2016-10-31, 13:15
Medlem
Dagg i gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfane
När uppdagades det?
För allmänheten i början på oktober om jag minns rätt. Men jag som lyssnar på Jennies och Karins podcast märkte att nått hade hänt redan i somras.
Citera
2016-10-31, 16:18
Medlem
Ronilles avatar
Är Filip tillbaka i USA nu? Eller häckar han fortfarande i Sverige?
Citera
2016-11-02, 05:57
Medlem
Dagen efter skvallret, diskussionen här om att en hel del skratt man fått ur sig från att ha lyssnat på Filips (som jag då trodde) mkt överdrivna, egoistiska och inte så empatiska tankar och anekdoter i podcasten. Och hur det är svårt att ha samma respekt för honom som person efter att han hängt med agn*s L B så långt tillbaka att man skruvar på sig av tanken att det var i samma veva som frun väntade barn. Och det nämndes hur han lääänge gillat mycket selfies på agn.s på IG, hur hans vänner också gjort det. Och hur det måste kännas vidrigt för frun, fruns gemensamma vänner till bägge som också känner sig dumma som inte sagt nåt eller gett Filip ultimatumet att lämna the side chick eller att ta ut skilsmässa för henne och barnens skull. Ja då, dagen efter den diskussionen blir flickvännens IG inte längre öppen. Och jag som hade tänkt länka till bilden (MYCKET GAMMAL) där hon tar selfie på sig själv i en LA Lakers cheerleader tröja jag fick visad för mig idag. Som han dessutom förstås snabbt gillade. För det var ju säkert så att den då 25-26 åriga skådisstudenten som börjat extraknäcka som DJ, som inte bor i USA, hon hade ett tidigare eget intresse av ett Los Angeles lag, så pass att hon out of nowhere poserar i Lagtröja på IG. Bilden var säkert inte alls en blinkning till någon hon REDAN då stod nära. Alla dessa tecken som fanns där, men som om man valt att lita på bröllopslöften, att man är mitt uppe i att bilda familj. Helt enkelt inte har anledning att leta efter. Nu stirrar inte många av de tecknen tillbaka på henne eller hennes nära på IG längre i alla fall.

Men det skulle inte förvåna mig om Filip bara kommer undan med att konstatera att det var sorgligt att hans familj splittrades, men att vi människor är som alla vet, inte perfekta, och gjort är gjort och bla bla blaa. Nån längre otrohet under småbarnsåren kommer aldrig ut till de breda massorna. Att han som ändå tycks gilla att ses som en "bra människa" betett sig respektlöst och själviskt upphöjt i 10 det glider han nog runt vad det verkar nu. Och efter beräknat "lagom" tid efter själva separationen blev offentlig så kommer han nog tänkt sig kunna fasa in den yngre mer partylivskompatibla flickvännen, i samma ålder som och älskad av klicken med nexiko-produktioners anställda.
Och så undslipper han någon större offentlig dissning, hans gemensamma F&F plattformer, och främst då podcasten blir inte lidande, samarbetet med Fredrik ses inte naggat i kanterna, hans dråpliga anekdoter och uppskattade transparenta misslyckanden, glömskhet, issues med hälsan, allt står utan frågetecken pga hur han ljugit skiten ur sig till familjen. Och i slutändan fortsätter då säkert fans (lyssnarsiffror, tittarsiffror = bra jobb) köpa att det bara är härligt ohämmat och självklart med ALLA hans: "jag-må-vara-40+-men-min-uppenbara-förtjusning-inför-mina-egna-droganekdoter-och-auran-att-det-är-coo lt-att-vara-så-osvenskt-blassé-att-droger-känns-väl-faktiskt-mest-rimligt-att-fortsatt-vara-uppspelt -kring-även-2017-va?".
Senast redigerad av MaryMary1441 2016-11-02 kl. 06:02.
Citera
2016-11-02, 08:34
Medlem
frantiks avatar
Dem 6e december 2012 kom avsnittet "Härdsmälta" ut. Jag kanske tar i från tårna nu. Men i det avsnitt berättar han om att han från ingenstans bryter ihop på hotellrummet på Lydmars hotell.
När jag hörde det första gången så fick jag en magkänsla av rejäl ångest. Inte sån ångest som ligger lite och väntar på att bryta ut pga torgskräck eller för mycket arbete.
Utan sån ångest som kommer när man vet att man gjort något fruktansvärt fel och man vet inte hur man ska hantera det eller hur man ska berätta sitt misstag.
Jag kanske efterkonstrukturerar lite, men kan det börjat redan då?

Jag har alltid gillat Filip och Fredrik. Visst Breaking News är inget jag kollar på, men jag ser framemot deras valvaka och dokumentären som kommer dagen innan, men Filip har tappat så jävla mycket respekt hos mig.
Man gör inte så mot sin familj. Om detta har pågått under en längre tid så är han en jävla fegis bara. Gömmer sig bakom tabletterna, får sympati för sin ångest och sin härdsmältor av lyssnarna, fan av mig till och med. Sen visar det sig att han bara inte vet hur han ska hantera sitt dubbelliv?
Fyfan.

Edit: Såg en rubrik från skitsidan stoppapressarna.se när jag googlade "Filip Hammar otrogen", som sa "så upptäcktes älskarinnan", länken funkar inte dock. Men någon som hann läsa eller vet något?
Senast redigerad av frantik 2016-11-02 kl. 08:45.
Citera
2016-11-02, 09:06
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Edit: Såg en rubrik från skitsidan stoppapressarna.se när jag googlade "Filip Hammar otrogen", som sa "så upptäcktes älskarinnan", länken funkar inte dock. Men någon som hann läsa eller vet något?

Affären påstås ha hållit på sen Jennie var gravid i fjärde månaden med andra barnet (han är nu ett år). Filip och tjejen tog bl.a. in på hotell diplomat och hon postade bild på Insta med två glas champagne på hotellrummet. Nån tipsade Jennie om detta och hon kollade kontoutdrag som bekräftade att han varit på hotellet men han hävdade att han bara druckit champagne med tjejen inget annat. Det uppges också att flera känt till affären och att Clara Herngren var en av de som tipsade Jennie om vad Filip höll på med. Vet inte varför artikeln togs ner, kanske var det Clara som inte var så glad i att bli namngiven?
Citera
2016-11-02, 09:26
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Affären påstås ha hållit på sen Jennie var gravid i fjärde månaden med andra barnet (han är nu ett år). Filip och tjejen tog bl.a. in på hotell diplomat och hon postade bild på Insta med två glas champagne på hotellrummet. Nån tipsade Jennie om detta och hon kollade kontoutdrag som bekräftade att han varit på hotellet men han hävdade att han bara druckit champagne med tjejen inget annat. Det uppges också att flera känt till affären och att Clara Herngren var en av de som tipsade Jennie om vad Filip höll på med. Vet inte varför artikeln togs ner, kanske var det Clara som inte var så glad i att bli namngiven?
Oj, fyfan vad vidrigt.
Kan berätta att den tidigaste liken på hennes instagram är från april 2014.
Ja, det är likes på nätet, men i detta fallet är det ändå rätt intressant.
Citera
2016-11-02, 11:56
Medlem
AngelDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight

Vilket jävla svin han är om det stämmer.
Citera
2016-11-02, 13:00
Medlem
Här är artikeln från Stoppa pressarna
http://forumbilder.se/FBKK4/image
Citera
2016-11-02, 13:38
Medlem
Jim.Carr3ys avatar
Vem är den så kallade älskarinnan?

My bad, hittade de nu. Mod får gärna ta bort de här inlägget om mod känner för det.
Senast redigerad av Jim.Carr3y 2016-11-02 kl. 13:43.
Citera
2016-11-02, 14:00
Medlem
lukashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfane
Här är artikeln från Stoppa pressarna
http://forumbilder.se/FBKK4/image
Är det Felix som inte klarat av att hålla käft?
Citera
2016-11-02, 14:25
Medlem
swimp78s avatar
Stoppa pressarna, vad är det för nåt egentligen? Har de ens en ansvarig utgivare? Vet man vilka som ligger bakom? Sidan ser ut som skit, det finns inga namngiva kontakter till redaktion eller så.

PS. Detta har ingenting att göra med huruvida Filip Hammar är ett svin eller inte. Det har jag alltid förutsatt att han är. Han tycks ju av vad man ska tro i podden ha en gränslös beundran till svinerier, swingers, horköpare och knarkfester i lyxvillor, så det är väl säkert så att det speglar hur han är irl. Att han är otrogen känns logiskt. Men han är ändå underhållande i podcast och tv-form.
Citera
2016-11-03, 12:23
Medlem
RayOfLights avatar
Undrar om de kommer flytta till Sverige nu? Filip verkar av allt att döma fortfarande träffa tjejen + att merparten av hans jobb är i Sverige, så varför skulle han vilja vara kvar i LA? Surt för Jennie i så fall vars karriär i nuläget till stor del är baserad på att hon bor i LA (Hollywoodspaningar i podd och krönikor, samt kändisintervjuer). För stannar hon kvar blir hon ensamstående morsa på heltid, plus måste hanka sig fram på egen hand i en väldigt dyr stad. Flyttar hon till Sverige måste hon bygga upp en karriär på nytt. Surt som sagt.

Jag skulle i alla fall bli väldigt förvånad om Filip fortfarande är LA-bo om ett år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in