2015-06-06, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123
Vet hur det är i USA, vill bara inte att vi ska dra oss till samma nivå också.

USA är skräckexempel. Inget land bör dras till deras nivå.

USA är sexuella revolutionens vagga och de producerar 90% av all porr i industrin. Till stor del är USA roten för mycket som är fel med dagens värld.

Oskuld till äktenskapet existerar knappt i USA. Amerikanska tjejer är tillsammans med nordiska och övriga anglosaxiska kvinnor bland de slampigaste i världen.

Även om det är illa i större delen av Europa så är det lite bättre i Sydeuropa.
Citera
2015-06-06, 20:08
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89

USA är sexuella revolutionens vagga och de producerar 90% av all porr i industrin. Till stor del är USA roten för mycket som är fel med dagens värld.

Oskuld till äktenskapet existerar knappt i USA. Amerikanska tjejer är tillsammans med nordiska och övriga anglosaxiska kvinnor bland de slampigaste i världen.

Det visste jag inte.
Var finns dom slampigaste männen då? Är det också norden och USA eller skiljer det sig åt.
Citera
2015-06-06, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Det visste jag inte.
Var finns dom slampigaste männen då? Är det också norden och USA eller skiljer det sig åt.

De finns överallt.
Citera
2015-06-06, 20:19
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
De finns överallt.

Så hela världen är full med mansslampor
Citera
2015-06-06, 21:52
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Citat:

Jag tror att en stor del utav detta beror på att de yngre generationerna, gör '' uppror '' mot den äldre som fortfarande är extremt religösa i jämförelse med i Sverige.
Sverige verkar som en ström i jämförelse, där vi kommer överrens rent generellt ( i jämförelse iaf ). Medans USA har en massa instrider, och större grupperingar. Religion har extremt stort inflytande fortfarande, och de yngre generationerna som växte upp med internet och försöker bryta sig ifrån normerna som har satts, kan säkert ta det för långt.
De är inte lika extrema som sina föräldrar. Och försöker säkert att '' slå tillbaks ''.

Deras sexual undervisning är inte samma som våran, och de har stora grupper inom landet som t ex är anti kondomer .... Och försöker att lära abstinens istället.
Och sedan sitter dom och är helt förbluffade när tonåringar blir på smällen och får massa sjukdomar.

Jag tror att det till mestadels är en fas som kommer att gå över när de äldre generationerna går bort, och att de kommer bli lite mer likt Sverige.

Sedan är ju USA också producenterna inom den mesta entertainment rent generellt.
Att de producerar 90% av porr köper jag inte, inte alls. Men säkerligen så står dom för en rejäl del.
De gör ju det inom nästan allt. Musik, filmer, spel industrin etc. Så det vore inte särskillt chockerande alls.
De är ju en supermakt, som talar Engelska. Det är rätt naturligt att de är dom största producenterna runt om i världen inom så mycket.
Citera
2015-06-06, 22:58
Bannlyst
Det är alltid bra om människor förstår att det inte finns någon ära och storhet i att "springa" och "hoppa" runt i utomäktenskapliga förhållanden. Detta även sagt och ment före äktenskapet.

Därför ser jag ner på dessa som gör på det viset. I synnerhet män från vissa kulturer som kan vara mycket virila, kanske ljuger med löften om en framtid och bla bla...och hans moster, allt i syfte att bara själv egoistiskt njuta utan tanke på konsekvenserna för den andra partnern, och kommer då kanske att förstöra allt för det paret som var ment att vara tillsammans.
En studie i egoism och lögn.

Trohetslöftet. Nu är det ju så här att ingen är perfekt, det gäller mig med, men det betyder ju inte att man måste göra fel i kubik så att säga. Ta det lugnt med sex utanför det tänkta äktenskapet. Jag tycker inte om varken män eller kvinnor som rusar runt och tror att...vadå ?? . Just det vadå ?!! nä.. då rekommenderar dessa att de håller sig till sin egen sort, och inte "förstör" för alla andra.

Sexhandel med Svenska kvinnor...ja.. vad skall jag säga...inte bra är det ju. Jag ser mest ner på männen som sysslar med detta som världens ohyra ( exakt och sant ), men önskar att kvinnorna förstod att det finns ett värde i att hedra sin kropp mera. Kroppen har kanske "minnen" och är kanske klokare än att bara vara ett stativ för huvudet. Jag kan känna att min kropp har ett "minne" och inte har jag tänkt fylla det minnet med vad som helst.
Senast redigerad av Tors-hammare 2015-06-06 kl. 23:41.
Citera
2015-06-06, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123
Jag tror att en stor del utav detta beror på att de yngre generationerna, gör '' uppror '' mot den äldre som fortfarande är extremt religösa i jämförelse med i Sverige.
Sverige verkar som en ström i jämförelse, där vi kommer överrens rent generellt ( i jämförelse iaf ). Medans USA har en massa instrider, och större grupperingar. Religion har extremt stort inflytande fortfarande, och de yngre generationerna som växte upp med internet och försöker bryta sig ifrån normerna som har satts, kan säkert ta det för långt.
De är inte lika extrema som sina föräldrar. Och försöker säkert att '' slå tillbaks ''.

Deras sexual undervisning är inte samma som våran, och de har stora grupper inom landet som t ex är anti kondomer .... Och försöker att lära abstinens istället.
Och sedan sitter dom och är helt förbluffade när tonåringar blir på smällen och får massa sjukdomar.

Jag tror att det till mestadels är en fas som kommer att gå över när de äldre generationerna går bort, och att de kommer bli lite mer likt Sverige.

Sedan är ju USA också producenterna inom den mesta entertainment rent generellt.
Att de producerar 90% av porr köper jag inte, inte alls. Men säkerligen så står dom för en rejäl del.
De gör ju det inom nästan allt. Musik, filmer, spel industrin etc. Så det vore inte särskillt chockerande alls.
De är ju en supermakt, som talar Engelska. Det är rätt naturligt att de är dom största producenterna runt om i världen inom så mycket.

Tonårsgraviditeter beror på att de knullar runt.
I länder med något mer konservativ sexualsyn som exempelvis Italien och Grekland är problemen mycket mindre än i länder som USA, England, Sverige med mera, eftersom de inte knullar runt lika mycket. I länder i Mellanöstern är det nästan icke-existerande att föda barn utanför äktenskapet. Alltså borde vi hylla Mellanösterns sexualundervisning.

Religion har inte extremt stort inflytande i USA. De har fri abort, bögäktenskap, hånar kristendomen i sin media, sekularism inskriven i grundlagen osv. I länder som Saudiarabien har religion stort inflytande ja. Där halshugger man bögar.

Varför skulle de yngre generationerna utmana normerna? Mönstret är ju snarare att ungdomar från liberala länder (USA, Sverige osv.) beter sig liberalt. Ungdomar från konservativa länder (Mellanöstern) beter sig konservativt.
Ungdomarna följer alltså normerna. De utmanar dem inte.

De unga vuxna i USA är barn till den föräldrageneration som var unga vuxna på 80-talet. Amerikaner hade sex innan äktenskapet då också.

Om USA var kristet skulle självklart deras underhållning och media reflektera det. Men Hollywood, musikindustrin och inte minst porrindustrin sprider istället liberala värderingar. De flesta porrstjärnor kommer från USA. Knappast konservativt. Hur många porrstjärnor kommer från muslimska världen (som är konservativ på riktigt)?
Senast redigerad av Rodriguez89 2015-06-06 kl. 23:04.
Citera
2015-06-06, 23:44
Medlem
Citat:
Tonårsgraviditeter beror på att de knullar runt.
I länder med något mer konservativ sexualsyn som exempelvis Italien och Grekland är problemen mycket mindre än i länder som USA, England, Sverige med mera, eftersom de inte knullar runt lika mycket. I länder i Mellanöstern är det nästan icke-existerande att föda barn utanför äktenskapet. Alltså borde vi hylla Mellanösterns sexualundervisning.

Religion har inte extremt stort inflytande i USA. De har fri abort, bögäktenskap, hånar kristendomen i sin media, sekularism inskriven i grundlagen osv. I länder som Saudiarabien har religion stort inflytande ja. Där halshugger man bögar.

Varför skulle de yngre generationerna utmana normerna? Mönstret är ju snarare att ungdomar från liberala länder (USA, Sverige osv.) beter sig liberalt. Ungdomar från konservativa länder (Mellanöstern) beter sig konservativt.
Ungdomarna följer alltså normerna. De utmanar dem inte.

De unga vuxna i USA är barn till den föräldrageneration som var unga vuxna på 80-talet. Amerikaner hade sex innan äktenskapet då också.

Om USA var kristet skulle självklart deras underhållning och media reflektera det. Men Hollywood, musikindustrin och inte minst porrindustrin sprider istället liberala värderingar. De flesta porrstjärnor kommer från USA. Knappast konservativt. Hur många porrstjärnor kommer från muslimska världen (som är konservativ på riktigt)?

Tjejerna i mellanöstern är väl inte ens tillåtna sexualundervisning och många av dem blir mördade av sina familjer om de har sex före äktenskapet, ska vi hylla det också tycker du?
Likaså ska vi hylla sudiarabien för att de hugger huvudet av bögar? toppen!!! eller hur?

Tonårsgraviditeter är oftast bara ett problem i länder där abort är förbjudet dvs där din heliga konservatism och religion råder för fullt, ex. sydamerika, irland ex.

I Sverige och liknande länder är tonårsgraviditer ett fett undantag, eftersom hör och häpna vi har fri abort, sexualundervisning SAMT god tillgång till preventivmedel.

"I Sverige är det ovanligt att tonåringar föder barn. Födelseantalet har legat på samma nivå de senaste 10 åren efter att tidigare ha minskat under många år, och år 2011 föddes omkring 6 barn per 1000 kvinnor i åldern 15-19 år (Socialstyrelsen, 2014). Fler tonåringar väljer idag att avsluta en graviditet med abort; 64 procent år 1991 jämfört med 77 procent år 2011 (Socialstyrelsen, 2012).
"

http://www.folkhalsomyndigheten.se/amnesomraden/statistik-och-undersokningar/folkhalsoatlas/lab-miljo-och-rapportblad/tonarsaborter/

USA har fler tonårsgraviditeter eftersom de just har en konservativ sexsyn OCH starkt religiöst inflytande samt sämre tillgång till preventivmedel än vad svenska ungdomar har.

Globalt sett är tonårsgraviditeter ett enormt problem, eftersom många unga flickor blir tvångsgifta och/eller våldtagna vid alldeles för ung ålder och många avlider därför av sin graviditet eller i taffligt utförda olagliga aborter.
Och gissa vad det är som tvingar in dem i detta?…jupp religion och konservatism..båda dina darlings.

men antar att vi ska jubla över detta också eller?
Är ju fantastiskt vad konservatismen och religionen gör och har gjort för kvinnorna i världen du.

http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs364/en/
Senast redigerad av ScottWalter 2015-06-07 kl. 00:01.
Citera
2015-06-07, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Tjejerna i mellanöstern är väl inte ens tillåtna sexualundervisning och många av dem blir mördade av sina familjer om de har sex före äktenskapet, ska vi hylla det också tycker du?
Likaså ska vi hylla sudiarabien för att de hugger huvudet av bögar? toppen!!! eller hur?

Hedersmord är knappast normen i Mellanöstern.
Den enda här som har snackat om att hylla bögavrättningar är du.

Dock kan jag knappast påstå att indignationen i den offentliga debatten över att Saudiarabien har dödsstraff för bögeri är särskilt stor. Betydligt värre verkar det vara att Ryssland förbjuder Pride-parader och HBT-propaganda till barn. Halshuggning kanske är mindre homofobiskt.

Citat:
Tonårsgraviditeter är oftast bara ett problem i länder där abort är förbjudet dvs där din heliga konservatism och religion råder för fullt, ex. sydamerika, irland ex.

I Sverige och liknande länder är tonårsgraviditer ett fett undantag, eftersom hör och häpna vi har fri abort, sexualundervisning SAMT god tillgång till preventivmedel.

"I Sverige är det ovanligt att tonåringar föder barn. Födelseantalet har legat på samma nivå de senaste 10 åren efter att tidigare ha minskat under många år, och år 2011 föddes omkring 6 barn per 1000 kvinnor i åldern 15-19 år (Socialstyrelsen, 2014). Fler tonåringar väljer idag att avsluta en graviditet med abort; 64 procent år 1991 jämfört med 77 procent år 2011 (Socialstyrelsen, 2012).
"

http://www.folkhalsomyndigheten.se/amnesomraden/statistik-och-undersokningar/folkhalsoatlas/lab-miljo-och-rapportblad/tonarsaborter/

USA har fler tonårsgraviditeter eftersom de just har en konservativ sexsyn OCH starkt religiöst inflytande samt sämre tillgång till preventivmedel än vad svenska ungdomar har.

USA och England har bland de mest liberala abortlagstiftningarna i världen. Minns inte exakt men det är mer än 20 veckor som är gränsen.

Sverige ligger väldigt högt när det gäller tonårsgraviditeter (det vill säga när man räknar samman både de tonårsgraviditeter som slutar i abort och de som slutar i födsel) jämfört med många andra europeiska länder. Till och med FN har kritiserat Sverige för det höga antalet tonårsgraviditeter.
I Medelhavsländer som exempelvis Italien och Grekland är tonårsgraviditeterna betydligt mer ovanliga.

USA har många tonårsgraviditeter för att de har ett sexualliberalt beteende. Samma sak med Sydamerika. I Sydamerika är de allra flesta barn födda utanför äktenskapet, och i USA är de nog snart över 50% (bland minoriteter har den sedan länge passerat 50% och föga förvånande är tonårsgraviditet vanligare bland svarta och latinos).

USA har gemensamt med europeiska länder som England och Sverige följande: tidig sexdebut och många partners.

Jämförelsevis har länder som Italien och Grekland senare sexdebut och färre partners. Andelen barn som föds utanför äktenskapet i Grekland är den lägsta i EU. Högre i Italien men fortfarande mycket lägre än i länder som Sverige och USA. I Mellanöstern så gott som icke-existerande fenomen (Israel borträknat).

Citat:
Globalt sett är tonårsgraviditeter ett enormt problem, eftersom många unga flickor blir tvångsgifta och/eller våldtagna vid alldeles för ung ålder och många avlider därför av sin graviditet eller i taffligt utförda olagliga aborter.
Och gissa vad det är som tvingar in dem i detta?…jupp religion och konservatism..båda dina darlings.

Är ju fantastiskt vad konservatismen och religionen gör och har gjort för kvinnorna i världen du.

Jo, men i många av dessa länder är det en helt annan sorts problematik. Exempelvis afrikanska länder har många tonårsfödslar till stor del för att de gifter sig tidigare och anser att det är normalt att skaffa familj då, snarare än att det som i europeiska länder handlar om utomäktenskapliga förbindelser.

Förövrigt är tvångsgifte förbjudet enligt kristendomen.
Senast redigerad av Rodriguez89 2015-06-07 kl. 01:10.
Citera
2015-06-07, 01:14
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Så hela världen är full med mansslampor

Tja, varför inte? Det hade ändå inte gjort någon skillnad eftersom att ord utan innebörd inte betyder någonting. En sexuellt framgångsrik och eftertraktad man har ingen anledning att betrakta sig själv som något dåligt och kommer aldrig att göra det heller.

Med tanke på att kvinnor själva attraheras av sådana män så känns det bara otroligt krystat och effektsökande.
Citera
2015-06-07, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter

"

Jag är smått imponerad av era ( du och Rodriguez89 ) kunskaper om världsläget kring sex och samlevnad. Själv har jag för lite kunskaper ifråga för att göra tvärsäkra påståenden.

Alla gör som man vill i grund och botten.

Vissa religioner kan vara bra i det att det kan ( om sund religion och det sköts av bra personer ) ge en guide för de personer som inte är så starka i sin väntan på den rätta, utan förleds lättare av de listiga, omoraliska, ljugande översexuella med extrem egoism.

En liknelse och metafor till vissa religioners riktlinjer skulle kunna vara, ge bra riktlinjer från myndigheter och bra mat i butikerna till de okunniga som förleds lättare och inte är så starka i sin karaktär, dessa personer kan annars bli runda med konsekvenser.

Vissa kanske kan förledas lättare och saknar ibland förståelsen av konsekvenserna av sina handlingar.

En del "missbruk" av makt har skett i religionens namn, och avskyvärt är det. Men likafullt gillar jag inte liberalismen som menar att "allting funkar". Varför gillar jag inte det ??

Därför att den jag tänker dela livet med vill jag fylla minnen med, i huvudet och kroppen, och då tycker jag inte att det duger att hon har "hoppa" runt och har "minnen" från fullt av ex-grabbar med attityden "än sen då ?". Inte för mycket, helst inga, men jag försöker vara realist också

Jag har synen att äktenskap skall vara något fint mellan de två tilltänkta som var ment att bli.
Fina minnen av när man går på stranden, fina och speciella stunder, alla kyssar och alla skratten, all kärleksbedyrande. Då vill jag ju inte gärna att hon har gjort flera repriser före mig med andra, om ni förstår vad jag menar ? Så....flinka snubbar som då rusar omkring och "förstör" ser jag inte milt på. Ett uttryck för extrem egoism, noll stil och hänsynslöshet. Men visst, det finns kanske tjejer som tycker att dessa "nötter" är intressanta, men det är inte min trolovade, det kan jag försäkra er.

Så min konklusion är: Alla gör som de vill, men mitt tips, tänk på konsekvenserna också. Frihet under ansvar.

On T. Varför jag inte moraliserar kvinnorna som gör valet att tjäna stora pengar på sexhandel är för att det är ett eget beslut, deras frihet, och de kan säkert hitta många killar som vill bli deras man i framtiden. Men min fru blir de aldrig. Det har inte bara med det som många tror, det fysiska, utan kanske lika mycket eller mer med vilket omdöme de visar. Vilka preferenser de visar till mig, lyx och flärd för att ge ovärdiga typer sin kropp under en viss tid.

( Min syn på de sexhandlande männen är låg överlag, men de flesta har förmodligen ett värde ekvivalent med ett rutet lingon )

Men man gör som man vill, säger jag till de kvinnor som säljer sex

( jag pratar om kvinnorna som gör detta för stora pengar och ofta kanske har ett val ( tex. Svenskorna ), inte om de i nöd, de har jag en betydligt mildare syn på )
Senast redigerad av Tors-hammare 2015-06-07 kl. 02:26.
Citera
2015-06-07, 03:06
Medlem
Frodo64s avatar
Där snackar vi om att värdigheten är som bortblåst. Att knulla en 65 årig rysk affärsman för att få en fin väska. Jag trodde inte att detta förekom i den här graden, vad hände med alla östeuropeiska brudar som dominerade marknaden?

Citat:
nej män och kvinnor är inte "kopplade på olika sätt". Vi lever i ett samhälle som har upparbetade normer. Andra samhällen existerar på jorden med andra normer, ergo dessa saker är inte genetiska.

Män och kvinnor har båda en sexualitet som existerar oavsett ev. sexbrott de blivit utsatta för.
Att kvinnor "knullar" beror på deras sexualitet precis samma som varför män "knullar".

"pissluder" är en fördom och härskarteknik för att kränka kvinnlig sexualitet. kvinnor är varken "pissiga" eller "luder" mer än män för att de har sex när de själva vill ha sex. Den synen och önskan att stämpla kvinnor är det pissiga i sig.

Att det sen existerar begrepp och företeelser som prostitution, porr, våldtäkt, sexuella trakasserier och konstant nedvärdering och bespottning av kvinnor som har sex samt objektifiering av kvinnor beror på ca 2000 år av manlig överordning och kontrollerande av kvinnor.
"Skadade" kvinnor må möjligen synas i dessa branscher i högre grad än andra kvinnor, men skadade män syns å andra sidan också i denna bransch men då på andra sidan. pedofiler, våldtäktsmän, groomers etc.
Män och kvinnor har olika strategier för att uthärda "skador"…kvinnor vänder det inåt och blir självdestruktiva, män vänder det utåt och skadar andra.

kvinnor har absolut individualism i samma grad som män på +25, idioti och tro något annat och bevisar bara att du knappast varit i närheten av speciellt många kvinnor i ditt liv.
.
Du menar alltså att dessa normer har gjort så att män till exempel har en starkare kroppsbyggnad och kan hantera psykisk smärta i större utsträckning än vad kvinnor kan? Nej, det är inte något som samhället har hittat på. Det är så vi blev skapade.

Nu när du drog upp det här med "härskartekniker" så började jag garva jävligt högt. Kanske inte så smart då klockan är 03:02 men ändå, det var så kul så jag inte kunde hindra det. Ett så kallat "pissluder" är inte vad du tror att det syftar på, du tror att begreppet inkluderar alla kvinnor. Nej, det syftar på den lilla delen av alla kvinnor som horar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in