Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-05-18, 15:22
Medlem
Jag får ofta känslan att vissa människor här på flashback, medvetet eller omedvetet, söker efter svaga personer som de kan trycka ner. Jag tycke detta är rätt otäckt eftersom många skriver på flashback för att de verkligen inte mår bra och inte har någon annanstans att vända sig. Just här i "psykisk hälsa" delen är en del till och med självmordsbenägna. Man öppnar upp och beskriver sina problem och bemöts av folk som verkar leta efter svagheter och hugger på dem.

En del motiverar sig med att folk som mår dåligt behöver höra obekväma sanningar. Detta kan jag hålla med om. Ofta är lösningen något som är svårt att ta men det är ju ofta uppenbart att dessa "sanningssägare" inte har en susning och bara skiter ur sig en åsikt som trycker ner den som behöver hjälp. När man mår som sämst så kanske inte mer skit är det man behöver heller. En människa som är riktigt ömtålig bör man enligt mig vara försiktig med så man inte driver den över gränsen.

Är det någon som läser detta och känner igen sig och vill dela med sig? Jag skulle vilja veta hur dessa människor tänker och hur de egentligen mår. Om du inte vill outa dina dunkla motiv så kan du väl skapa ett nytt konto just för den här tråden. Många mer "seriösa" mobbare har väl redan flera konton så ni kan ju bara dra ett konto ur hatten och svara.

Jag skriver etta för att jag verkligen älskar flashback och jag tycker det ger mig så mycket att ta av sånt som folk normalt inte pratar om.

Jag vill understryka att det jag framför allt är intresserad av är de aspekter som rör psykisk hälsa. Hur mår dessa personer och vad driver dem?
Citera
2015-05-18, 15:51
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Det är svaga människor som behöver trycka ner för att dom mår dåligt av sig själva.
Citera
2015-05-18, 16:10
Medlem
yggdrazils avatar
Har du några exempel? Det är inte alla som framstår på det sätt de faktiskt känner sig.
Citera
2015-05-18, 16:12
Medlem
Jag kan tycka att det är en hel del tjafs på Flashback och ibland får jag känslan av att det finns de som tycker att det är roligt att kritisera och komma med påhopp. Jag skulle gissa att dessa personer inte mår så bra själva och därför håller på och skapar dålig stämning. Jag tycker också att Flashback är ett bra ställe att skriva av sig på och få tips och råd från andra medlemmar. Många vågar nog mer på nätet än i verkliga livet, det är lättare att vara elak på ett internetforum än öga mot öga. Det är klart att det ibland kan bli lite hetsigt speciellt om det är ett ämne som berör många och där det finns många olika åsikter. Ibland kanske man inte skriver så genomtänkta saker för att man själv blir irriterad.
Citera
2015-05-18, 16:29
Medlem
H1ONEs avatar
Det var bra försök till manipulation. Du är väldigt duktig på att manipulera.

Jag ska leka djävulens advokat och ta fram det egentligen rör sig i TS huvud, följ med!

Citat:
Ursprungligen postat av IngenViktig
Jag får ofta känslan att vissa människor här på flashback, medvetet eller omedvetet, inte går på mina manipulationsförsök. Jag tycke detta är rätt otäckt eftersom många skriver på flashback för att de verkligen inte går på mina manipulationsförsök och jag har ingen annanstans att manipulera på. Just här i "psykisk hälsa" delen och här kommer ett laddat ord som jag kan manipulera era känslor med, hålll i hatten, självmordsbenägna. Jag manipulerar så gott jag kan och målar upp en falsk bild av mina "problem" och bemöts av folk som verkar se igenom min fasad och hugga ner mina försök till manipulation.

En del motiverar sig med att jag behöver höra den obekväma sanningen om mina manipulationsförsök. Detta kan jag hålla med om. Ofta är lösningen något som är svårt att ta men det är ju ofta uppenbart att dessa "sanningssägare" inte har gått på mina manipulationsförsök och bara skiter ur sig en åsikt som trycker ner mig, sanningen. När jag mår som sämst så kanske inte mer skit i form av sanningen är det jag behöver heller. En människa som är riktigt ömklig som jag bör man enligt mig vara försiktig med så man inte driver den över gränsen till att försöka mer desperat att manipulera, typ starta denna tråd.

Är det någon som läser detta och har gått på mitt försök att manipulera? Jag skulle vilja diktera hur dessa människor ska tänka och hur de ska egentligen må. Om du inte vill outa mina dunkla motiv så kan du väl skapa ett nytt konto just för den här tråden, för att slösa bort tid. Många mer "seriösa" mobbare har väl redan flera konton så ni kan ju bara dra ett konto ur hatten och svara.

Jag skriver etta för att jag verkligen älskar att manipulera på flashback och jag tycker det ger mig så mycket att ta från andra deras tid.

Jag vill understryka att det jag framför allt är intresserad av är de aspekter som rör psykisk hälsa. Hur mår jag och vad driver mig?

Du som läser kan lugnt återgå till hur du mådde innan TS manipulerade dina känslor.
Citera
2015-05-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Har du några exempel?

H1ONE ovan.

Eller enligt H1ONE, mig. För diskussionens skull skulle vi ju faktiskt kunna anta att han har rätt. Det blir dock svårt för mig att besvara min egen fråga då jag inte medvetet drivs av det jag frågar efter.
Senast redigerad av IngenViktig 2015-05-18 kl. 17:01.
Citera
2015-05-18, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H1ONE
Det var bra försök till manipulation. Du är väldigt duktig på att manipulera.

Jag ska leka djävulens advokat och ta fram det egentligen rör sig i TS huvud, följ med!

Du som läser kan lugnt återgå till hur du mådde innan TS manipulerade dina känslor.

Frågan var hur då mår och vad som driver dig. Som sagts så behöver du inte svara som H1ONE om du inte vill erkänna vad du håller på med. Du kan skapa ett nytt konto och prata ut.

Jag tycker du är rätt rolig och gillar grejen med djävulens advokat men jag tror du drivs av andra saker än att roa mig. Du hoppade på mig i en annan tråd jag startade. Det tyckte jag var ännu roligare för du var verkligen en parodi på mitt problem. Grejen är den att du vet ju faktiskt inte hur jag mår och om det du gör är någorlunda lämpligt eller vad det får för konsekvenser. Jag mår i alla fall hyfsat bra just nu men det vet väl inte du något om? Du hade ju kunnat vara det som driver mig över gränsen.

Det kan ju vara så att du faktiskt ser det här som ett försök till manipulation men jag tror du förstår att jag ställer en ärligt menad fråga. Jag är väldigt nyfiken på vad som faktiskt driver dig.
Senast redigerad av IngenViktig 2015-05-18 kl. 17:09.
Citera
2015-05-18, 17:04
Bannlyst
Varför vill du TS leka psykolog? Ta tag i dina egna problem
Citera
2015-05-18, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Det är svaga människor som behöver trycka ner för att dom mår dåligt av sig själva.

Helt sant och rätt.
Citera
2015-05-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Varför vill du TS leka psykolog? Ta tag i dina egna problem

Den här typen av vad som för mig framstår som meningslösa påhopp är en del av mitt problem. jag vill förstå.
Citera
2015-05-18, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag kan tycka att det är en hel del tjafs på Flashback och ibland får jag känslan av att det finns de som tycker att det är roligt att kritisera och komma med påhopp. Jag skulle gissa att dessa personer inte mår så bra själva och därför håller på och skapar dålig stämning. Jag tycker också att Flashback är ett bra ställe att skriva av sig på och få tips och råd från andra medlemmar. Många vågar nog mer på nätet än i verkliga livet, det är lättare att vara elak på ett internetforum än öga mot öga. Det är klart att det ibland kan bli lite hetsigt speciellt om det är ett ämne som berör många och där det finns många olika åsikter. Ibland kanske man inte skriver så genomtänkta saker för att man själv blir irriterad.

Jag håller med dig. Det finns dock rätt många poster som ser ut som om folk verkligen har tänkt till för att åstadkomma största möjliga skada. Jag kan förstå det om folk triggar igång varandra, går till motangrepp och det eskalerar men ofta verkar det slå ner som en blixt från klar himmel.
Citera
2015-05-18, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IngenViktig
Den här typen av vad som för mig framstår som meningslösa påhopp är en del av mitt problem. jag vill förstå.
Det var inget påhopp. Tråkigt om du kände så.

Där är skitmånga anledningar varför vissa är "mobbare". Oftast är det passiv agressivitet speciellt på nätet för de vet att de är anonyma och inget kommer hända dom. De är fega/rädda och kommer in här och projicerar för de vill inte ta ta i sina issues IRL för enligt dom är det "alla andra" alltid det är fel på. Släng in en gnutta äcklig narcissism och lite "gaslightning" från deras sida du kanske börjar heja det lite mer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in