2015-08-11, 14:13
Moderator
zanteras avatar
Är väl viktigast att köpa en spelare som passar i laget och som kommer göra nytta för laget, än att gå efter storheten på namnet. Di Maria var ju en typisk storvärvning förra sommaren och lyckades inte alls, men ändå verkar fler fans föredra en storvärvning än en spelare som gör nytta för laget.

Spontant tycker jag Man United's största problem för tillfället är den taktiska biten. Laget är bra nog för att vara med och utmana, men LvG får inte till den taktiska biten alls. På Sir Alex's tid så var alla chockade över hur Sir Alex kunde vinna titlar med ett till synes mediokert lag, men han hade en tendens att krama ut 150% ur varje spelare. Nu känns det som man bara får ut 70% ur spelarna man har istället. Innan den taktiska delen faller på plats hade inte MU kunnat vinna ens om de hade Messi och Ronaldo i laget. Matchen mot Tottenham var tyvärr inte bättre än det krampaktiga man visade upp förra säsongen. :/
Citera
2015-08-11, 22:30
Medlem
myskankans avatar
Pepe har skrivit på för dom flygande åsnorna, Chievo. Han gick gratis från Juventus.
Jag hoppas att han får en fin avslutning på sin karriär och kan hålla sig skadefri, underbar spelare.
Citera
2015-08-12, 00:57
Medlem
adzzs avatar
Det sägs att en grupp representanter från Arsenal skickades till Georgien för att spana på Sevillas Krychowiak som sägs ha en buy-out clause runt £21M. Har ingen vidare koll på killen förutom att han verkar vara en riktig sopkvast som kom med i årets lag förra säsongen.
Citera
2015-08-12, 15:52
Medlem
Sweeper80s avatar
Finlands sak är vår! Heja Hasse! Heja Finland!
Citera
2015-08-12, 18:32
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Pepe har skrivit på för dom flygande åsnorna, Chievo. Han gick gratis från Juventus.
Jag hoppas att han får en fin avslutning på sin karriär och kan hålla sig skadefri, underbar spelare.

Chievo bör vara ett bra alternativ för honom nu, borde innebära given startplats om han spelar som han kan.

Fernando Llorente ska vara mycket nära Sevilla nu - kom ju gratis från Athletic Bilbao till Juventus 2013. Det sägs att Juve vill ha 12 miljoner euro, Sevillas bud är 8, så kommer de bara överens om priset blir det Sevilla nu.

Och Dnipro Dnipropetrovsks kroatiske landslagsforward Nikolai Kalinic lämnar av allt att döma Ukraina och går till Fiorentina.
Citera
2015-08-12, 18:35
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Fernando Llorente ska vara mycket nära Sevilla nu - kom ju gratis från Athletic Bilbao till Juventus 2013. Det sägs att Juve vill ha 12 miljoner euro, Sevillas bud är 8, så kommer de bara överens om priset blir det Sevilla nu.
Torde bli speciellt att möta Bilbao i så fall...trodde faktiskt inte att han skulle kunna representera en annan spansk klubb.
Citera
2015-08-12, 19:04
Medlem
snillet_1s avatar
Dzeko helt klar. 4M för ett års lån och sedan 11M i transfersumma nästa sommar. I euro.
Citera
2015-08-12, 20:55
Bannlyst
http://www.saintsfc.co.uk/news/article/20150812-oriol-romeu-signing-announcement-2614725.aspx

Där ser man. Kan nog bli bra för Saints detta!
Citera
2015-08-12, 22:12
Medlem
Imbazs avatar
Hörde snubben på rix fm idag (han efter Alsing & Co.)

Han uttryckte sig nämnligen något liknande(minns inte ordagrant) "jag garanterar att Zlatan går till Milan innan sommarens transferfönster stänger, liksom varför ska psg inte vilja sälja när hans kontrakt går ut nästa år, så han går gratis, plus att i Milan får han vara kung."

Jag tänkte då för mig själv

-är inte han redan kung i en mycket bättre klubb, med för övrigt mkt bättre lön än vad han får i Milan.
- ska han ta den där "jävla champions league" så är det ju endå med PSG han har chansen.
- han får f.ö hur mkt speltid som helst i PSG.

- är P$G verkligen klubben som behöver 10-15m euro, och istället Bli av med deras fixstjärna? Njaaaa.

Så ser ingen anledning för Z att lämna, inte heller ser jag någon anledning för PSG att sälja.

Men vem vet, tror det är han som får sätta sig i radiostolen med dumstrut i september
Citera
2015-08-12, 23:15
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Hörde snubben på rix fm idag (han efter Alsing & Co.)

Han uttryckte sig nämnligen något liknande(minns inte ordagrant) "jag garanterar att Zlatan går till Milan innan sommarens transferfönster stänger, liksom varför ska psg inte vilja sälja när hans kontrakt går ut nästa år, så han går gratis, plus att i Milan får han vara kung."

Jag tänkte då för mig själv

-är inte han redan kung i en mycket bättre klubb, med för övrigt mkt bättre lön än vad han får i Milan.
- ska han ta den där "jävla champions league" så är det ju endå med PSG han har chansen.
- han får f.ö hur mkt speltid som helst i PSG.

- är P$G verkligen klubben som behöver 10-15m euro, och istället Bli av med deras fixstjärna? Njaaaa.

Så ser ingen anledning för Z att lämna, inte heller ser jag någon anledning för PSG att sälja.

Men vem vet, tror det är han som får sätta sig i radiostolen med dumstrut i september

Nää. Det säger nog mer om dig, att lyssna på rykten via Rixfm, vilket är lite roligt. Med tanke på hur dryg du brukar vara mot alla andra.
Citera
2015-08-13, 00:03
Medlem
snillet_1s avatar
Såklart helt efterblivet från Rix FM-snubben att PSG på något sätt skulle väga den i sammanhanget marginella transfersumman över vad Zlatan kan ge laget på planen. Lite som när Åslund tyckte att Juventus skulle sälja Tevez av samma anledning...

Jag är dock också ganska säker på att Z går till Milan. Galliani gillar att ta in en "Mr X" sista dagen på fönstret, och ryktet/snacket kring det här vägrar ju att dö ut.
Citera
2015-08-13, 08:00
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Såklart helt efterblivet från Rix FM-snubben att PSG på något sätt skulle väga den i sammanhanget marginella transfersumman över vad Zlatan kan ge laget på planen. Lite som när Åslund tyckte att Juventus skulle sälja Tevez av samma anledning...

Jag är dock också ganska säker på att Z går till Milan. Galliani gillar att ta in en "Mr X" sista dagen på fönstret, och ryktet/snacket kring det här vägrar ju att dö ut.
Jag tycker inte det finns något som talar för Milan..Vem bryr sig om italiensk media som är usel och media ljuger iprincip hela tiden?

Ska man gå efter hur Zlatan brukar vara så kommer han göra ett sista försök i PSG att vinna CL...sen blir det antagligen USA nästa säsong..om han inte lägger av helt.

Milan är inte precis någon toppklubb just nu. Han vill vara stjärnan..OCH kunna vinna tunga titlar. Milan är att kasta bort år som det är nu. Hade han varit yngre hade han möjligen kunnat tänka sig om han trott på projektet att snabbt komma tillbaks till toppen.

Nej..jag känner honom inte..men Zlatans karriär har varit tämligen lätt att läsa av då han varit genomgående rationell i sina val och tidpunkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in