2023-09-17, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Som jag har förstått det har de barnen varannan vecka. Filip passar sedan på att åka till Sverige varannan vecka när han är barnfri för att spela in Alla Mot Alla o.s.v.

Det är ju egentligen stor humor vilken flopp Filips liv i LA är. Trots att det nu väl är mer än 15 år sedan han flyttade dit för att få fart på en amerikansk TV och filmkarriär har det ju blivit noll och intet av detta. Inga insålda TV-format och inga filmprojekt. Istället får han fortsätta att harva runt med diverse program på Kanal 5.

Det enda hans LA-liv har bidragit till är väl diverse stories till deras podd där han kan dra någon anekdot om hur han träffat någon B-kändis på gymmet eller på någon klubb.

Anledningen att han inte nämner sin exfru tror jag är att uppbrottet var hårt och brutalt där Filip ju hade varit otrogen en längre tid innan hon dumpade honom.

Han är inte här en vecka åt gången innan han åker hem igen, det ser man på publikinspleningen för alla mot alla då de spelar in 12 avsnitt på rad under två veckor.
Citera
2023-09-17, 16:59
Medlem
Jag tror att det är Jennie som bor kvar i huset. Hon är ju gift med en amerikan nu så hon har väl fixat medborgarskap den vägen.
Citera
2023-09-17, 17:12
Medlem
Oerongodiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postmorten18
Jag tror att det är Jennie som bor kvar i huset. Hon är ju gift med en amerikan nu så hon har väl fixat medborgarskap den vägen.

Jennie har bott i USA mer än fem år så hon kan mycket väl ha fixat medborgarskap "av egen kraft" och hennes möjlighet att bli medborgare stärks ju av att hon har två USA-födda barn som båda är USA-medborgare, per automatik, sedan de föddes.

Jennie har framträtt en hel del i pressen och har, vid upprepade tillfällen, uppgett att hon bor i Silverlake. Adressen har inte framgått. Silverlake ligget cirka 10 minuter med bil från huset i Los Feliz.

Sen är det naturligtvis omöjligt(?) att veta ifall Jennie tillbringar en del tid med barnen i huset i Los Feliz eller vilket upplägg föräldrarna kan tänkas ha kommit överens om efter skilsmässan.

https://thewayweplay.se/small-talk/jennie-hammar-2/

Av utomhusbilderna i reportaget framgår att bilderna inte inte är tagna i anslutning till Hammars hus vid 2229 N Berendo Street i Los Feliz-området. Det ser helt enkelt inte ut så där.

Rätta mig om jag har fel men jag kan inte så något konkret som tyder på att Jennie har kvar huset i Los Feliz där hon och Filip Hammar bodde fram till skilsmässan.
Senast redigerad av Oerongodis 2023-09-17 kl. 17:27.
Citera
2023-09-17, 17:13
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Jag har bara fått känslan att de är aktiva vänsterut, men om det är MP eller sossemaskineriet spelar mindre roll.

Att man kommer från ett akademikerhem är inget skydd från marxism.

Dessa två herrar är ju riktigt äckliga politiskt. Filip är väl närmast att definiera som Neo Marxist. Fredrik nöjer sig väl med att köra stora stenar och kalla sig miljöpartist.
Citera
2023-09-17, 17:14
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingokungen
Han är inte här en vecka åt gången innan han åker hem igen, det ser man på publikinspleningen för alla mot alla då de spelar in 12 avsnitt på rad under två veckor.
Kanske inte exakt en vecka men inte heller två veckor. Inspelningsperioderna för Alla Mot Alla brukar vara 5-6 dagar åt gången då de spelar in 3-4 avsnitt per dag.
Citera
2023-09-17, 17:56
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Dessa två herrar är ju riktigt äckliga politiskt. Filip är väl närmast att definiera som Neo Marxist. Fredrik nöjer sig väl med att köra stora stenar och kalla sig miljöpartist.

Jag har uppfattat de två som rätt så vänstervridna och att det lyser genom rätt så klart, om än med viss finess, i deras program.

För övrigt geniala programmakare.
Citera
2023-09-17, 18:13
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Jag har uppfattat de två som rätt så vänstervridna och att det lyser genom rätt så klart, om än med viss finess, i deras program.

För övrigt geniala programmakare.

Neo marxismen har ingen finess.
Citera
2023-09-21, 22:59
Medlem
kukflashs avatar
Börjar bli lite tröttsamt med Alla mot alla, finns ingen variation i programmet.

Frågor
Under pressure
Frågor
Avslut

Breaking news var ett helt annat koncept, roligt med Edward Blom som kom dit eller en tokhög Gustaf Norén när han blivit utkastad från Mando Diao, dessutom var det live-tv, allting kunde hända.
Citera
2023-09-21, 23:51
Medlem
peterZiipens avatar
Har en önskan:
Innan podden läggs ner så vill jag ha ett sista avsnitt där Filip INTE avbryter Fredrik en enda gång, samtidigt som Fredrik, under hela poddavsnittet, pratar lugnt och stillsamt i en behaglig samtalston.
Citera
2023-09-22, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Börjar bli lite tröttsamt med Alla mot alla, finns ingen variation i programmet.

Frågor
Under pressure
Frågor
Avslut

Breaking news var ett helt annat koncept, roligt med Edward Blom som kom dit eller en tokhög Gustaf Norén när han blivit utkastad från Mando Diao, dessutom var det live-tv, allting kunde hända.

High Chaparral var väldigt kul men det där börjar kännas som 100 år sen nu.
Citera
2023-09-22, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
High Chaparral var väldigt kul men det där börjar kännas som 100 år sen nu.

'Får vi följa med'? Tyckte jag var kul. Många oväntade möten.
Men herrarna är väl för bekväma för att göra program ute på "fältet" längre. Enklare att bara sitta på en redaktion först (Fredrik) och sedan gå in i studio ett par dagar. Sedan håva in caschen.
Citera
2023-09-22, 13:40
Medlem
Oerongodiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Har en önskan:
Innan podden läggs ner så vill jag ha ett sista avsnitt där Filip INTE avbryter Fredrik en enda gång, samtidigt som Fredrik, under hela poddavsnittet, pratar lugnt och stillsamt i en behaglig samtalston.

Pratar lugnt och stillsamt. Fredrik!? Det är vi nog många som väntar på !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in