Real är kända för att ha en jävligt bra relation. Var ju bara Mourinho som försökte äventyra den men ah, den soppan gick.

24 May Manchester United manager Sir Alex Ferguson: "You get used to this, Madrid's behaviour on these things. I read about Calderon making the great statement that slavery was abolished many, many years ago. Well, did they tell Franco that? Jesus Christ! Eh, give me a break ... Great clubs, clubs with great morals like Barcelona, have far better morals than Real Madrid will ever have."

1 June Ferguson: "I've had a couple of meetings with the Glazers. Their attitude is, 'To hell with them'.

6 June United report Real to Fifa over their approaches to Ronaldo

Och min personliga favorit:

18 December Ferguson: "You don't think we'd get into a contract with that mob, do you? Jesus Christ. I wouldn't sell them a virus"
Senast redigerad av speedi- 2015-08-13 kl. 18:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in