Citat:
Ursprungligen postat av
Anonyma-Klubben
Både metylfenidat och Strattera är bättre i stimulerande syfte än vad Voxra någonsin skulle vara, dessutom är Voxra onödigt dyrt och ger många gånger nedsatt kognitiv funktion p.g.a. sin icke optimala farmakodynamiska profil. Återupptagshämningen av dopamin är för låg vilket ger dassiga effekter.
Ta du och ordna Elvanse (lisdexamfetamin), du har ju ADHD så det borde gå att ordna på ett par minuter.
Jo det skulle varit fenomenalt att få pröva Elvanse, prövat amfetamin (tjack) tidigare (kapslade 40mg av minst 70% amfetamin), minskade min ångest och oro, något som översteg mina förväntningar.
Saken är den också med concerta jag tar upplever jag bara "sådär bra" i effekten, hjälper inte min ADHD och ökar min ångest något, men nuvarande läkare verkar tycka det räcker gott och väl med nuvarande mediciner och att jag kan gå och ta ett jobb eller något..
Har försökt finna privat psykiatriker i området jag bor (Malmö-området) till ingen lycka, de fåtalet jag funnit har alla varit upptagna/tar inte emot nya patienter, så som det ser ut nu lär jag nog inte få Elvanse utskrivet.