2015-05-17, 21:00
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför vill de spanska myndigheterna ha svar angående femåringen och hennes bror? Är det för att spanska socialtjänsten har ett ärende angående dem? Annars förstår jag inte.

En teori skulle ju kunna vara att de spanska myndigheterna har nåtts av ryktet hur otroligt flata och daltande svenska myndigheter är med brottslingar, och hur man fullständigt skiter i brottsoffer i det här landet. De vill väl vara säkra på att flickan och hennes bror, som säkert har dubbla medborgarskap, får den hjälp de behöver här i Sverige.
Men vem är gärningsmannen?
Citera
2015-05-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Har de kanske dubbla medborgarskap?

Mamman lämnade alltså kvar sin våldtagna dotter och åkte hem. Jag menar inte att mamman skulle vara kallsinnad (det finns antagligen förklaringar till det) men det tyder på att barnen har anknytning till landet. Starka anknytningar.

Kan spanska myndigheternas intresse handla om att det pågår en vårdnadstvist, kanske bor barnens pappa i Spanien och anser att mamman inte kan ta hand om barnen? Eftersom hon lämnade dottern ensam med BO.
Citera
2015-05-17, 21:29
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Kan spanska myndigheternas intresse handla om att det pågår en vårdnadstvist, kanske bor barnens pappa i Spanien och anser att mamman inte kan ta hand om barnen? Eftersom hon lämnade dottern ensam med BO.
Min gissning är att det var pappan barnen stannade hos, och att Spanien vill veta om barnen tas om hand ordentligt här i Sverige.

"dottern ensam med BO" - här antar jag att du har skrivit lite fel? Det är ju dottern som är BO?
Citera
2015-05-17, 21:32
Medlem
Pickmylussys avatar
Släppte spanien gm självmant eller var det efter påtryckningar från sverige?

Skulle inte förvåna mig om sverige stod upp för """"""sina medborgare""""""""".
Dumpa fanskapet där nere och sponsra spanien till att straffa aset.
Citera
2015-05-17, 21:44
Medlem
Citat:
Min gissning är att det var pappan barnen stannade hos, och att Spanien vill veta om barnen tas om hand ordentligt här i Sverige.

"dottern ensam med BO" - här antar jag att du har skrivit lite fel? Det är ju dottern som är BO?

Precis, jag skrev fel. Vad jag menade att pappan kanske blev upprörd över att mamman lämnade dottern ensam med GM och därför fick mamman åka hem i förtid och lämna barnen hos pappan. Och därefter påpekade pappan till den spanska socialen att mamman kanske inte var lämplig att ta hand om barnen.
Citera
2015-05-17, 21:45
Medlem
Sniperesss avatar
Citat:
Det står i artikeln att

Så jo, rättegång blir det nog.

finns han i sverige och är svensk medborgare kommer han INTE lämnas ut till spanien, och var han UNDER 15 när han begick brottet blir det heller ingenb svensk rättegång, tråkigt men sant.
Citera
2015-05-17, 21:48
Medlem
Demonss avatar
En tonåring borde veta bättre. Helt jävla sjukt det här
Citera
2015-05-17, 22:02
Medlem
Han borde dömas där de sjuka brottet har begåtts o sitta i spansk fängelse.
Men som vanligt får han lite vård några månader o sen kan han upprepa sin handling .
Citera
2015-05-17, 23:40
Medlem
Hur vet ni att det skedde i Spanien? I artikeln nämns inget land alls. Inte heller i chachekopian från 2015-05-16.

Spanien har straffmyndighetsålder 14, så han bör därmed vara mellan 14-15 år. Då bör man förstå allvaret i sina handlingar. Tycker gott han kan få sitta några år i spanskt fängelse.
Senast redigerad av manssmekaren 2015-05-17 kl. 23:44.
Citera
2015-05-17, 23:57
Bannlyst
Citat:
Varför vill de spanska myndigheterna ha svar angående femåringen och hennes bror?

För att brottet anmäldes i spanien och de har en skyldighet att följa upp det så gott de kan.

Citat:
Ursprungligen postat av Demons
En tonåring borde veta bättre. Helt jävla sjukt det här

Tonåringar som våldtar små barn brukar ha grava neuropsykiatriska handikapp och en mängd övriga psykiska problem varpå de sällan "vet bättre".
Citera
2015-05-18, 03:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PrintMe
http://www.jonkopingsposten.se/artik...togs-utomlands

En tonåring från jönköping våldtog en femåring i spanien där han är myndig (han är under 15).
Tror ni han kommer dömas i landet? Eller kommer han slippa då han inte är myndig i sverige?
Om någon har mer information kan ni väl bidra?

Det är inte ok
Citera
2015-05-18, 06:23
Medlem
Gefreiters avatar
Asså, jag förstår att man kan vara pedofil och bli attraherad av barn men hur fan går man till handling med en sådan sak när man vet hur tabu det är?
Hoppas grabben får veta ordentligt vilken tabbe han har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in