Ja vänner jag har inte haft möjlighet till att svara förens nu pga förhinder och ber så mycket om ursäkt för det
Jag har gott över helt till stark grovsnus och även att vape'a sen dess med 100% framgång hitintills, vilket inte kanske inte riktigt är the real deal riktigt än sålänge, men det är bättre idag än igår, och bättre igår än i förrgår

Apropå en annan sak så finns ju även ämnen i tobaken som gör den mer beroende framkallande än nikotin tillsatt bla av den anledningen sjukt nog, ned en ursäkt om att det är för att tobaken tex skall kunna brinna lättare..
Jag tror även det gör att det inte bara är en småsak att gå över från cigg till snus av just denna anledning när det egentligen borde vara sak samma
Mina lungor är redan lite bättre och jag hoppas den trenden sitter i så jag blir mer och mer återställd, mao verkar vape + snus kunna vara en väldigt bra kur mot bronkit i tidigare stadium.
Jag förstår att det kan vara jobbigt att sluta röka efter 10+ år, men det är inte så svårt att det ens går att jämnföra med tex en Opiater, Bensodiazepiner, Lyrica, Kokain, Amfetamin, osv avtändningar som det tyvärr skrivs om flitigt överallt när man försöker läsa på lite mer om tobak på nätet haha, djävla stolpskott det finns därute som nedgradera en riktig beroendeproblematik för personer som verkligen är ute på svag is
på riktigt
Tack för alla givande råd och att ni tog er tid
MvH @killes