2015-05-19, 11:50
Medlem
Mina 3 stockar från snusbolaget har anlänt till uthämtningsstället idag. Gör det något om man hämtar det imorgon?

Tänker så att snuset inte är jävligt torrt imorgon? Kan inte åka in till stan idag.
Någon med erfarenhet?
Citera
2015-05-19, 11:56
Medlem
kinesarsles avatar
Om du undrar om snus blir dåligt på en dag kan man ju undra varför du ens köper snus. Det klarar sig.
Citera
2015-05-19, 12:12
Medlem
Kentaklumpfots avatar
Hade du tänkt snusa upp tre stockar på en dag? Antar att du inte tänkt det. Då undrar jag; Hur tror du att butikerna förvarar allt snus när det är fullt i kylen?
Citera
2015-05-19, 12:14
Medlem
SkepticalHippos avatar
Ja herregud, självklart klarar det sig. Om det ligger rumstempererat i några veckor så kan det börja bli risk för att det är något torrare, men ett dygn hit eller dit med ett gäng oöppnade dosor gör ingen skillnad alls. Dessutom har de troligen färskt snus i sina lager så det är snarare troligt att det kommer vara färskare än det du köper i butiker.

Du måste vara en snabb och konsekvent snusare. Jag har mina dosor öppnade i handväskan i upp till två veckor då jag råkar glömma bort en dosa tillfälligt och tar en ny i stället. Det blir absolut något torrare men absolut inte obrukbart.

Citat:
Ursprungligen postat av Kentaklumpfot
Hade du tänkt snusa upp tre stockar på en dag? Antar att du inte tänkt det. Då undrar jag; Hur tror du att butikerna förvarar allt snus när det är fullt i kylen?

Ditt inlägg haltar dock. Har jobbat på mack samt matbutik och kan svara på den frågan: Leverantören kör ut snusen i kylbilar. De förvaras sedan i kylrum. Åtminstone de mer seriösa leverantörerna, som Swedish Match, har förvaring i kylrum som krav på de som ska sälja deras produkter eftersom de annars kan behöva ersätta köparen för snuset om det förvarats fel.

Men som sagt, några dagar hit och dit är skitsamma.
Senast redigerad av SkepticalHippo 2015-05-19 kl. 12:18.
Citera
2015-05-19, 12:46
Bannlyst
nej dina 3 stockar snus kommer att torka innan imorgon, du måste nog skynda dig och hämta det och snusa upp innan det blir kväll

sluta trolla, ingen är så korkad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in