2015-05-17, 20:53
Medlem
hej flashbackare! jag har ett AMD Radeon 7950 Sapphire grafikkort och detta har fungerat bra innan. sen gjorde jag en ominstallation av datorn (till windows ursprungliga version)
Nu när jag går in i kontrollpanelen och kollar så står det "Standard VGA-bildskärmskort" om jag uppdaterar drivrutin så behöver jag ju starta om datorn. nu kommer jag bara till min bakgrund som är helt tom och inget går att göra, helt låst

nu får jag gå in i felsäkert läge och "återställa drivrutinen till tidigare version" för att använda dator :S kan dock inte spela mina spel längre ;S;S

jag är inte alls kunnig gällande datorer så skulle behöva tips! /tack
Citera
2015-05-17, 20:56
Medlem
smurflers avatar
Uppdatera drivrutinerna via ATIs hemsida. Om du inte får fram explorer (dvs, tom bakgrund) när du bootar datorn, tryck ctrl+alt+delete (eller ctrl+shift+escape, vet inte om det fungerar) och starta processen explorer.exe .
Citera
2015-05-17, 20:58
Medlem
nonentityno1s avatar
Exakt! Gå till ATI och dra hem drivare, med Win får man ju bara s k generic drivers.
Citera
2015-05-17, 21:10
Medlem
tyvärr så har jag provat detta :S

http://support.amd.com/en-us/download

testade både att ladda ner "catalyst control center" och att bara ladda ner drivrutin på Custom installation :S

tack för svaren! fler tips?
Citera
2015-05-17, 21:46
Bannlyst
hahaha detta hände mig för exakt en vecka sedan, checka in min trod. nogon hade postat ett inlägg där som hjälpte mig.

(FB) har 2 problem med min dator hjälp

de länken, komme ej ihog vilken men en av de inläggen som postats av ''annanmedlem'' hjälpte mig. checka in dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in