2017-02-13, 20:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Är du helt född i farstun???

Kvinnor betalar redan för sitt oskyddade sex om det leder till befruktning, alldeles oavsett om de väljer abort eller att föda.

Ruska nu på dig bölpelle.

De betalar inte för sitt oskyddade sex om de väljer abort och ni krävde just att mannen måste betala för sitt oskyddade sex. Abort kostar pengar och om er formulering används även för kvinnan borde hon betala för den abort hon beställer. Om sedan även mannen vill ha aborten borde förstås han dela kostnaden men inte annars och kostnaden borde med er formulering inte läggas på skattebetalarna.

Som väntat kom du inte med något citat där du visar att jag har argumenterat inkonsekvent din halmgubbe.
Citera
2017-02-13, 20:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
De betalar inte för sitt oskyddade sex om de väljer abort och ni krävde just att mannen måste betala för sitt oskyddade sex. Abort kostar pengar och om er formulering används även för kvinnan borde hon betala för den abort hon beställer. Om sedan även mannen vill ha aborten borde förstås han dela kostnaden men inte annars och kostnaden borde med er formulering inte läggas på skattebetalarna.

Som väntat kom du inte med något citat där du visar att jag har argumenterat inkonsekvent din halmgubbe.
Kom igen när du vet vad du pratar om.
Citera
2017-02-13, 21:02
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Kom igen när du vet vad du pratar om.

Okej du kunde inte invända mot något jag skrev och du kunde heller inte styrka att jag sagt något som var inkonsekvent. Enda utvägen blir då ett sådant här inlägg, du har visat att du använder den strategin förr.
Citera
2017-02-13, 21:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Okej du kunde inte invända mot något jag skrev och du kunde heller inte styrka att jag sagt något som var inkonsekvent. Enda utvägen blir då ett sådant här inlägg, du har visat att du använder den strategin förr.
Att inte ge dig en lista på de faktiska summor som en abort innebär och som kvinnan får betala utan nöja sig med att konstatera att du inte vet vad du pratar om är ett uttryck för att jag tröttnat på ditt gråtrunkande och insett att du inte är mottaglig för någon som helst information.

Inget annat.
Citera
2017-02-13, 21:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Att inte ge dig en lista på de faktiska summor som en abort innebär och som kvinnan får betala utan nöja sig med att konstatera att du inte vet vad du pratar om är ett uttryck för att jag tröttnat på ditt gråtrunkande och insett att du inte är mottaglig för någon som helst information.

Inget annat.

Kvinnan betalar inte för sin abort själv eller hur, det är vi skattebetalare som står för den största delen av det och detta kan väl inte ens du stoppa huvudet i sanden för?

Om det borde vara så eller inte kan förstås diskuteras men om man använder ert argument om att män måste betala för sitt oskyddade sex även på kvinnor så borde förstås hon betala för den abort hon beställer.
Citera
2017-02-13, 21:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Kvinnan betalar inte för sin abort själv eller hur, det är vi skattebetalare som står för den största delen av det och detta kan väl inte ens du stoppa huvudet i sanden för?
Vilket är skilt från att kvinnan inte får betala --- vilket mannen slipper.
Citera
2017-02-13, 21:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vilket är skilt från att kvinnan inte får betala --- vilket mannen slipper.

Kvinnan betalar inte det aborten kostar, förnekar du det?
Citera
2017-02-13, 21:46
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Kvinnan betalar inte det aborten kostar, förnekar du det?
Jag tror kvinnan betalar som vid ett vanligt läkarbesök. Så en abort går väl på mellan 500 - 1000 spänn eller nått sånt.
Citera
2017-02-13, 21:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jag tror kvinnan betalar som vid ett vanligt läkarbesök. Så en abort går väl på mellan 500 - 1000 spänn eller nått sånt.

Det fulla priset för en abort är garanterat långt mycket mer än 1000 kr. Enbart alla samtal innan och efter aborten kommer kosta betydligt mer än så.
Citera
2017-02-13, 22:13
Medlem
Citat:
Det fulla priset för en abort är garanterat långt mycket mer än 1000 kr. Enbart alla samtal innan och efter aborten kommer kosta betydligt mer än så.

Man får heller inte glömma kostnaderna för offrets depression och psykiska trauma.
Citera
2017-02-14, 14:18
Medlem
Citat:
Nej, jag tänker inte att man skall betala med egna medel. Abort är inget som skall vara tillgängligt beroende på ekonomiska tillgångar. Det är väl precis tvärtom, den men ingen ekonomi eller liten marginal är ofta den som kan tvingas göra överväganden av just de orsakerna när det gäller föda eller inte föda.

Så om man är slarvig, alltså att man använder abort som en backup-plan för att knulla oskyddat, då ska skattebetalarna stå för ens självpåtagna behov?
Citera
2017-02-14, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är väl snarare du som har svårt med logiken här..

Ja, jag upprepar en kivnna har MER råd med att ligga utan skydd än vad en man har. Är hon och hennes kropps cykler som i princip styr om där ska bli en graviditet eller inte/ om där ska bli barn eller inte och HON har ju betydligt bättre koll på detta oftast än vad en vilt främmande man har. Alltså kan hon "slarva" ligga utan skydd då och då. men aldrig han. Han är nämligen fertil hela tiden.
Så jag vidhåller, ligga utan skydd som man med främmande kivnnor med kunskapen om att man absolut INTE vill bli farsa eller bli underhållsskyldig för ett barn, så ja då är man mer idiot än vad som är nyttigt.
Kvinnor är bara idioter om de ligger utan skydd runt ägglossning med vetskapen att de absolut INTE vill ha barn och inte har möjlighet komma åt ett dagen efter piller eller avskyr tanken på att tvingas göra abort...ok?

Fattar du nu?

Du får ta diskussionen med Micro113 om säkra perioder jag orkar inte diskutera samma sak med två personer som har tolkningsföreträde men som säger motstridiga saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in