2015-05-20, 14:12
Medlem
Hej!

Jag satt och spelade Age of Empires 2 en kväll på min stationära datorn som är rätt gammal (2008) och allt funkar bra som vanligt som den alltid gjort sedan dag ett, jag lade sedan ned spelet för paus och satte datorn på vila. När jag kom tillbaka och väckte datorn igen via musen så var grafiken på datorn helt förstörd!

Det är svårt att beskriva men allt ser helt förstört ut, försökte bland annat starta World of Warcraft men misslyckades där det stod "Your graphic" något.

Vad har hänt? Vad ska jag göra? Är det grafikkortet som är problemet?
Citera
2015-05-20, 14:25
Medlem
Rejals avatar
Det mest sannolikheta är att det OS du använder dig av anpassar sig efter gamla program. OS justerar ibland dina grafikinställningar för att kunna köra program så optimalt som möjligt. Det du skulle kunna göra är bara att starta om datorn. Om det inte löser sig kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Citera
2015-05-20, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rejal
Det mest sannolikheta är att det OS du använder dig av anpassar sig efter gamla program. OS justerar ibland dina grafikinställningar för att kunna köra program så optimalt som möjligt. Det du skulle kunna göra är bara att starta om datorn. Om det inte löser sig kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Okej! Vad är OS?

Jag har testat starta om datorn genom bland annat koppla ur allt och sätta in allt igen men utan resultat. Tack i alla fall för svar!
Citera
2015-05-20, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Okej! Vad är OS?

Jag har testat starta om datorn genom bland annat koppla ur allt och sätta in allt igen men utan resultat. Tack i alla fall för svar!

Operativsystem.

Ta hem dom senaste drivarna till grafikkortet.
Citera
2015-05-21, 14:43
Medlem
Låter som trasigt grafikkort i mina ögon.
Citera
2015-05-21, 18:24
Medlem
Bull10s avatar
Ditt grafikkort lär ha gått sönder, det kan hända när som helst, ditt kort är ju 7år gammalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in