Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2011-08-20, 04:28
  #37
Medlem
Vem0ths avatar
Kan ibland känna lite torr i halsen av snus, då man dricker vatten. Annars har aldrig märkt av något annat sen innan jag snusade.
Citera
2011-08-20, 04:39
  #38
Medlem
denrofiloves avatar
Har snusat i ungefär 6år och snusar 1dosa om dagen. Om jag inte ätit nåt får jag ont i magen men såfort ja ätit blir de bra Så inget med salivet eller något sådant
Citera
2011-08-20, 10:46
  #39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denrofilove
Om jag inte ätit nåt får jag ont i magen men såfort ja ätit blir de bra

För min egen del kan jag bli illamående om jag snusar och dricker kaffe på tom mage, men det kanske beror på att jag har historia utav magkatarr sedan tidigare.
Citera
2013-06-07, 01:15
  #40
Medlem
17.00 stoppade jag upp en snus (Göteborgs Rape portion) och då hade jag inte ätit på hela dagen. 30 min senare spydde jag som en fontän så snus kombinerat med dåligt matintag kan göra att man blir orolig i magen.
Citera
2013-06-07, 08:58
  #41
Medlem
perhammars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schoultz18
17.00 stoppade jag upp en snus (Göteborgs Rape portion) och då hade jag inte ätit på hela dagen. 30 min senare spydde jag som en fontän så snus kombinerat med dåligt matintag kan göra att man blir orolig i magen.

Nybörjare eller?
Citera
2013-06-10, 10:53
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perhammar
Nybörjare eller?
Inte hållit på jättelänge så ja.
Citera
2015-07-06, 09:50
  #43
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonOfKill
Shit, lät läskigt
Har inte gjort det själv, men en kompis kompis svalde tydligen en snus (lös eller portion vet jag ej) under en lunchrast. Det slutade med att han spydde hela rasten.
Stannade han kvar i skolan, eller gick han hem för dagen? Hur mår han nu?

Hoppas att han bättrat sig.
Citera
2015-07-13, 10:28
  #44
Medlem
Drumedarens avatar
Snusar lös och ibland så kan jag känna ett svagt illamående byggas upp, inte som att jag ska spy utan mer som en irritation som ligger där och jäser. Har snusat i 4 år så är ingen nybörjare direkt. Vet inte vad det beror på, men visst fan är det jobbigt. Händer bara vissa dagar och främst på morgonen. Ingen som har en idé på vad detta kan vara?
Citera
2015-11-20, 15:29
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Om man kan bli dålig i magen? Jadu man kan få magsår och cancer i tjocktarmen . Förutom det så kan man få en skyjävla halsbränna med klump i halsen. Salivproduktionen ökar också vilket gör att du producerar mycket saliv, även efter du slutar snusa kan du göra det en viss tid innan slemhinnorna etc har återhämtat sig helt. Men jag hade också kurrande mage när jag snusade förut, hade inte snusat så länge så jag la av iom att jag tränar och konditionen blev sämre. Men nu har det gått några månader och jag känner mig som förut igen, plus att jag inte känner något beroende längre. Men fan mådde nog dåligt i två/tre veckor efter jag slutat snusa, lite sug efter snus plus att jag kände mig nere och lite deprimerad, men det är bra nu, men jobbigt att härda ut det där.

så man ska aldrig svälja salivet näre rinner?
Citera
2015-11-26, 21:45
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radde17
så man ska aldrig svälja salivet näre rinner?

Snussaften är inte bra. Ska du snusa försök snusa white som inte rinner lika mycket.
Citera
2018-10-19, 06:38
  #47
Medlem
Snusade Ettan lös i 18 år. Var alltid dålig i magen. Slutade snusa och blev bra i magen direkt. Mår toppen tio år senare.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback