2015-05-18, 16:08
Medlem
Deeptroaths avatar
Hej!

Jag byggde en dator häromdagen. Har ett Msi Z97S SLI moderkort samt ett Msi Gtx970 skärmkort.

När jag köpte delarna tyckte både mina vänner och de i butiken att jag kunde skippa cd-läsare vilket jag gjorde.

Men, jag får alltså inte upp någon bild på min skärm, utan det står bara ''No signal''
Jag har prövat både DVI, VGA och HDMI. i manualen står det att jag behöver en läsare för att kunna köra drivrutinerna på skivan. Både på moderkortet och grafikkortet.

Har windows på Usb men har inte ens kommit så långt. Allting är rätt kopplat enligt manualen och datorn startar fint det är bara skärmen som inte vill ge med sig.

Någon vänlig själ som vet vad mitt problem är ? Hade suttit otroligt stort pris på det.

MVH

Deeptroath
Citera
2015-05-18, 16:18
Medlem
annanmedlems avatar
Även om du hade en cd-läsare hur skulle de installera någon drivrutin om du vare sig hade windows installerat eller för den delen kunde se något?

Vettefan varför du inte får någon bild. Du får aldrig upp någon biosskärm först heller?

Är det en processor med inbyggd grafik så du hade kunnat ansluta till någon grafikutgång från moderkortet? Isf kan du kanske få bild den vägen och gå in i BIOS och välja att pci-express/dedikerade grafikkortet skall vara det primära istället om det inte redan är det.
Citera
2015-05-18, 16:20
Medlem
Deeptroaths avatar
Jag får varken upp bild på grafikkortet eller moderkortet. Prövat bägge två :S
Citera
2015-05-18, 16:52
Medlem
Naijjkos avatar
Just en svart skärm kan bero på så många olika saker. Men Minne och nätagg skulle jag titta först.

Du har antagligen flera ram minnesstickor testa att starta datorn med bara en sticka i taget och testa igenom alla.

Testa även att ta bort grafikkortet och använd det inbyggda grafikkortet i moderkortet.
Citera
2015-05-18, 17:34
Medlem
Har du använt ESD-skydd vid monteringen?
Citera
2015-05-18, 22:34
Medlem
Deeptroaths avatar
Drog ut kablarna från nätagget och satte in dem igen. Återställde även det där batteriet på moderkortet. Då fungerade det igen. Tack alla för svar!
Citera
2015-05-19, 00:52
Medlem
annanmedlems avatar
Antagligen satt väl någon inte riktigt i då
Ha så kul
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem