Jag byggde en dator häromdagen. Har ett Msi Z97S SLI moderkort samt ett Msi Gtx970 skärmkort.
När jag köpte delarna tyckte både mina vänner och de i butiken att jag kunde skippa cd-läsare vilket jag gjorde.
Men, jag får alltså inte upp någon bild på min skärm, utan det står bara ''No signal''
Jag har prövat både DVI, VGA och HDMI. i manualen står det att jag behöver en läsare för att kunna köra drivrutinerna på skivan. Både på moderkortet och grafikkortet.
Har windows på Usb men har inte ens kommit så långt. Allting är rätt kopplat enligt manualen och datorn startar fint det är bara skärmen som inte vill ge med sig.
Någon vänlig själ som vet vad mitt problem är ? Hade suttit otroligt stort pris på det.
Även om du hade en cd-läsare hur skulle de installera någon drivrutin om du vare sig hade windows installerat eller för den delen kunde se något?
Vettefan varför du inte får någon bild. Du får aldrig upp någon biosskärm först heller?
Är det en processor med inbyggd grafik så du hade kunnat ansluta till någon grafikutgång från moderkortet? Isf kan du kanske få bild den vägen och gå in i BIOS och välja att pci-express/dedikerade grafikkortet skall vara det primära istället om det inte redan är det.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!