Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Tjejerna i mellanöstern är väl inte ens tillåtna sexualundervisning och många av dem blir mördade av sina familjer om de har sex före äktenskapet, ska vi hylla det också tycker du?
Likaså ska vi hylla sudiarabien för att de hugger huvudet av bögar? toppen!!! eller hur?
Tonårsgraviditeter är oftast bara ett problem i länder där abort är förbjudet dvs där din heliga konservatism och religion råder för fullt, ex. sydamerika, irland ex.
I Sverige och liknande länder är tonårsgraviditer ett fett undantag, eftersom hör och häpna vi har fri abort, sexualundervisning SAMT god tillgång till preventivmedel.
"
I Sverige är det ovanligt att tonåringar föder barn. Födelseantalet har legat på samma nivå de senaste 10 åren efter att tidigare ha minskat under många år, och år 2011 föddes omkring 6 barn per 1000 kvinnor i åldern 15-19 år (Socialstyrelsen, 2014). Fler tonåringar väljer idag att avsluta en graviditet med abort; 64 procent år 1991 jämfört med 77 procent år 2011 (Socialstyrelsen, 2012).
"
http://www.folkhalsomyndigheten.se/amnesomraden/statistik-och-undersokningar/folkhalsoatlas/lab-miljo-och-rapportblad/tonarsaborter/
USA har fler tonårsgraviditeter eftersom de just har en konservativ sexsyn OCH starkt religiöst inflytande samt sämre tillgång till preventivmedel än vad svenska ungdomar har.
Globalt sett är tonårsgraviditeter ett enormt problem, eftersom många unga flickor blir tvångsgifta och/eller våldtagna vid alldeles för ung ålder och många avlider därför av sin graviditet eller i taffligt utförda olagliga aborter.
Och gissa vad det är som tvingar in dem i detta?…jupp religion och konservatism..båda dina darlings.
men antar att vi ska jubla över detta också eller?
Är ju fantastiskt vad konservatismen och religionen gör och har gjort för kvinnorna i världen du.
http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs364/en/
Jag är smått imponerad av era ( du och Rodriguez89 ) kunskaper om världsläget kring sex och samlevnad. Själv har jag för lite kunskaper ifråga för att göra tvärsäkra påståenden.
Alla gör som man vill i grund och botten.
Vissa religioner kan vara bra i det att det kan ( om sund religion och det sköts av bra personer ) ge en guide för de personer som inte är så starka i sin väntan på den rätta, utan förleds lättare av de listiga, omoraliska, ljugande översexuella med extrem egoism.
En liknelse och metafor till vissa religioners riktlinjer skulle kunna vara, ge bra riktlinjer från myndigheter och bra mat i butikerna till de okunniga som förleds lättare och inte är så starka i sin karaktär, dessa personer kan annars bli runda med konsekvenser.
Vissa kanske kan förledas lättare och saknar ibland förståelsen av konsekvenserna av sina handlingar.
En del "missbruk" av makt har skett i religionens namn, och
avskyvärt är det.
Men likafullt gillar jag inte liberalismen som menar att "allting funkar". Varför gillar jag inte det ??
Därför att den jag tänker dela livet med vill jag fylla minnen med, i huvudet och kroppen, och då tycker jag inte att det duger att hon har "hoppa" runt och har "minnen" från fullt av ex-grabbar med attityden "än sen då ?". Inte för mycket, helst inga, men jag försöker vara realist också
Jag har synen att äktenskap skall vara något fint mellan de två tilltänkta som var ment att bli.
Fina minnen av när man går på stranden, fina och speciella stunder, alla kyssar och alla skratten, all kärleksbedyrande. Då vill jag ju inte gärna att hon har gjort flera repriser före mig med andra, om ni förstår vad jag menar ? Så....flinka snubbar som då rusar omkring och "förstör" ser jag inte milt på. Ett uttryck för extrem egoism, noll stil och hänsynslöshet. Men visst, det finns kanske tjejer som tycker att dessa "nötter" är intressanta, men det är inte min trolovade, det kan jag försäkra er.
Så min konklusion är: Alla gör som de vill, men mitt tips, tänk på konsekvenserna också. Frihet under ansvar.
On T. Varför jag inte moraliserar kvinnorna som gör valet att tjäna stora pengar på sexhandel är för att det är ett eget beslut, deras frihet, och de kan säkert hitta många killar som vill bli deras man i framtiden. Men min fru blir de aldrig. Det har inte bara med det som många tror, det fysiska, utan kanske lika mycket eller mer med vilket omdöme de visar. Vilka preferenser de visar till mig, lyx och flärd för att ge ovärdiga typer sin kropp under en viss tid.
( Min syn på de sexhandlande männen är låg överlag, men de flesta har förmodligen ett värde ekvivalent med ett rutet lingon )
Men man gör som man vill, säger jag till de kvinnor som säljer sex
( jag pratar om kvinnorna som gör detta för stora pengar och ofta kanske har ett val ( tex. Svenskorna ), inte om de i nöd, de har jag en betydligt mildare syn på )