2010-06-17, 22:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnetism
Har själv haft problem med magen en lång tid. Vet inte om det beror på snus eller ej. Snusat i lite mer än 7 år. Aldrig lös eller så dock, bara ont ibland, och då jäkligt ont. Eller iofs, när jag svalt snus vilket hänt 2 gånger i sömnen har man vaknat risig i magen och sprutat skit. Men annars så har det bara gjort ont i magen. Äter ju inte som en häst heller, så kan ha med mitt matintag med. You never know.. Testa att sluta ett tag och se om det blir bättre? Tänker jag göra, när man har ork. För inget slår fan en morgonsnus..

Det är bra om du försöker fördela matintagen jämte med snusen så du inte snusar på tom mage, snussaften kan ju skapa oroligheter i magen som ditt onda bottnar i.
Citera
2010-06-18, 00:07
Bannlyst
Ja absolut, det var på detta sättet jag drog upp min första spya pågrund utav lös snusen efter att jag lagt in en 24 mg lös i överläppen tillsammans med tandställning (är bortagen nu) och det börja rinna som fan under lektionen

det var bara till att lägga in en mindre snus efter att jag var vit som fan i ansiktet och kom ut från toaletten och berättade vad som hade hänt för vännerna som väntade utanför.

då var jag också ganska oerfaren utav snus.
Senast redigerad av herr.Hugo 2010-06-18 kl. 00:10.
Citera
2010-06-19, 08:09
Medlem
Zakyaths avatar
magproblem kan mycket väl ha att göra med det du sväljer. nikotinet kanske har sin åverkan - 30% av nikotinet tas ju trots allt upp i magen, och 20% under läppen om jag inte missminner mig!
Citera
2010-06-19, 10:50
Medlem
Seanns avatar
När jag börja snusa sket jag oftare kände att man var tvungen att dra på toa oftare.
Men de gick över efter ett tag.
Citera
2010-06-19, 11:30
Medlem
Jag har snusat i lite över ett år. Ibörjan hade jag inga problem alls men på senare tid har jag fått magkatarrs symptom. Har ofta ont i magen, sura uppstöttningar, blir mätt så fort jag börjar äta etc

Nu har det gått så långt att jag troligtvis får lägga av med skiten, pallar inte och gå runt och käka losec mupps hela livet.
Citera
2010-06-19, 14:03
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasy
Jag har snusat i lite över ett år. Ibörjan hade jag inga problem alls men på senare tid har jag fått magkatarrs symptom. Har ofta ont i magen, sura uppstöttningar, blir mätt så fort jag börjar äta etc

Är du säker på att snusen är boven i dramat och inte din kost överlag?
Citera
2010-06-19, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iffan
När jag skulle börja med lös så kan man ju lugnt säga att magen protesterade. Jag fick till och med åka in till sjukhuset för att dem skulle se att det inte var något annat som gjorde att det gjorde ont
Du måste svalt snuset då eller lol? Själv har jag inte känt av något pga snus.
Citera
2010-08-20, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixxarN
haha knox!? Finns det kvar? :P Minns att jag snusade det för 2 år sen iaf.

hahah aaah, riktigt skit snus
Citera
2010-08-22, 17:35
Medlem
die-kristinas avatar
Illamående är ju vanligt om man snusar nåt starkare än vad man är van vid. Sen vet jag att vissa blir dåliga i magen av tuggtobak.
Citera
2010-08-23, 00:08
Medlem
EduXs avatar
Har snusat i drygt 8år och får ALLTID diarré av rapé portion.

Någon annan som har samma problem? (Snusar grov lös i vanliga fall så kan ju knappast ha något med "styrkan" att göra?)
Citera
2011-08-14, 20:51
Medlem
M4rts avatar
Jag har inget problem med något snus förutom grov svart. Om jag har snusat t.ex. General hela dagen och senare stoppar in en Grov svart. Då blir det WW2 i magen.

Ser att ingen har skrivit sen förra året, så kanske kan få igång den igen
Citera
2011-08-19, 22:45
Citat:
Ursprungligen postat av HIM_666
kan man bli dålig i magen på nåt sätt om man sväljer för mkt saliv när snusen börjat rinna?

Om man kan bli dålig i magen? Jadu man kan få magsår och cancer i tjocktarmen . Förutom det så kan man få en skyjävla halsbränna med klump i halsen. Salivproduktionen ökar också vilket gör att du producerar mycket saliv, även efter du slutar snusa kan du göra det en viss tid innan slemhinnorna etc har återhämtat sig helt. Men jag hade också kurrande mage när jag snusade förut, hade inte snusat så länge så jag la av iom att jag tränar och konditionen blev sämre. Men nu har det gått några månader och jag känner mig som förut igen, plus att jag inte känner något beroende längre. Men fan mådde nog dåligt i två/tre veckor efter jag slutat snusa, lite sug efter snus plus att jag kände mig nere och lite deprimerad, men det är bra nu, men jobbigt att härda ut det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in