• 1
  • 2
2005-10-11, 22:19
Medlem
Boris The Blades avatar
De kommer mycket nya snusmärken nu med gulliga smaker o i portion, bara för att locka rökare att börja snusa. Men när ska de komma nytt snus för snusare? Snusare har blivit bortglömda...
Citera
2005-10-12, 00:58
Medlem
Salorms avatar
Jag skulle aldrig överge mitt General Snus för något ändå.
Vad för snus vill en snusare ha menar du? Ju mer jag läser din post ju konstigare tycker jag den är bara för det. Om du vill testa skumma portionsnusar för rökare kan du väl göra det fastän du inte röker? Eller är du irriterad pga att ett företag som tjänar grova pengar på att få fler att använda deras produkt försöker stjäla kunder från andra företag för att tjäna ännu mer grova pengar?
Citera
2005-10-12, 02:20
Medlem
Haanzs avatar
Finns väl inte så mycket att utveckla på snusfronten direkt... som du säger, all dessa nya smaker är ju inget vi snusare attraheras av utan snarare folk som aldig provat "riktigt" snus (som ju är gott )
Citera
2005-10-12, 02:28
Medlem
Boris The Blades avatar
De kanske var lite flummigt skrivet. Jag skulle aldrig överge Ettan men de är alltid roligt att prova på nåt nytt då och då, inte portionsnus med hallonsmak utan snus för snusare, kanske nåt häftigt snus som fräter ett hål genom läppen 10 ggr snababre än vanligt snus.. .

Dom har glömt bort snusaren i den desperata jakten på alla rökare som försöker sluta..
Citera
2005-10-12, 22:00
Medlem
Nefuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boris The Blade
De kanske var lite flummigt skrivet. Jag skulle aldrig överge Ettan men de är alltid roligt att prova på nåt nytt då och då, inte portionsnus med hallonsmak utan snus för snusare, kanske nåt häftigt snus som fräter ett hål genom läppen 10 ggr snababre än vanligt snus.. .

Dom har glömt bort snusaren i den desperata jakten på alla rökare som försöker sluta..

Smakas skruf tranbär, smakar bränd hallonsylt!

Där har vi något för män!
Citera
2005-10-14, 05:58
Medlem
Boris The Blades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nefus
Smakas skruf tranbär, smakar bränd hallonsylt!

Där har vi något för män!

Snus där man ersätter vattnet med meskalin eller absint skulle va nåt..

Hur skulle ditt drömsnus vara?
Citera
2005-10-15, 19:02
Medlem
SpongeBongs avatar
Citat:
Snus där man ersätter vattnet med meskalin eller absint skulle va nåt..

Hur skulle ditt drömsnus vara?

Haha då skulle alla gå runt trippade, hur tror du det skulle funka egentligen?
Absint kanske går bra, när man inte kör bil.
Mitt drömsnus skulle vara som ett portionsnus fast hasch löst i fett blandat med lite tobak. Så safterna som man sväljer ner blir man stenad på, fast det tar ett tag innan det slår på. Det som är bra är att det kommer lite hela tiden under lång tid så man kan ha inne snuset några timmar tills allt är utsuget
Citera
2005-10-19, 08:54
Medlem
Boris The Blades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpongeBong
Haha då skulle alla gå runt trippade, hur tror du det skulle funka egentligen?
Absint kanske går bra, när man inte kör bil.
Mitt drömsnus skulle vara som ett portionsnus fast hasch löst i fett blandat med lite tobak. Så safterna som man sväljer ner blir man stenad på, fast det tar ett tag innan det slår på. Det som är bra är att det kommer lite hela tiden under lång tid så man kan ha inne snuset några timmar tills allt är utsuget

Har du provat denna mystiska blandning?
Citera
2005-10-26, 22:09
Medlem
SpongeBongs avatar
Citat:
Har du provat denna mystiska blandning?

Nej tyvärr inte, det vara bara något jag kom på . Men det skulle vara roligt att testa, man lär ju vara stenad jävligt länge om det är bra grejer i den hemmagjorda snusen. Vid närmare eftertanke tycker jag nog det skulle funka bättre som löst snus med väldigt lite fett i så det håller ihop bra. Då går man inte miste om nått, den löses sakta upp och man sväljer lite under lång tid tills man svalt hela snusen.
Citera
2005-10-26, 23:21
Medlem
Boris The Blades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpongeBong
Nej tyvärr inte, det vara bara något jag kom på . Men det skulle vara roligt att testa, man lär ju vara stenad jävligt länge om det är bra grejer i den hemmagjorda snusen. Vid närmare eftertanke tycker jag nog det skulle funka bättre som löst snus med väldigt lite fett i så det håller ihop bra. Då går man inte miste om nått, den löses sakta upp och man sväljer lite under lång tid tills man svalt hela snusen.

Posta de i cannabisforumet. Säkert många som behöver en booster när dom ska hålla tal inför en stor folksamling i en lokal där rökning är förbjuden
Citera
2005-10-26, 23:49
Medlem
iommis avatar
snus är snus, och antingen är man snusare eller rökare (eller både och?)

i alla fall, det är en helt ny marknadsandel som tobaksbolagen försöker snärja åt sig nu- uppgivna rökare som antagligen gjort ett val en gång i livet; börja röka eller börja snusa - blä, jag väljer rökning för det gör mig inte så hög och är inte lika äckligt. nu när rökning på krogen ör förbjudet så vill de vinna över snusfientliga rökare att börja snusa - därav smakerna som erbjuds (mint, bärsmaker och annat trams). visst - det gäller inte för alla, många gillar nog ettan och rapé etc och är parallellt med detta rökare. således är det logiskt att satsa på de som inte gillar ettan och rapé .. ett nytt marknadssegment.

där har du svaret.
Citera
2005-10-27, 10:59
Medlem
Boris The Blades avatar
Dom kan förlora marknadsandelar också. dvs de som snusar "riktigt" snus om de bara finns fjortissnus att välja på i affärerna..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in