2015-05-17, 23:51
Medlem
carlpetersen73s avatar
Fighten var väl rätt given, att Blocket Bostad inte skulle vinna, så de lade helt enkelt ett bud på hemnet. 1,5 miljarder. Jag gissar att Blocket behåller varumärket, men att vi får se en poppigare plattform. Rätt drag av Blocket tror jag. Märkte du ens av Blocket bostad?
Citera
2015-05-18, 00:18
Medlem
Strychnos avatar
Bostad, hem och trädgård --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2015-05-18, 00:22
Bannlyst
Använder faktiskt Blocket Bostad rätt ofta för att spana in senaste andrahandslägenheter. Tror detta också är ett smart drag av Blocket.
Citera
2015-05-18, 00:25
Medlem
Det är snarare Schibstedt, bolaget som äger Blocket, Aftonbladet, klart.se m.fl som har lagt ett bud.
Citera
2015-05-18, 00:45
Medlem
Megaforces avatar
Det är nog tveksamt om konkurrensverket ger sitt godkännande eftersom det då kommer att uppstå monopolsituation.
Citera
2015-05-18, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är nog tveksamt om konkurrensverket ger sitt godkännande eftersom det då kommer att uppstå monopolsituation.

Tror du?

Vilka står bakom booli?
Citera
2015-05-18, 15:22
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manligkalsong
Det är snarare Schibstedt, bolaget som äger Blocket, Aftonbladet, klart.se m.fl som har lagt ett bud.
De tror jag alla tog för givet, men det är situationen med Blocket Bostad som initierat affären.

Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Nja, inte helt. Tror inte att Schibstedt hade blottat sig med ett bud om de inte undersökt saken så noga att de var helt säkra på att få igenom affären.

För egen del så tyckte jag inte BB hade något direkt berättigande, deras enda grej var att de var lite före med vissa objekt. Men då de inte hade med alla aktörer (de som ägde hemnet) så blev sidan tämligen ointressant. Förhoppningsvis kan nu blocket satsa fullt ut på den privata bostadsmarknaden som jag tycker har blivit lite undanskuffad iom deras försök med Blocket Bostad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in